Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Våra hundar har ett eget rum :D :o. Vi har tre sovrum varav två små där hade vi öppnat upp emellan då dottern hade så litet men så bytte vi sovrum då hon har större behov av en hel garderobsvägg än ett rum som avdumpningsyta. Så nu har vi alla hundgrejjer i lilla rummet (en vägg med bokhylla full av gottis, leksaker, borstar, böcker, klotång, täcken m.m.) och så kan hundarna gå och lägga sig därinne, tanken är att Nessie ska kunna få vara där med sina valpar när de kommit i lugn och ro men ändå under uppsikt och kunna komma in till oss om hon vill då det öppet in till vårt sovrum.

Hundrummet:
42392033_10215861647168320_3384933325922631680_n.jpg


Nu är det en öppen övertäckt bur därinne samt en bia-bädd brevid, dessutom har hundarna en hel säng att dela på i vardagsrummet och ligger gärna omkring i soffan, Nessie har fåtöljen som "sin" favvo-plats. Bortskämda?? Näe... :angel:
 
Såg resultatet, Grattis till fina poäng! :up:

ZTP?
Tack så mycket!

Det är ett avelsprov för dobermann. De måste ha det för att få gå i avel i Tyskland. Används som merit i resten av eu. Det är en exteriördel, en miljö/socialdel och en skyddsdel (ett överfall o ett kort modprov).
Sen har något "geni" fått för sig att hundar som inte har föräldrar med ZTP inte ska få göra ZTP efter typ 2020 om det går igenom, så vi måste passa på iom att hans mamma inte har gjort det.
 
Det har varit full rulle igen i helgen. Jag har haft Skalmans lillasyster här tors-mån (hon åker hem ikväll).
Stina är ett riktigt busfrö, så Skalman har fullt sjå hålla henne på mattan ;)
Ja, man får busa i soffan här så länge man inte kastar sig över tvåbenta varelser ;)
 
Nu till den horribla väntan på SKKs utlåtanden... :eek:
42443894_10156010690108666_4322650967267868672_n.jpg

42459669_10156010690233666_6125343114715463680_n.jpg



De hade lite strul att lägga Sonic rätt, för han var så musklig :o

Dom hade samma problem med Floki! Tog sjukt lång tid och blev många bilder. Jämfört med första gången dom röntgade när han var som en slapp liten mask.

Men du har nog inget att oroa dig för. Ser ut som självklara A höfter ju!
 
Kom nyss hem från gymmet. Möttes som vanligt av glad hund (som har varit ensam i knappt 1,5 timma) och två par sönderbitna skor :devil::banghead::cry:

Nu är han inte dyr..

Klurar på varför han gjort så, sist han bet sönder ett par skor var han 4-5 månader. Sedan dess har han inte rört dem, förrän idag. Han är varken under- eller överstimulerad. Dessutom ensamhetstränad utan problem.

Nån som har nåt förslag? :confused:
 
Kom nyss hem från gymmet. Möttes som vanligt av glad hund (som har varit ensam i knappt 1,5 timma) och två par sönderbitna skor :devil::banghead::cry:

Nu är han inte dyr..

Klurar på varför han gjort så, sist han bet sönder ett par skor var han 4-5 månader. Sedan dess har han inte rört dem, förrän idag. Han är varken under- eller överstimulerad. Dessutom ensamhetstränad utan problem.

Nån som har nåt förslag? :confused:

Tja... säg det? Jag fick mina första skor valpmördade igår. Av en nu 13 månader gammal hund som aldrig käkat sönder nått i hela sitt liv... Han var inte ens själv hemma, jag satt på nedervåningen och fikade :p
 
Numera är det fri tillgång till torrfoder här hemma för alla töserna, Nike har alltid varit liten i maten, Nessie verkar ha svårt att äta några större mängder i taget (kanske valparna som tar plats i magen nu) och Nano som alltid har varit ett matvrak började dissa maten (torrfodret iallafall) nu under löpet :confused:.
Så nu har jag gett upp och torrfodret står framme hela tiden och så får de "god" mat en gång om dagen (mush). Att Nike håller hullet inga problem då hon reglerar naturligt, Nessie kommer bli rundare om magen ändå med Nano får vi se om maten är lika ointressant efter löpet eller om hon börjar lägga på sig. Blir mindre pyssel för mig om det funkar och så vet jag att Nessie kan äta så mycket hon vill även om hon bara får i sig lite i taget.
 
Kom nyss hem från gymmet. Möttes som vanligt av glad hund (som har varit ensam i knappt 1,5 timma) och två par sönderbitna skor :devil::banghead::cry:

Nu är han inte dyr..

Klurar på varför han gjort så, sist han bet sönder ett par skor var han 4-5 månader. Sedan dess har han inte rört dem, förrän idag. Han är varken under- eller överstimulerad. Dessutom ensamhetstränad utan problem.

Nån som har nåt förslag? :confused:

Min 11-månaders biter gärna sönder saker, både när han är själv och när man är hemma. :cautious: Ska man lämna dom ensamma får man städa ordentligt först. Mentalt är han väldigt valpig fortfarande.
 
Min 3,5 årige Olle bet sönder antennkabeln i helgen. Inte valpen alltså, vilket hade varit mer förståeligt.

Vi drog ner från övervåningen för att titta på VM. Jag höll koll på valpen och tänkte att då är det lugnt, tills bilden plötsligt flimrar och jag ser Olle med sladden i käften. Alltså hallå?! 😂
 
Jag ställde fram en soppåse igår morse när jag gjorde iordning mig och barnen för att komma iväg för att slänga den på vägen ut. Vad glömde Bobberiboo när hon åkte iväg? Joo soppåsen stående på golvet..... Så när fröken glömska herself kom hem så låg det sopor i hela hallen, inkl slaktade bajsblöjor som var lite lagom utsmetade på golvet :meh::wtf: Hundarna var lite lagom billiga just då. Tur jag har klinker på hela golvet så det var ju iaf snabbstädat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
23 24 25
Svar
490
· Visningar
35 419
Senast: Stergo
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
6 987
Senast: Bexzor
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
983
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp