Hundstopp?

LiZH

Trådstartare
Vi bor i parhus och delar infart med våra grannar. De har en dobermann som fta behöver ut och bajsa på nätterna- och de släpper ut honom och i 9 fall av 10 bajsar han precis utanför vår garagedörr...:rage: De plockar naturligtvis bort bajset-dagen efter... eftersom vi nästan alltid ska iväg före dem betyder det att vi alltid måste kolla infarten samt ta bort bajs från den ( vi tar en spade och lyfter över det till deras sisa helt enkelt). Vi har en bra relation med grannarna och har sagt till säkert 20 ggr att vi tycker inte att det är ok att 1. de låter hunden bajsa utanför vår dörr 2. att de, om det händer, inte omedelbart plockar upp det. De ber om ursäkt, lovar att det inte ska hända igen, förstår oss osv. Och så blir det ingen skillnad ändå...:banghead:

Jag vet att det finns en spray som heter catstop. Finns det liknande för hundar? Eller finns det ngt annat ( krydda? örter) som vi kan lägga ut för att hunden helt enkelt ska undvika vår del av infarten?
Tacksam för tips.
 
Jag håller med er bägge två. Tyvärr går det dock inte att sätta staket på infarten. När de skaffade hunden hägnade de in sin del av gräsmattan med 1.50m stängsel för att kunna ha hunden ute. Men där får han inte kissa/bajsa för att det förstör gräsmattan:banghead: . ( ja, de bannar honom när han kissar i trädgården. Men bajsa framför vår garageport verkar ok....
 
Jag håller med er bägge två. Tyvärr går det dock inte att sätta staket på infarten. När de skaffade hunden hägnade de in sin del av gräsmattan med 1.50m stängsel för att kunna ha hunden ute. Men där får han inte kissa/bajsa för att det förstör gräsmattan:banghead: . ( ja, de bannar honom när han kissar i trädgården. Men bajsa framför vår garageport verkar ok....
Lägg hundbajset utanför deras ytterdörr, så att dom trampar i det själva varje morgon
Säg också att ni fortsätter med det så länge bajset ligger vid ert garage.
 
Lägg hundbajset utanför deras ytterdörr, så att dom trampar i det själva varje morgon
Säg också att ni fortsätter med det så länge bajset ligger vid ert garage.[


Vi lägger det framför deras garage/carport varje gång. Och har pratat med dem massor med ggr... men inget ändras. Det är så frustrerande eftersom jag misdtänkervatt de, bokstavligen, skiter i det. Så de " lovar" att det nte ska hända. Men egentligen bryr de sig inte. Frustrerande eftersom vi har en bra grannsämja i övrigt.
 
Vilket jättekonstigt, hänsynslöst beteende och vilken jobbig situation. Man vill ju verkligen inte hamna i öppen konflikt med grannar så nära. Jag skulle i alla fall må väldigt dåligt av det. Det jag skulle göra är att gå och ringa på varje gång det händer och påtala att nu har hunden bajsat hos oss igen. Hjälper inte det, ja då skulle jag nog ta bajset på spaden och lägga det utanför deras dörr. Hjälper inte det då skulle jag börja fundera på råttgift. Inte till hunden. Till dem.
 
Ursäkta en okunnig men kan de inte gå ut med kraken så sent som möjligt och sedan inte gå hem förrän han har bajsat?

Ja, det var min häpna tanke också, varför får hunden inte en bajspromenad?

När de släpper ut honom, uppenbarligen för att han ska bajsa, var tänker de att han egentligen ska göra det?

Försöker tänka febrilt om jag hört om nån lukt som stoppar hundar men kommer inte på nåt. Hunden har ju uppenbarligen den platsen som inbajsad rutin nu, kan man göra den obehaglig att vistas på på annat sätt, folie över hela uppfarten eller nåt, hm. :cautious: (Vilket hur som helst grannarna borde vara ivriga att lösa, men men.)
 
Jag hade börjat ringa på. Säga till att nu har (den stackars...) hunden bajsat utanför vårt garage igen, kom och ta bort det. Nu, vi ska åka.

Varenda gång, krävt att de fixar vad de ställt till. Så det blir obekvämt för dem.

(Och förhoppningsvis kanske de tar reda på varför hundstackarn måste ut och bajsa på nätterna och hjälper den må bättre... )
 
Jag håller med er bägge två. Tyvärr går det dock inte att sätta staket på infarten. När de skaffade hunden hägnade de in sin del av gräsmattan med 1.50m stängsel för att kunna ha hunden ute. Men där får han inte kissa/bajsa för att det förstör gräsmattan:banghead: . ( ja, de bannar honom när han kissar i trädgården. Men bajsa framför vår garageport verkar ok....

Jag fattar inte hur de tänker som släpper ut hunden (ensam då eller eftersom de inte plockar upp?) på nätterna utanför inhägnaden? Är de inte rädda att han ska gå iväg en sväng? Han riskerar ju att bli påkörd! Man får dessutom inte släppa hunden vind för våg på det sättet de gör alls under en stor del av året och många kommuner har egna regler om huruvida hundar får gå lösa. Jag hade ringt djurskyddet. Uppenbarligen inser de inte vad det innebär att ha hund.
 
Fortsätt påpeka det för dom varenda morgon hunden bajsat utanför eran garageport! Jag hade ringt på varenda morgon det ligger hundbajs där! Till slut kommer dom att ledsna på erat tjat och inse att det inte håller i långa loppet eller så blir dom irriterade och arga på er :o
 
Tack för era svar. Skönt att höra att det inte är vi som är överkänsliga på ngt vis... vi ringer på alt lyfter över bajset till deras sida varje gång. Och säger till varje gång:banghead:.

Varför hunden måste ut på natten... ja, jag får akta mig för att inte " gå i gång" men låt mig konstatera att vad gäller deras hundägande(förstagångshundägare) så blev det fel redan från början ( rasval). Matte promenerar med hunden 4 timmar(!) per dag men sista promenaden är vid 16 tiden eftersom hon inte törs gå med hnm pà kvällen ( hon är rädd för att inte kunna läsa av hunden i mörkret...)- därefter släpper hon ut hunden om han behöver. Han äter middag vid 19.30, utan promenad efteråt:banghead:. Men eftersom jag ofta är ute på kvällen så vet jag att hunden inte bajsar före 22;). Husse kommer hem mellan 23 och 03- och då släpper han ut hunden, men står själv kvar i dörröppningen och följer inte med ut. Så han har noll koll eftersom hunden först måste gå genom carporten för att göra sina behov- och då har husse ingen kontroll. När hnden bajsar hos oss har han dessutom vikit av runt hörnet och gått 10 meter åt vårat håll-så husse ser inte ens hunden.:turd:Helt galet jag vet.
Men som sagt-det blev fel från början.
Matte är lite rädd för hundens reaktioner, husse vill gärna visa vilken fantastisk koll han har och hat helst hunden lös överallt:banghead:.
Hunden är ju dessutom en dobbis-som naturligtvis hatar katter;). Med tanke på att det finns fem katter inne på gården( vårat hus ligger inne på en stor gammal gård), varav 2 tillhör grannen, fattar jag inte att de törs släppa hnm här. Förra veckan kom en kattunge undan med nöd och näppe.... Bilar är ju såklart också en fara för hunden men det är som att de inte fattar det....
 
Tack för era svar. Skönt att höra att det inte är vi som är överkänsliga på ngt vis... vi ringer på alt lyfter över bajset till deras sida varje gång. Och säger till varje gång:banghead:.

Varför hunden måste ut på natten... ja, jag får akta mig för att inte " gå i gång" men låt mig konstatera att vad gäller deras hundägande(förstagångshundägare) så blev det fel redan från början ( rasval). Matte promenerar med hunden 4 timmar(!) per dag men sista promenaden är vid 16 tiden eftersom hon inte törs gå med hnm pà kvällen ( hon är rädd för att inte kunna läsa av hunden i mörkret...)- därefter släpper hon ut hunden om han behöver. Han äter middag vid 19.30, utan promenad efteråt:banghead:. Men eftersom jag ofta är ute på kvällen så vet jag att hunden inte bajsar före 22;). Husse kommer hem mellan 23 och 03- och då släpper han ut hunden, men står själv kvar i dörröppningen och följer inte med ut. Så han har noll koll eftersom hunden först måste gå genom carporten för att göra sina behov- och då har husse ingen kontroll. När hnden bajsar hos oss har han dessutom vikit av runt hörnet och gått 10 meter åt vårat håll-så husse ser inte ens hunden.:turd:Helt galet jag vet.
Men som sagt-det blev fel från början.
Matte är lite rädd för hundens reaktioner, husse vill gärna visa vilken fantastisk koll han har och hat helst hunden lös överallt:banghead:.
Hunden är ju dessutom en dobbis-som naturligtvis hatar katter;). Med tanke på att det finns fem katter inne på gården( vårat hus ligger inne på en stor gammal gård), varav 2 tillhör grannen, fattar jag inte att de törs släppa hnm här. Förra veckan kom en kattunge undan med nöd och näppe.... Bilar är ju såklart också en fara för hunden men det är som att de inte fattar det....
Hade du varit min granne hade jag anmält dig för stalking.
 
Att hunden äter man 19.30 och sen inte går promenad är inte så konstigt - mina äter vid 19-tiden och sen nattkissar dom bara i trädgården ;) Dom är redan färdig-skitna sen kvällspromenaden :D Dock går jag och är hemma vid 18.30-19-tiden efter sista rejäla turen.

Dock är det ett jäkla otyg att låta en hund skita på annans tomt/uppfart etc. Dom har en egen trädgård som den gott kan göra sina behov på.
 
Jag som hade hoppats på att det skulle finnas någon smidig luktlösning. Jag har inte riktigt samma problem, men en av grannarnas hundar smiter in på min tomt när de går förbi. Det är en BC som inte får valla, behöver jag säga mer?? Så han springer ju 150 meter före, och sen tillbaks, så hon ser väl inte ens att han springer in. Ofta så bajsar och/eller kissar han här med eftersom jag har tikar.

Enligt ägaren springer han bara in när någon tik löper, inte för att det gör saken bättre, men han springer in oavsett om de löper eller inte.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 503
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 405
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 756
Senast: Kaching
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp