Bukefalos 28 år!

Hundungdom

I

Instant

Jag är 16 år och får hem min lilla valp nu i juni och undrar hur jag ska göra med medlemskap.. :crazy: Har sökt en massa men blir bara virrig av alla olika klubbar som finns.. Vad ska jag bli medlem i? :bow:
 
Sv: Hundungdom

Sveriges Hundungdom till exempel. Då får du även medlemskap i en rasklubb eller Sveriges Brukshundsklubb när du är under 25. Det kostar 230 kronor om året och är främst riktat till de mellan 7-25 år.

Du kan gå in på www.shu.se för mer info och var du kan hitta en lokalklubb som passar dig.

//E
 
Sv: Hundungdom

Sveriges Hundungdom till exempel. Då får du även medlemskap i en rasklubb eller Sveriges Brukshundsklubb när du är under 25. Det kostar 230 kronor om året och är främst riktat till de mellan 7-25 år.

Du kan gå in på www.shu.se för mer info och var du kan hitta en lokalklubb som passar dig.

//E

Blir jag medlem i SKK också då?
 
Sv: Hundungdom

Ja, om du är under 18 så är blir du även medlem i SKK genom SHU. Som sagt, gå in och läs på hemsidan så står där allt du behöver veta.

//E
 
Sv: Hundungdom

Har ingen hund eftersom pappa är allergisk, men blir ju hur sugen som helst då jag läser alla aktiviteter som erbjuds. suck :(
 
Sv: Hundungdom

Då får du även medlemskap i en rasklubb eller Sveriges Brukshundsklubb när du är under 25.
//E

Men jag är medlem i SHU-och jag är även medlem i både SBK och SSK "Via" SHU,alltså dom 3 klubbarna till priset av ett-dvs SHU för 230kr/år...(?)

Och sen tillkomer det (eftersom jag är över 18 år) SKK's egna medlemsavgift-men det tillhör ju inte hit längre:D
 
Sv: Hundungdom

Fast det stämmer inte, för SBK räknas nämligen till en av specialklubbarna, så man har antingen eller i den avgiften.

SKK jävla avgift, den blir jag knäpp på... Nästan 400 spänn för en jävla kalender...

//E
 
Sv: Hundungdom

Nu har jag läst lite på SHU och som jag fattar det så får man medlemskap i: SKK, en av Sveriges Hundungdoms lokalklubbar och sen välja ett till medlemskap. Då kan man välja mellan SBK lokalklubb, SBK rasklubb eller specialklubb.

SBK rasklubb har jag valt bort då min ras inte finns med där, men sen så har jag för mig att när man köper valp där jag ska så får man ett års medlemskap i Schnauzer-Pinscherklubben. Så då är det nog bäst att bli medlem i SBK´s lokalklubb. :)

Har jag fattat det rätt? :D
 
Sv: Hundungdom

Precis, helt rätt. Och i och med att du blir medlem i en SBK lokalklubb så blir du också medlem i SBK, så jag skrev lite slarvigt.

Det är en fördel med SHU, att de har förhandlat fram så förmånliga avtal med SKK och SBK att man får allt för 230 kronor.

På min klubb har vi dessutom inga kursavgifter, man betalar 200 kronor i en engångsavgift som följer hunden, sen får man gå hur många kurser man vill. Men det är väldigt olika i de olika klubbarna.

//E
 
Sv: Hundungdom

Precis, helt rätt. Och i och med att du blir medlem i en SBK lokalklubb så blir du också medlem i SBK, så jag skrev lite slarvigt.

Det är en fördel med SHU, att de har förhandlat fram så förmånliga avtal med SKK och SBK att man får allt för 230 kronor.

På min klubb har vi dessutom inga kursavgifter, man betalar 200 kronor i en engångsavgift som följer hunden, sen får man gå hur många kurser man vill. Men det är väldigt olika i de olika klubbarna.

//E


Oj, så bra! :)

Det är mycket att hålla reda på med hund måste jag säga.. Medlemskap, utställningar, agility. När kan man börja tävla agility med hunden? :)
 
Sv: Hundungdom

När man är mogen för det och hunden är över året (tror det är 12 månader, möjligtvis 18), du ska dock inte bröja träna innan hunden är 1 år för att spara på hundens skelett, muskler osv.

//E
 
Sv: Hundungdom

När man är mogen för det och hunden är över året (tror det är 12 månader, möjligtvis 18), du ska dock inte bröja träna innan hunden är 1 år för att spara på hundens skelett, muskler osv.

//E

Okej, tack! :)

Har du fått mitt pm?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 860
L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 212
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 493
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 839
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp