Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fortsätter med uppdatering om konstiga saker folk säger som jag mött på promenad. Denna idag var harmlös men ändock konstig.

Idag mötte vi en kvinna och hennes barn. Kvinnan tittar på min hund och säger "tax!" jag svarar "nej" hon tittar på mig och säger "jo!", vänder sig till sitt barn och säger "en tax, jag känner igen dom!"

Nej, uppenbarligen gör du inte det.
 
Jag fortsätter med uppdatering om konstiga saker folk säger som jag mött på promenad. Denna idag var harmlös men ändock konstig.

Idag mötte vi en kvinna och hennes barn. Kvinnan tittar på min hund och säger "tax!" jag svarar "nej" hon tittar på mig och säger "jo!", vänder sig till sitt barn och säger "en tax, jag känner igen dom!"

Nej, uppenbarligen gör du inte det.
Haha va envetna en del kan va.
 
Igår gick Dennis sitt MH och han var superduktig! Social, stor kamplust, snabba avreaktioner och helt skottfast. Jag är så himla nöjd med honom!

dennis1.jpg
 
Jag fortsätter med uppdatering om konstiga saker folk säger som jag mött på promenad. Denna idag var harmlös men ändock konstig.

Idag mötte vi en kvinna och hennes barn. Kvinnan tittar på min hund och säger "tax!" jag svarar "nej" hon tittar på mig och säger "jo!", vänder sig till sitt barn och säger "en tax, jag känner igen dom!"

Nej, uppenbarligen gör du inte det.
Det sa en om min Irländska setter; "Kolla, en lite förvuxen tax!" Trodde han skämtade så jag skrattade till och sa, "Nej, en Irländsk setter är det"
Han "Nej."

:cautious:
 
Det sa en om min Irländska setter; "Kolla, en lite förvuxen tax!" Trodde han skämtade så jag skrattade till och sa, "Nej, en Irländsk setter är det"
Han "Nej."

:cautious:
Det sa en om min Irländska setter; "Kolla, en lite förvuxen tax!" Trodde han skämtade så jag skrattade till och sa, "Nej, en Irländsk setter är det"
Han "Nej."

:cautious:
Det var ju nästan ännu värre! Min är i alla fall i ungefär rätt storlek, även om det väl är det enda han har gemensamt med en tax.
 
Det sa en om min Irländska setter; "Kolla, en lite förvuxen tax!" Trodde han skämtade så jag skrattade till och sa, "Nej, en Irländsk setter är det"
Han "Nej."

:cautious:

Det där har jag också mött ett antal gånger (inte just tax då, men folk som ska berätta att det egentligen inte alls är renrasiga hundar jag har i snöret, eller iaf inte den ras jag tror).

Vad är det som gör att folk känner sig nödgade att mansplaina för hundägare om vilken ras hunden tillhör? :confused::confused::confused:
 
Det där har jag också mött ett antal gånger (inte just tax då, men folk som ska berätta att det egentligen inte alls är renrasiga hundar jag har i snöret, eller iaf inte den ras jag tror).

Vad är det som gör att folk känner sig nödgade att mansplaina för hundägare om vilken ras hunden tillhör? :confused::confused::confused:

Och våra Schäfrar måste ju ha en skvätt gråhund i sig för Schäfrar är brunsvarta och i sällsynta fall svarta eller vita :arghh:
 
Suddig screenshot från film; har startat projektet "lära hund & häst att acceptera varandra". :D Häst surar lite emellanåt, hund får tokfnatt och hoppar ner i diket, men i stort gick det ganska bra.
Screenshot_2018-11-14-13-15-08-410_com.miui.videoplayer.png


Igår vägde vi hundarna. Amy har gått ner nästan ett kilo, och omkretsen runt bröstkorgen har minskat från 77 till 72 cm! Hon rör sig betydligt mer hos oss än hos uppfödaren, försöker passa lite så att hon inte överansträngeöveranstränger sig. Hon har bott in sig så bra och nu lägger hon sig frivilligt på sin filt istället för att sova mellan oss i sängen. :D
 
Var ute på långpromenad med bara de vuxna hundarna, Asni leker stadshund med min mor och hänger på hennes kontor idag :D

Det betydde massor med intervallträning för Tinja, långa linjetag över jobbig terräng. Hon har så bra kondition att det är ganska svårt att få henne rejält flåsig, men lite flåsig blev hon allt! Grabbarna börjar ju flåsa bara under uppvärmningsdelen av promenaden :p

Tinja har ju alltid gillat att träna, men det har verkligen slagit i taket sen hon blivit tvungen att dela med sig av träningen till Asni. Hon är så jäkla taggad, till och med om vi bara kör lite enkla rallylydnadsmoment. Känns himla kul faktiskt, och jag inser att jag antagligen tränat alldeles för mycket och länge med henne när hon var själv, och nu blir det en mer rimlig mängd :o Men iallafall så bådar det gott inför söndagens rallylydnadstävling :up:
 
Nu har Aysu plockat av sig stygnen på benet... Det var kanske inte helt lyckat. Har tejpat med kirurgtejp nu (det har inte läkt helt än) och funderar på att ringa veterinären imorgon för att fråga vad de tycker att jag ska göra.

Som det är nu så är det svullet och lite rött runt operationssåret, men det är ju inte konstigt när hon dragit bort stygnen... Vet inte vad jag ska tro om allt.
 
Det börjar märkas så smått att min älskade tanthund börjar bli gammal..
Pigg i kroppen, i bra kondition och älskar att vi är mycket ute i skogen på jakt efter vad än vi kan finna för fyrbenta djur att driva :up: men synen och i viss mån avståndsbedömningen verkar ha börjat svikta lite.

tröttemmi.jpg


Mattes fina lilla tant :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
23 24 25
Svar
482
· Visningar
34 964
Senast: _Zacke_
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
6 814
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
326
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp