Hundtrimmer till hästpäls?

Jag har en Andis AGC super speed. Klipper bra dock lite randigt, speciellt på rumpan där han hade hunnit sätta rejält med päls.
Köpte den i våras så första gången jag använde den nu för ett par veckor sedan.

Helklippte men lämnade huvud och ben, tog ca 1,5 h att klippa en övervuxen d-ponny.
 
Jag letar efter liten supertyst och helst icke vibrerande trimmer till huvudet.. någon som stött på en sådan hundtrimmer?

Köpte en andis puls zr batteri driven klippare påBradpetts.
Klipper tjock shettis o isis päls i sakta mak. Vibrerar inget och går tyst. Hästen är lugn och ingen tillstymmelse till rädsla eller stress.

Klippte en ggr med storhödt klippare med sladd hästen skakade var halft hysterisk och det var jätte jobbigt för oss båda.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 511
Senast: Wenniz
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 420
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Tänkte klippa 5-åringen i år, då han nu rids lite mera och blir hyfsat svettig av en 1 h lätt runda i skogen. Han har också tidigare år...
Svar
17
· Visningar
3 372
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp