Bukefalos 28 år!

D

DiorGirly

är det någon av er som lämnar eran vovve på sånt?
Själv så är min chihuahua inne varannan vecka.
Mammas afghan är däremot inne 2 ggr/veckan, lite onödigt enl mig :smirk:
 
Sv: Hundtrim

Våran Springer spaniel klipper jag själv vid behov men en till två gånger per år så åker jag till hans uppföder och får honom "uppsnyggad" och rasenligt klippt. På vintern klipper jag nämligen ner honom ganska hårt för att snö och skräp inte ska fasta lika bra.
 
Sv: Hundtrim

Jag klipper mina själva.
Inför utställning brukar jag ta hjälp av mamma eller en tjej i klubben, så gör vi det tillsammans! :)
 
Sv: Hundtrim

Vad gör din hund på trimmet då ? Är det bara bad och klipp ? Jag tycker det är en sak man skall ta reda på innan man köper en speciell ras. Köper man en pälsras, så vet man att den skall borstas och kammas... För min del är det också en ekonomisk fråga, vad kostar det varje gång du lämnar bort den ?
 
Sv: Hundtrim

Min chihuahua blir badad och får klorna filade och klippta. Sen borstar dom väl henne också antar jag.
Afghanen blir badad 1 gång i veckan och den andra fixxas klorna och borstas den bara.
Jag har faktist ingen aning om vad det kostar ska höra med mamma.
 
Sv: Hundtrim

japp eller den badas inte varje gång kanske varannan det är oftast mamma som går med dom dit så jag vet inte riktigt... :smirk:
 
Sv: Hundtrim

Ursäkta mig men det osar lite Dolce_&_Gabbana om denhär tråden...
 
Sv: Hundtrim

jo det finns det säkert men nu är det så at vi lämnar in våra hundar på hundtrim iaf.
 
Sv: Hundtrim

jag åker till uppfödaren då o då och får min hund putsad och då hon är långhårig så blir hon klippt. nu ska hon ställas ut så vi håller på att odla utst. päls
 
Sv: Hundtrim

Klipper klorna på mina själv...det är ju en piece of cake :D
 
Sv: Hundtrim

Jag lämnade min först på trimm hos uppfödaren (har en westie), men sen började jag få honom klippt och då fick han gå til nåt ställe som gjorde det. Sen praktiserade jag på ett hunddagis med trimm och klippning och fick lite lektioner, så nu fixar jag själv. :)
 
Sv: Hundtrim

Jag lämnar in min cocker på trimning 2-3 gånger per år. Därimellan klipper jag klorna själv och klipper bort det nödvändigaste av håret på benen och bröstet
 
Sv: Hundtrim

Var 4-6 vecka åker jag och klipper min storpudel och han blir alltid klippt före en utställning om det skulle vara kortare intervall.

/Anna
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
544
Hundträning Jag har en 7 månaders valp som inte är rumsren. Skulle behöva få tips på hur jag ska få min hund att bli rumsren eller börja säga till...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: Pilot
·
Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
4 071
Senast: mysboll
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 252
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp