Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en rävjävel som springer runt o gapar o skriker utanför staketet (än så länge) hur stor är risken att han/hon tar Gissa på 5kg?? Den har redan decimerat antalet höns o ankor hos en granne.
En rävjäkel gick över min gårdsplan (kringbyggd) och in genom ett hål jag gjort till katten i laduväggen längst in på gårdsplanen och väl där inne tog den (antar hona som har ungar) två av mina vuxna gäss som nog vägde runt 6-7 kg för någon vecka sen :devil:
 
En rävjäkel gick över min gårdsplan (kringbyggd) och in genom ett hål jag gjort till katten i laduväggen längst in på gårdsplanen och väl där inne tog den (antar hona som har ungar) två av mina vuxna gäss som nog vägde runt 6-7 kg för någon vecka sen :devil:
Grannens ankor/gäss var inte heller små och hönsen var vuxna,nu sover dom inne på nätterna.
 
Börjat kolla försäkring lite mer seriöst nu till valpen och det är ju INTE en billig ras att försäkra, det kan man ju inte påstå direkt. Jädra retriever :D

Vad har ni andra för veterinärbelopp på era?
Vi har 60’ eller 70’.
Har Folksam vilket jag ångrar då dom drastiskt sänker beloppet efte åtta år (tror jag, kan ha fel vilken ålder de börjar sänka vid). Hade byt om det inte var för Ascots hjärnhinneinflammation som jag antar skulle ge reservation i ny försäkring.
 
Vi har 60’ eller 70’.
Har Folksam vilket jag ångrar då dom drastiskt sänker beloppet efte åtta år (tror jag, kan ha fel vilken ålder de börjar sänka vid). Hade byt om det inte var för Ascots hjärnhinneinflammation som jag antar skulle ge reservation i ny försäkring.

Aa förstår dig helt och hållet! En av anledningarna till att jag strukit dem från min lista. Väger främst mellan Svedea och Moderna. :)
 
Vi har 60’ eller 70’.
Har Folksam vilket jag ångrar då dom drastiskt sänker beloppet efte åtta år (tror jag, kan ha fel vilken ålder de börjar sänka vid). Hade byt om det inte var för Ascots hjärnhinneinflammation som jag antar skulle ge reservation i ny försäkring.

Svedea har fri flytträtt, så när han är konstaterat frisk kan du flytta honom dit :)
https://www.svedea.se/hundforsakring/vara-forsakringar/om-vara-forsakringar/fri-flyttratt

Folksam sänker veterinärvården med 5000kr/år från det år de fyller 8.
 
Börjat kolla försäkring lite mer seriöst nu till valpen och det är ju INTE en billig ras att försäkra, det kan man ju inte påstå direkt. Jädra retriever :D

Vad har ni andra för veterinärbelopp på era?

120000, agria. Fick ner den till runt 3000 första året, så runt 5000 nästa år. Tyckte inte att jag hittade något likvärdigt i pris med högt veterinärvårdsbelopp. Jag bor dock också i huvudstaden och där kostar veterinär massor. Stor skillnad mot när jag bodde i Östergötland, trodde veterinären tog en siffra för lite de första gångerna 😅
 
Börjat kolla försäkring lite mer seriöst nu till valpen och det är ju INTE en billig ras att försäkra, det kan man ju inte påstå direkt. Jädra retriever :D

Vad har ni andra för veterinärbelopp på era?

Jag har Svedea på min 6-månaders, veterinärbelopp 60 000 kr men funderar lite på att höja till 90 000 till nästa försäkringsperiod.
Vill ha en försäkringen med liten "risk" så har lägsta självriskbelopp (1500 kr) och lägsta rörlig självrisk (15%) och då var Svedea billigast.
 
Fick ett samtal från moderna precis. Han räknade ihop och skickade en offert. Jag har folksam nu med 50’ i vetvård 1800 självrisk +20%. Betalar 3300 resp 2500 nu för mina två. Han kunde erbjuda 3600 och 2700 med 1500+15% och 60’ vetvård samt att dem inte sänker vetvården för Bobber nästa år då han fyller åtta, det gör ju folksam. Är det värt att gå upp 500kr om året för det??
 
Blöh. Jag behöver verkligen gå långpromenad med damerna, men jag har ingen motivation... Om jag ändå kunde ha hundar som ville ut istället för att ligga på rygg i soffan :cautious: Funderar på att gå ut, träna rallylydnad och sedan gå... någonstans. I helgen ska jag se till att ta mig iväg någonstans. Eller kanske någon här vill ses och gå en sväng vardag efter kl 16 eller helg när som helst? @Fisherling?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 470
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
Svar
15
· Visningar
424
Senast: MJLee
·
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
84 85 86
Svar
1 715
· Visningar
150 796
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp