Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
45647390_10156104669873666_3804249063180730368_n.jpg


Ungarna går framåt med stormsteg nu allihopa. Rost och Sonic går fullt ut på visselkommandon och jobbar med fråndrivning, look back och hämtar dolt på flera hundra meter. Tidus, Daud och Joel har full kontroll på sin flock på öppet fält nu, hämtar på dryga hundra meter och är trygga att ta loss djur ur trånga lägen åt båda hållen.

Jag står mest med hakan i backen, har glömt hur man gör med kloka hundar som hanterar fåren bra av sig själva - det känns som att jag ägnat större delen av tiden de senaste tre åren att lära vallhundar valla... :cautious: Plötsligt står jag med fem hundar som kan det av sig själva, och bara vill jobba jobba jobba!
Vilket lyxproblem du har :D
 
En av anledningarna till att jag jobbar natt och kvällar nu är för att få dagsljus med hundarna!
Jag önskar verkligen att det var möjligt med mitt jobb. Ska bli intressant att se hur det känns om någon månad... Och nu den här helgen blir det ju inte så mycket långpromenader heller med tanke på Aysus operation osv. Annars hade jag planerat in att i princip bo utomhus (om det nu inte regnar, vilket det visserligen står att det ska göra)... Att flytta till ett varmare, ljusare land lockar verkligen nu! Hade jag kunnat ta med favoritkollegorna, vännerna och hundarna på något sådant så hade jag inte tvekat en sekund :p
 
Jotack... Det har jag märkt av... (åkte till jobbet när det var mörkt, åkte hem när det var mörkt. Är glad att åtminstone jobba utomhus någon timme per dag)
Ja fy. Jag led av det i helgen och då stod jag ändå ute hela dagen -men mina hundar fick bara mörkeraktivering. Som tur är har jag några dagar med "hemmaaktivering" nu så jag hinner med 3-4 timmars hundträning också!
 
Skräcken när Sambon ringer och berättar att hans föräldrar tappat bort Effie.

Hon hann en bit också. Sprang några km till stora vägen. 49:an som är tungt trafikerad under rusningstrafik och sambon fick tag i henne någon km efter. Han stängde av nästan hela vägen och satte på sin juiceblandare. 3 bilar hade stannat varav i en så var det en tjej som hade gjort allt för att få tag i henne. Hon hade precis tagit ut sina hundar för att se om det gav bättre kontakt.

Jag är nog i lite chock för jag kan inte sluta skaka och tårarna rinner. Egentligen vill jag skrika och gapa på mina hundarna svärföräldrar men det gör bara att de mår ännu sämre än vad de redan gör.
 
Skräcken när Sambon ringer och berättar att hans föräldrar tappat bort Effie.

Hon hann en bit också. Sprang några km till stora vägen. 49:an som är tungt trafikerad under rusningstrafik och sambon fick tag i henne någon km efter. Han stängde av nästan hela vägen och satte på sin juiceblandare. 3 bilar hade stannat varav i en så var det en tjej som hade gjort allt för att få tag i henne. Hon hade precis tagit ut sina hundar för att se om det gav bättre kontakt.

Jag är nog i lite chock för jag kan inte sluta skaka och tårarna rinner. Egentligen vill jag skrika och gapa på mina hundarna svärföräldrar men det gör bara att de mår ännu sämre än vad de redan gör.

Fyfan vilken mardröm! Usch, stackars dig (er). Förstår din känsla. Min sambo bekände för mig för nått år sen att svärmor hade tappat bort Lasse i skogen. Det var sista gången svärmor fick gå på promenad med hundarna lösa.
 
Skräcken när Sambon ringer och berättar att hans föräldrar tappat bort Effie.

Hon hann en bit också. Sprang några km till stora vägen. 49:an som är tungt trafikerad under rusningstrafik och sambon fick tag i henne någon km efter. Han stängde av nästan hela vägen och satte på sin juiceblandare. 3 bilar hade stannat varav i en så var det en tjej som hade gjort allt för att få tag i henne. Hon hade precis tagit ut sina hundar för att se om det gav bättre kontakt.

Jag är nog i lite chock för jag kan inte sluta skaka och tårarna rinner. Egentligen vill jag skrika och gapa på mina hundarna svärföräldrar men det gör bara att de mår ännu sämre än vad de redan gör.
:heart Fy vilken mardröm! Vilken otrolig tur att allt gick väl.
 
Skräcken när Sambon ringer och berättar att hans föräldrar tappat bort Effie.

Hon hann en bit också. Sprang några km till stora vägen. 49:an som är tungt trafikerad under rusningstrafik och sambon fick tag i henne någon km efter. Han stängde av nästan hela vägen och satte på sin juiceblandare. 3 bilar hade stannat varav i en så var det en tjej som hade gjort allt för att få tag i henne. Hon hade precis tagit ut sina hundar för att se om det gav bättre kontakt.

Jag är nog i lite chock för jag kan inte sluta skaka och tårarna rinner. Egentligen vill jag skrika och gapa på mina hundarna svärföräldrar men det gör bara att de mår ännu sämre än vad de redan gör.
Nä, fy vad hemskt! :heart
 
Skräcken när Sambon ringer och berättar att hans föräldrar tappat bort Effie.

Hon hann en bit också. Sprang några km till stora vägen. 49:an som är tungt trafikerad under rusningstrafik och sambon fick tag i henne någon km efter. Han stängde av nästan hela vägen och satte på sin juiceblandare. 3 bilar hade stannat varav i en så var det en tjej som hade gjort allt för att få tag i henne. Hon hade precis tagit ut sina hundar för att se om det gav bättre kontakt.

Jag är nog i lite chock för jag kan inte sluta skaka och tårarna rinner. Egentligen vill jag skrika och gapa på mina hundarna svärföräldrar men det gör bara att de mår ännu sämre än vad de redan gör.
Vilken tur det gick bra, jag hade tyvärr gapat o skrikit på svärisarna av ren rädsla o ångest. Kramma Effie damen från oss, Kram till dig med.
 
Eftersom vi har extremt lite småvilt i år (förutom skogsfågel i alla dess former och storlekar :cautious:), pga den kalla, snörika vintern som följdes av kruttorr, gassande het sommar så skeppade jag iväg lilla fröken fauve söderöver till viltrika marker ett tag. Funkar finfint, hon driver för fullt både älg, rå, hare och kanin än så länge :love:

Får rapporter med jämna mellanrum och fick ett sms igår att särbon till han som har henne är kär och inte vill lämna tillbaka henne :eek: :nailbiting: Mitt svar blev att det där är en väldigt, väldigt dyrbar fröken :D

Nu vid dryga året, så visar hon ju både exteriört, mentalt och jaktligt att hon har alla förutsättningar för att bli en bra tik att avla på när hon blivit äldre om inget väldigt oförutsett händer, så att sälja henne är inte det minsta lilla aktuellt i dagsläget :cool:
 
Eftersom vi har extremt lite småvilt i år (förutom skogsfågel i alla dess former och storlekar :cautious:), pga den kalla, snörika vintern som följdes av kruttorr, gassande het sommar så skeppade jag iväg lilla fröken fauve söderöver till viltrika marker ett tag. Funkar finfint, hon driver för fullt både älg, rå, hare och kanin än så länge :love:

Får rapporter med jämna mellanrum och fick ett sms igår att särbon till han som har henne är kär och inte vill lämna tillbaka henne :eek::nailbiting: Mitt svar blev att det där är en väldigt, väldigt dyrbar fröken :D

Nu vid dryga året, så visar hon ju både exteriört, mentalt och jaktligt att hon har alla förutsättningar för att bli en bra tik att avla på när hon blivit äldre om inget väldigt oförutsett händer, så att sälja henne är inte det minsta lilla aktuellt i dagsläget :cool:
Kanske de är blivande valpköpare istället då? :p
 
Haft besök av @FrauleinLeo som kom och tittade på valparna, väldigt trevligt förutom att mina hundar var extremt voffiga :meh:. De har ju inte alls tränats på samma sätt sen valparna kom även om vi försöker hålla igång dom hemma och lilla Nike sa voff lite när som, tror hon mest är uttråkad och bara okynnes skäller. Tyvärr så drar hon igång dom andra som då skäller som blådårar fast de vet inte ens vad de skäller på. Nano behöver verkligen tränas på att vi får besök, hon är ganska reserverad och tycker inte att det är riktigt okej med främmande. Det kommer ju bli mer av den varan nu när det ska börja droppa in valpköpare och det kan nog vara nyttigt.
Det blev fotosession med valparna också men antingen så somnade dom eller så var dom inte stilla ens en bråkdels sekund så det var inte lätt :p. Inte lyckades jag övertyga dom om att de absolut behöver en hund nummer tre..
 
Jag sprang på en halvbror till min kull idag (efter samma hane) och jösses vad starkt pappa Ben nedärver! Han hade kunnat vara kullsyskon - galet lik Sonic, Nate och Tidus i både uttryck, kroppsspråk och kärlek till folk!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
20 21 22
Svar
434
· Visningar
30 426
Senast: Tiffany
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 593
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
271
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
932
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp