Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollat lite efter valpkurs men hittills så är hon för ung för de kurser som ligger ute :arghh:. Typ ända gången man verkligen försöker planera allt i tid så skiter det sig och nu kommer jag säkert glömma av att kolla efter nya kurser i tid :p
 
Daud har nu suttit sina två första veckor i stillhet efter operationen. Nu får jag så sakteliga börja promenera lite mer med honom, och efter återbesöket om 2 veckor får vi börja sätta igång så smått.

Han tar vilan fantastiskt fint, men blir ledsen när jag tar med de andra på långpromenad utan honom. Han är helt ohalt, stygnen tagna och än går allt precis som det ska!
 
Jag och mina två (mest tanten) avbröt en misshandel på en tjej igår kväll. En man som slog henne med knytnäven, och när vi kom närmre hade han fått tag i en kvast och slog henne med kvastskaftet. Han avbröt när han såg oss, och jag fortsatte gå mot honom med hundarna framför mig (galet att göra såhär i eftrehand) Tanten morrade och "gjorde sig stor". (Lite häftigt ändå att de kan känna av situationer så! Hon märkte på mig att det var allvar, och då är ändå båda labbar, och älskar människor och mat est av allt!). Fortsatte gå mot honom tills tjejen hann undan, sen sprang vi in i trappen och ringde polisen.
 
Jag och mina två (mest tanten) avbröt en misshandel på en tjej igår kväll. En man som slog henne med knytnäven, och när vi kom närmre hade han fått tag i en kvast och slog henne med kvastskaftet. Han avbröt när han såg oss, och jag fortsatte gå mot honom med hundarna framför mig (galet att göra såhär i eftrehand) Tanten morrade och "gjorde sig stor". (Lite häftigt ändå att de kan känna av situationer så! Hon märkte på mig att det var allvar, och då är ändå båda labbar, och älskar människor och mat est av allt!). Fortsatte gå mot honom tills tjejen hann undan, sen sprang vi in i trappen och ringde polisen.

Men vad obehagligt! Hoppas det gick bra för tjejen :(
 
Jag och mina två (mest tanten) avbröt en misshandel på en tjej igår kväll. En man som slog henne med knytnäven, och när vi kom närmre hade han fått tag i en kvast och slog henne med kvastskaftet. Han avbröt när han såg oss, och jag fortsatte gå mot honom med hundarna framför mig (galet att göra såhär i eftrehand) Tanten morrade och "gjorde sig stor". (Lite häftigt ändå att de kan känna av situationer så! Hon märkte på mig att det var allvar, och då är ändå båda labbar, och älskar människor och mat est av allt!). Fortsatte gå mot honom tills tjejen hann undan, sen sprang vi in i trappen och ringde polisen.
Fy vad läskigt, och så jävla bra av er! Hoppas att det gick bra för tjejen.
 
Får väl fråga här i nya tråden också :D

Är det någon som kastrerat med chip? Vill gärna höra om era erfarenheter :)
 
Får väl fråga här i nya tråden också :D

Är det någon som kastrerat med chip? Vill gärna höra om era erfarenheter :)
Huliganen satte vi chip på ett par omgångar när han var ung, han var så blockerad att det inte gick att nå fram till honom med alla dofter. De kan bli lite eller mycket värre den första tiden med chipet, jag märkte aldrig det utan märkte bara när han upptäckte att det fanns mer att ha koll på än dofter efter tikar. :cautious: När han blev äldre behövdes det inte längre så sista åren satte vi aldrig in något nytt chip.
Jag ville egentligen kastrerar honom men veterinären ville inte söva honom pga andra problem.
 
https://www.boredpanda.com/dog-bree...ebook&utm_medium=link&utm_campaign=BPFacebook

:rofl: Vad tycker ni - stämmer det på er ras?

Labbe, ja stämmer rätt bra. :devil:


1525238889198.png
 
Får väl fråga här i nya tråden också :D

Är det någon som kastrerat med chip? Vill gärna höra om era erfarenheter :)
Jag har gjort det för snart en månad sen så kanske lite tidigt att säga så mycket :p Men veterinären sa att de tre första veckorna skulle testosteronproduktionen öka och iaf första veckan märktes det stor skillnad på min, han hade inget tålamod utan flög på de andra hundarna så fort de gjorde något som enligt honom var fel. Han blev alltså mkt värre mot hur han var innan men nu har han lugnat ner sig.

Anledningen att jag chippade honom var att efter han kände löptik för första gången i vintras, har han sprungit efter mig och varit helt besatt, han har alltså uppvaktat mig sen i vintras, inte så kul. Har aldrig varit med om något liknande, han har alltså inte hoppat eller försökt rida på mig men han har betett sig väldigt speciellt :grin: men han har faktiskt slutat med det nu så det verkar hjälpa, så än så länge är jag väldigt nöjd och fortsätter det så här kommer jag kastrera honom på riktigt :)
 
Det blev ingen röntgen för Gibbs idag! Det första hon började tala om var en eventuell sträckning eller stukning, efter att vi gått igenom händelseförloppet. Veterinären undersökte, drog, tryckte och det var nästan så att jag trodde att benet skulle gå av där ett tag :p, men han uppvisade ingen hälta trots den grova behandlingen. Fick springa fram och tillbaka, palperade igen, fortfarande haltfri. Hon tyckte därför att röntgen nog var överflödig, och att vi börjar med en veckas koppelvila. Flera korta promenader per dag så att han inte riskerar "stelna till".

Giganten vägde in på 14,1 kg :eek: Lasse väger ca 15. Jösses! Veterinären påpekade själv att han var en kraftig bit men fin i kroppen. Jag hoppas att han inte blir för stor, ser helst att han inte går över 18. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
Svar
15
· Visningar
424
Senast: MJLee
·
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
85 86 87
Svar
1 725
· Visningar
151 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp