Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag hem ett sånt däringa silvertäcke skickat från självaste @Hyacinth :love: passade på att göra en matchande liten foliehatt till, som en extra piff till outfiten!
Nu är vi redo för både värme och utomjordingar

KVr33GJ.jpg

LtRzO83.jpg

oPbJzHs.jpg
Jag tror jag har en liten crush på Svansson :love: Du skriver så fint om honom Killa!
 
Jag kan villigt erkänna att jag tvivlade både en och två gånger på min egen mentala hälsa när jag valde att ta hem en 2-årig mallehane till min existerande flock.... men jag är SÅ lycklig att jag vågade ta chansen, jag ÄLSKAR den här hunden :love:

3D336472-5CE7-43D6-9892-65D0312ACA22.jpeg


Vi har verkligen klickat och hittar varje dag mer och mer knappar i vår kommunikation, han är en spexig supersnäll clown och SÅ rolig att träna med då han är jätteföljsam och bara vill göra rätt.

Världens största lyckoträff för mig med min fina secondhand-hund :D!!
 
Jag kan villigt erkänna att jag tvivlade både en och två gånger på min egen mentala hälsa när jag valde att ta hem en 2-årig mallehane till min existerande flock.... men jag är SÅ lycklig att jag vågade ta chansen, jag ÄLSKAR den här hunden :love:

Visa bifogad fil 16327

Vi har verkligen klickat och hittar varje dag mer och mer knappar i vår kommunikation, han är en spexig supersnäll clown och SÅ rolig att träna med då han är jätteföljsam och bara vill göra rätt.

Världens största lyckoträff för mig med min fina secondhand-hund :D!!

Läste ”han är så sexig” istället för spexig och började också fundera över din mentala hälsa ;)
 
Har precis börjat med att det kommer hit en hundrastare när jag är på jobbet, detta är ovant både för mig och hund, och jag har väl lite svårt med tilliten ska väl erkännas då det är en tjänst som är svår att garantera sig att någon faktiskt varit här och att första dagarna var det helt orört vid kopplet, vilket skapade frågetecknet om någon varit här. ( Visade sig att rastaren hade egna grejer med sig.. vilket i sig inte kanske känns helt ok men nåja)
Är jag löjlig och en sån där jobbig kund om jag ber rastaren skriva något litet i ett kommunikationsblock varje dag? Typ bara ett litet "okej" eller något så jag vet att allt gått bra och att någon faktiskt varit här, borde väl inte vara allt för omständigt eller?
 
Har precis börjat med att det kommer hit en hundrastare när jag är på jobbet, detta är ovant både för mig och hund, och jag har väl lite svårt med tilliten ska väl erkännas då det är en tjänst som är svår att garantera sig att någon faktiskt varit här och att första dagarna var det helt orört vid kopplet, vilket skapade frågetecknet om någon varit här. ( Visade sig att rastaren hade egna grejer med sig.. vilket i sig inte kanske känns helt ok men nåja)
Är jag löjlig och en sån där jobbig kund om jag ber rastaren skriva något litet i ett kommunikationsblock varje dag? Typ bara ett litet "okej" eller något så jag vet att allt gått bra och att någon faktiskt varit här, borde väl inte vara allt för omständigt eller?
Sätt upp en kamera i hallen kopplad till telefonen :idea:
 
Har precis börjat med att det kommer hit en hundrastare när jag är på jobbet, detta är ovant både för mig och hund, och jag har väl lite svårt med tilliten ska väl erkännas då det är en tjänst som är svår att garantera sig att någon faktiskt varit här och att första dagarna var det helt orört vid kopplet, vilket skapade frågetecknet om någon varit här. ( Visade sig att rastaren hade egna grejer med sig.. vilket i sig inte kanske känns helt ok men nåja)
Är jag löjlig och en sån där jobbig kund om jag ber rastaren skriva något litet i ett kommunikationsblock varje dag? Typ bara ett litet "okej" eller något så jag vet att allt gått bra och att någon faktiskt varit här, borde väl inte vara allt för omständigt eller?

Jag skulle begära att de använder de koppel du har, helt klart. Det är ju utvalt med omtanke. Inte för omständligt att begära vittnesmål. Min svärmor har en lampa i hallen med kamera hon kikar på sin hund då den haft tendens till att äta inredning förut. Kanske något?
 
Har precis börjat med att det kommer hit en hundrastare när jag är på jobbet, detta är ovant både för mig och hund, och jag har väl lite svårt med tilliten ska väl erkännas då det är en tjänst som är svår att garantera sig att någon faktiskt varit här och att första dagarna var det helt orört vid kopplet, vilket skapade frågetecknet om någon varit här. ( Visade sig att rastaren hade egna grejer med sig.. vilket i sig inte kanske känns helt ok men nåja)
Är jag löjlig och en sån där jobbig kund om jag ber rastaren skriva något litet i ett kommunikationsblock varje dag? Typ bara ett litet "okej" eller något så jag vet att allt gått bra och att någon faktiskt varit här, borde väl inte vara allt för omständigt eller?
Jag har en rastare lite då och då och hen är ansluten till en förmedling som i sin tur har en app. Där loggar hen exakt tid när de går ut och kommer hem igen och jag kan se på kartan var de gått och hur långt. Mycket smidigt! Kolla om inte din rastare har något liknande?

Sen har jag också webkamera igång när vovve är ensam hemma så jag ser när rastaren kommer och går :up: Hen är såklart informerad om kamera och ok med det.
 
Har precis börjat med att det kommer hit en hundrastare när jag är på jobbet, detta är ovant både för mig och hund, och jag har väl lite svårt med tilliten ska väl erkännas då det är en tjänst som är svår att garantera sig att någon faktiskt varit här och att första dagarna var det helt orört vid kopplet, vilket skapade frågetecknet om någon varit här. ( Visade sig att rastaren hade egna grejer med sig.. vilket i sig inte kanske känns helt ok men nåja)
Är jag löjlig och en sån där jobbig kund om jag ber rastaren skriva något litet i ett kommunikationsblock varje dag? Typ bara ett litet "okej" eller något så jag vet att allt gått bra och att någon faktiskt varit här, borde väl inte vara allt för omständigt eller?

Nej! Jag är ju rastare och jag skriver en liten uppdatering, visserligen via facebook, varje dag jag varit ute med hundarna. Det funkar såklart med en bok att skriva i också. Jag ser det som självklart att ägarna vill ha någon typ av uppdatering. :D
 
Visade sig att rastaren hade egna grejer med sig.. vilket i sig inte kanske känns helt ok men nåja)
Jag tänker att så länge rastsren använder hundens sele/halsband så är jag inte lika brydd om vilket koppel som används (men koppel ska användas). Det kan ju finnas en jättebra tanke hos rastaren, mem det kanske är nra att kommunicera kring det så du känner dig nöjd med situationen.
Är jag löjlig och en sån där jobbig kund om jag ber rastaren skriva något litet i ett kommunikationsblock varje dag? Typ bara ett litet "okej" eller något så jag vet att allt gått bra och att någon faktiskt varit här, borde väl inte vara allt för omständigt eller?
Inte det minsta löjlig! Klart en vill veta vad som händer på promenaden. Du kan ju lägga fram det med typ ”jag skulle gärna vilja veta hur promenaden var. Vad skulle vara enklast för dig? Ska vi ha ett block i hallen eller föredrar du att skicka sms eller meddelande över Facebook?” :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
680
· Visningar
35 533
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 153
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp