Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, schäfrar är ju inte korkade, det går ju säga åt dem att ge fan i att vara på bordet?

Självklart. Om man är där.
Men jag var på andra sidan huset och maken uppe vid bilen och plockade ur träningsgrejerna.
Han trodde nog att jag satt på altanen.

Vi pratar om en hund som upplevt möbler kanske 4 gånger i sitt liv. Och de gångerna är här. Det tar tid.
 
Tidus gör lekinvit och gäspar åt kameran :rofl:
IMG_20180719_000026_199.jpg
 
:rage::rage::rage::turd::arghh::arghh::arghh::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::rage:

Strax efter mitt förra inlägg så plingade tvättmaskinen. Jag har kört 4 maskiner tvätt och äntligen nått botten på tvättkorgen.

Medans jag var ute i trädgården och hängde upp sista tvätten kom maken hem. Och hundkräket släppte han bara rätt ur bilen. Gissa vad hon gjorde :mad:

Så nu går en maskin till. Med bordsduken. Hade bara hunnit zippa lite på vinet så duken blev dränkt.

Nu har maken fått en utskällning och fått lova att aldrig släppa lös henne utan att ha Helgasäkrat hemmet.
:eek::eek: Sicket sprit missbruk!

;):D
 
Den 12:e augusti är det dags för dubbeltävling för Lasse i startklass. Vi har ett moment som haltar efter, och det är ju den jävla apporten som jag inte ens velat ta tag i med tång innan vi nu fick bättre verktyg av vår nya tränare. Körde precis ett pass i köket med båda pojkarna och fick en himla go känsla i magen. Det här kan ju faktiskt gå vägen!
 
Var och tävlade agility igår, kände mig dock halvförkyld så tyckte maken kunde ta mina starter med Nessie idag. Kom hem igår och upptäcker sen när Nessie legat still en stund att hon är halt, det värmer dock ur i rörelse men det blir inget mer tävlande för henne i veckan. Nu på morgonen är det bättre men hon får stanna hemma idag med dottern och vila upp sig. Husse och Nike plockade en 2:a plats och pinne igår och en 3:e plats så nu har de tre pinnar i hopploppet och kan flytta upp sen när de vill, återstå att se hur det går på agilityloppen idag (Nike har bara en pinne i agility).
 
  • Gilla
Reactions: Laa
:rage::rage::rage::turd::arghh::arghh::arghh::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::rage:

Strax efter mitt förra inlägg så plingade tvättmaskinen. Jag har kört 4 maskiner tvätt och äntligen nått botten på tvättkorgen.

Medans jag var ute i trädgården och hängde upp sista tvätten kom maken hem. Och hundkräket släppte han bara rätt ur bilen. Gissa vad hon gjorde :mad:

Så nu går en maskin till. Med bordsduken. Hade bara hunnit zippa lite på vinet så duken blev dränkt.

Nu har maken fått en utskällning och fått lova att aldrig släppa lös henne utan att ha Helgasäkrat hemmet.
Herregud vilket frispel jag hade fått. Frågan är om verken gubben eller hunden hade överlevt det.
 
Herregud vilket frispel jag hade fått. Frågan är om verken gubben eller hunden hade överlevt det.

Det var nära här. Jag fick ta en tur med Mamma Mu innan jag sa saker som skulle bli svåra att ångra :cautious:
Hunden kan ju inte hjälpa dock att hon aldrig varit bland möbler osv. Inte heller att hon inte förstår Svenska kommandon, så att bli arg på henne känns inte ok. Man får se henne lite som en valp på det sättet och lära in mycket vardagliga saker från grunden. Vi har bara lyckts lista ut vad de använt för Tyska kommandon för fot och plats. Så vi har en viss kommunikationsbrist.
 
Sitter och rotar i (stor)pudelstamtavlor, och herregud jag blir fan deprimerad! (Det är inte till mig själv, så inga grattis tack.) Var fanken ska man leta för att hitta någorlunda trevlig avel!? :crazy:
 
Sitter och rotar i (stor)pudelstamtavlor, och herregud jag blir fan deprimerad! (Det är inte till mig själv, så inga grattis tack.) Var fanken ska man leta för att hitta någorlunda trevlig avel!? :crazy:

Har vänner som föder upp labbe (samt har schäferavel för annan tjänst) till ledarhundar. Ett tag gav de sig på även Storpudel. De gav upp. De ansåg det vara omöjligt att få ut en hyffsad kvalité som var jämn över kullarna. Endast enstaka individer blev riktigt bra mentalt och hälsomässigt.
Idag köper de in unga Kungspudlar från uppfödare och privatpersoner när de kommer över nått som är vettigt.
 
De (väldigt) få resultaten utöver utställning, och hur spindlarna ser ut på väldigt många av avelsdjuren och släkten (bland de som har några alls).

Har du kikat på kennel domestic? Jag har ingen aning om hur spindlarna ser ut men det är flera hundar därifrån som är tävlade och dom jag har träffat har varit väldigt trevliga. Mycket energi och studs men roliga att jobba med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
734
· Visningar
38 258
Senast: Sryoqwe
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 274
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp