Hundtugg med europeiskt ursprung?

Red_Chili

Trådstartare
Det känns som om allt hundtugg (förutom råa ben och liknande) kommer från Kina.

Vad finns det för något i stil med tuggpinnar som har åtminstone europeiskt ursprung?
Jag vet att Rauh har bra tugg, men jag skulle vilja ha "extremstorpack" till mina dårar för att få ner priset lite och sådant verkar sällsynt. (Att hitta något som är billigt i fåpack och med bra ursprung ser jag som en omöjlighet, men blir såklart gärna positivt överraskad)
 
Det känns som om allt hundtugg (förutom råa ben och liknande) kommer från Kina.

Vad finns det för något i stil med tuggpinnar som har åtminstone europeiskt ursprung?
Jag vet att Rauh har bra tugg, men jag skulle vilja ha "extremstorpack" till mina dårar för att få ner priset lite och sådant verkar sällsynt. (Att hitta något som är billigt i fåpack och med bra ursprung ser jag som en omöjlighet, men blir såklart gärna positivt överraskad)
Zooplus har väl en hel del tugg även i storpack? Deras grejer kommer oftast från Tyskland. Just nu har de exempelvis 5 kg hud från oxe för väldigt bra kilopris. Tycker det brukar ta en bra stund för hundarna att tugga sig igenom.
 
Om du inte hittar något i flerpack så har ju Rauh stora ben på 60cm för ca 180kr, dom borde ju räcka ett tag. Men dom kanske glupskar i sig dom fort med :D
 
Jag handlar från essential dog food där allt ska vara från stor brittanien.
Tänkte genast på dessa två, de har lite annat roligt också beroende på vad de har inne. De har nog däremot en minimigräns för att komma upp i fraktfritt.
Jag brukar köpa lamb skins och kaninöron, men det är ju mindre tugg.

Screenshot_20220513-174558_Chrome.jpg
 
Det känns som om allt hundtugg (förutom råa ben och liknande) kommer från Kina.

Vad finns det för något i stil med tuggpinnar som har åtminstone europeiskt ursprung?
Jag vet att Rauh har bra tugg, men jag skulle vilja ha "extremstorpack" till mina dårar för att få ner priset lite och sådant verkar sällsynt. (Att hitta något som är billigt i fåpack och med bra ursprung ser jag som en omöjlighet, men blir såklart gärna positivt överraskad)
Ingen koll på pris etc., men renhorn är rätt poppis här. De håller länge och blir till slut för små för min store, då får man plocka bort dem. Så det är inget tugg som äts upp liksom.

https://dogmania.se/sv/artiklar/renhorn-tuggben.html
 
Började kolla på zooplus nu. De har ju tveklöst många intressanta alternativ när det gäller naturgodis till hund iaf, men hittar inte direkt något om ursprungsland? Har dock fått för mig att tex hundtugg från Kina oftast kommer som nedmalda produkter osv istället för just naturlig form? Det är mest det kinesiska jag vill undvika.
 
Det känns som om allt hundtugg (förutom råa ben och liknande) kommer från Kina.

Vad finns det för något i stil med tuggpinnar som har åtminstone europeiskt ursprung?
Jag vet att Rauh har bra tugg, men jag skulle vilja ha "extremstorpack" till mina dårar för att få ner priset lite och sådant verkar sällsynt. (Att hitta något som är billigt i fåpack och med bra ursprung ser jag som en omöjlighet, men blir såklart gärna positivt överraskad)
MUSH Vainu men jag tror inte de kommer i storpack.
 
Mush som någon sade, och så har Ica grisöron med ursprung Sverige. Vår lilla Ica tar bara in dem i tvåpack, men jag brukar klippa öronen med sekatör så det blir två av ett öra.
 
Pommys har massor av torkat godis med svenskt eller europeiskt ursprung, de skriver ut på varje godistyp var just det kommer ifrån.

Favorit hos våra hundar är Tuggstänger långa oputsade, som kan köpas i 2-kgs förpackning. Räcker hyfsat länge även för våra stora hundar.
 
Började kolla på zooplus nu. De har ju tveklöst många intressanta alternativ när det gäller naturgodis till hund iaf, men hittar inte direkt något om ursprungsland? Har dock fått för mig att tex hundtugg från Kina oftast kommer som nedmalda produkter osv istället för just naturlig form? Det är mest det kinesiska jag vill undvika.
Vissa av deras produkter står ursprunget på. Bland annat den där oxhuden som fanns i 5 kg-pack. Men de kunde såklart vara bättre på att skriva ut ursprung. Jag beställer ofta tugg där och det har nästan uteslutande varit produkter från Tyskland när man läser på påsen, speciellt deras naturprodukter. Du kan alltid maila och fråga.
 
Rauh har absolut storpack (40st) för sina produkter. Men du kanske menar ännu större?

Vi kör renhorn. Bästa jag nånsin köpt. De tsr aldrig slut
 

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Red_Chili
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 385
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp