Diabetikern

Trådstartare
Jag är helt förkrossad i tisdags fick jag ta bort min gamla älskade vän akut. Min dvärgschnauzertik som varit med mig i 14 år. Jag saknar henne så det gör ont i kroppen.

Funderingar går nu mot en ny hund. Jag saknar sällskapet. Mitt arbete gör at jag kan ha med mig hunden och jag har bra hjälp med om man vill åka bort.

Jag vill ha en liten mot mellanstor hund. Inte mycket pälsvård. Dvärgschnauzern trimmade jag själv (klippte ned)
Jag är inte utställningsintresserad.

Jag har ett ganska aktivt liv med hästar och hunden kommer kunna vara med överallt, även på jobbet. Jobbar som säljare så en del bilåkande blir det men också mycket på kontoret.

Lättlärd, vardagslydnad, träning kommer gå på valpkurs och eventuellt någon agility som jag gjorde med dvärgschnauzern men inget vi kommer tävla eller vara aktiva med.

Jag önskar en hund som vill vara med och är uppmärksam. Min mor har 2 basenjisar som kan vara ganska tuffa men den rasen vill jag inte ha då de är väldigt svåra att träna och otroligt självständiga. Min mor har tagit över min basenjitik när hon skaffade en egen och min basenjitik har fått pension ute i skogarna hos min mor. Basenjitiken följer gärna med om vi ska åka men hon är så nöjd med att bara få vara, inte gå i koppel utan kunna röra sig fritt in och ut. Känns inte rätt att dela på de hundarna igen bara för att jag känner mig ensam. Det är inte rätt

Vi har inga småbarn i hushållet men 2 tonåringar annars är det lugnt i hemmet.

Tips på en hundras som ni tror kan passa?

Jag kommer inte skaffa någon ny förens absolut tidigast i höst.
 
Beklagar förlusten :( :heart

Kromfohrländer är en ras som jag ofta tycker kommer upp i liknande rastrådar. Har ingen personlig erfarenhet men de har väldigt gott rykte. Papillon kanske kan vara något om du inte tycker den är för liten.