Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack, snälla ni :heart
Veterinären ringde först i natt om att det såg värre ut än de befarat - tarmen var helt svart där strumpan satt :crazy:
Sedan ringde de efter operationen igen, och meddelade att allt gått bra men att de fått ta bort ca 20-25cm tarm. När hon tagit i tarmen så hade den gått sönder.. hade vi inte åkt in och opererat hade den förmodligen spruckit av sig själv inom ett par timmar och då hade han nog inte klarat sig.
Hon kunde inte förstå hur han kunde gå runt och vifta på svansen, hoppa upp på personalen för att slicka dem i ansiktet och vilja undersöka varje vrå med den tarmen..

Nu ska de testa med små portioner mat, fungerar det och det inte läcker så får han förhoppningsvis komma hem i morgon :heart
Tack, snälla ni :heart
Veterinären ringde först i natt om att det såg värre ut än de befarat - tarmen var helt svart där strumpan satt :crazy:
Sedan ringde de efter operationen igen, och meddelade att allt gått bra men att de fått ta bort ca 20-25cm tarm. När hon tagit i tarmen så hade den gått sönder.. hade vi inte åkt in och opererat hade den förmodligen spruckit av sig själv inom ett par timmar och då hade han nog inte klarat sig.
Hon kunde inte förstå hur han kunde gå runt och vifta på svansen, hoppa upp på personalen för att slicka dem i ansiktet och vilja undersöka varje vrå med den tarmen..

Nu ska de testa med små portioner mat, fungerar det och det inte läcker så får han förhoppningsvis komma hem i morgon :heart
Tur ändå att det inte var nått vasst! Hoppas att återhämtningen går som på räls för er nu :heart
 
Men lille skrutt :crazy: Det är inte alltid bra att vara glad! Tur du litade på din magkänsla :heart
Men fy så hemskt :( !! Hoppas att återhämtningen går så bra det bara kan för lillstackarn :heart.
Så skönt att läsa att det gått bra :heart Håller tummarna för att det fortsätter så!
Håller alla tummar! :heart
Men hjälp... vilken liten kämpe! Och vilken otrolig tur att du litade på magkänslan och åkte in med honom! Hoppas på snabbt tillfrisknande!
Nej men huvaligen! :crazy: Önskar verkligen all lycka till och god bättring för Otis :heartheart:heart Hundar är på gott och ont sjukt mycket tåligare än människor vad det verkar.
@AraSlei Fy vad läskigt! Hoppas läkningen går bra :heart

Tack snälla ni :heart
Jag pratade med veterinären igen för en stund sedan och han var stabil och under omständigheterna pigg nu.
Nu är det bara att hålla tummarna för att han slipper komplikationer, men risken är tyvärr stor.
Hon skulle skicka ett sms i eftermiddag med en uppdatering, och om han blir sämre så ringer hon.
I morgon ska han ultraljudas för att se om det finns några läckage.
47115340_2133489673631542_7129957969243361507_n.jpg


Älsklingen, hur chill var han inte hos veterinären igår, trots att han måste ha haft ont som tusan?!
 
Tack :heart
Visst gjorde du samma operation på någon av dina, fast det var ett vasst ben som var boven?

Ja, Fridolf fick ta bort 20 cm tarm i februari. Han hade dock ytterligare 1½ meter som var sårig, samt sår i magsäcken, så jag hoppas verkligen att ni ska få en enklare återhämtning än vad vi hade (har).
 
Tack snälla ni :heart
Jag pratade med veterinären igen för en stund sedan och han var stabil och under omständigheterna pigg nu.
Nu är det bara att hålla tummarna för att han slipper komplikationer, men risken är tyvärr stor.
Hon skulle skicka ett sms i eftermiddag med en uppdatering, och om han blir sämre så ringer hon.
I morgon ska han ultraljudas för att se om det finns några läckage.
47115340_2133489673631542_7129957969243361507_n.jpg


Älsklingen, hur chill var han inte hos veterinären igår, trots att han måste ha haft ont som tusan?!
Självklart är det ju mycket som skiljer mellan olika fall, men om du vill bolla och prata så bara skicka ett meddelande. Jag vet precis hur ångestfyllda de där dygnen är
 
Ja, Fridolf fick ta bort 20 cm tarm i februari. Han hade dock ytterligare 1½ meter som var sårig, samt sår i magsäcken, så jag hoppas verkligen att ni ska få en enklare återhämtning än vad vi hade (har).
Självklart är det ju mycket som skiljer mellan olika fall, men om du vill bolla och prata så bara skicka ett meddelande. Jag vet precis hur ångestfyllda de där dygnen är

Ja, jag hade för mig att det var ännu mer allvarligt för er del :( Tack och lov var ju detta som sagt inte något vasst, och som jag förstod det så tog de bort all påverkad tarm och det finns bara frisk kvar vilket ger bättre förutsättningar för att det ska lyckas.
Det som kan krångla verkar vara om det inte blivit ordentligt tätt utan blir läckage vid stygnen.

Tack snälla, jag hör gärna av mig om jag får några funderingar.
 
Sitter och funderar och planerar inför nästa valpköp, tidigast 2022 är det aktuellt enligt den gällande planen.... men jag gillar att hålla koll :D ! Alltid bra när man har tid på sig så man hinner följa de avelsdjur man är intresserad av från valptid, genom utvärderingar och om allt ser bra ut hela vägen in i valplådan :up:
 
Tack, snälla ni :heart
Veterinären ringde först i natt om att det såg värre ut än de befarat - tarmen var helt svart där strumpan satt :crazy:
Sedan ringde de efter operationen igen, och meddelade att allt gått bra men att de fått ta bort ca 20-25cm tarm. När hon tagit i tarmen så hade den gått sönder.. hade vi inte åkt in och opererat hade den förmodligen spruckit av sig själv inom ett par timmar och då hade han nog inte klarat sig.
Hon kunde inte förstå hur han kunde gå runt och vifta på svansen, hoppa upp på personalen för att slicka dem i ansiktet och vilja undersöka varje vrå med den tarmen..

Nu ska de testa med små portioner mat, fungerar det och det inte läcker så får han förhoppningsvis komma hem i morgon :heart
Lilla hjärtat då! :heart De är alldeles för bra på att hålla upp en fasad!

Ville fick mitt hjärta att slå extra idag, jag är iväg på praktik så husse var ute i skogen med honom, Ville drog med en hare, husse hörde skallet i 5-6 min och sen blev det tyst, han väntade, ingen Ville, han visslade, ingen Ville. Där skickade han ett sms till mig om hur jag brukar göra när vi är i skogen. :nailbiting: Efter att ha väntat 20 min och visslat med jämna mellanrum så skickade han iväg kusinen för att kolla av vägarna runt om. Ingen Ville.
Vi pratades vid ett par gånger för att lägga upp strategin, han ringde in fler för att hjälpa till och leta och jag funderade på om jag kunde åka hem från min praktik. Men så fick jag ett infall och kollade facebook, och där i den lokala gruppen var det en som hade lagt upp en bild på Ville och undrade om det var någon som saknade. :heart Typ 500 meter ifrån där husse har stått och visslat men Ville hade hittat folk och var överlycklig. Så när husse hämtade låg han och sov på deras kontor. :p Men nu blir det gps på hädanefter, vi har inte tyckt att det har behövts men uppenbarligen drar han längre bort än vad vi har trott. :nailbiting::cautious:
 
Lilla hjärtat då! :heart De är alldeles för bra på att hålla upp en fasad!

Ville fick mitt hjärta att slå extra idag, jag är iväg på praktik så husse var ute i skogen med honom, Ville drog med en hare, husse hörde skallet i 5-6 min och sen blev det tyst, han väntade, ingen Ville, han visslade, ingen Ville. Där skickade han ett sms till mig om hur jag brukar göra när vi är i skogen. :nailbiting: Efter att ha väntat 20 min och visslat med jämna mellanrum så skickade han iväg kusinen för att kolla av vägarna runt om. Ingen Ville.
Vi pratades vid ett par gånger för att lägga upp strategin, han ringde in fler för att hjälpa till och leta och jag funderade på om jag kunde åka hem från min praktik. Men så fick jag ett infall och kollade facebook, och där i den lokala gruppen var det en som hade lagt upp en bild på Ville och undrade om det var någon som saknade. :heart Typ 500 meter ifrån där husse har stått och visslat men Ville hade hittat folk och var överlycklig. Så när husse hämtade låg han och sov på deras kontor. :p Men nu blir det gps på hädanefter, vi har inte tyckt att det har behövts men uppenbarligen drar han längre bort än vad vi har trott. :nailbiting::cautious:

Det är de verkligen!

Men herregud, Ville då :heart
Jag förstår verkligen om du blev orolig! Så himla skönt att han återfanns snabbt :heart Gps låter som en bra idé i framtiden. Härligt ändå att han redan är så frigjord!


Jag fick sms från veterinären nu om att Finn äter med god aptit och att han piggar på sig mer och mer :heart Om inget inträffar så ringer de i morgon efter ultraljudet.
 
Det är de verkligen!

Men herregud, Ville då :heart
Jag förstår verkligen om du blev orolig! Så himla skönt att han återfanns snabbt :heart Gps låter som en bra idé i framtiden. Härligt ändå att han redan är så frigjord!


Jag fick sms från veterinären nu om att Finn äter med god aptit och att han piggar på sig mer och mer :heart Om inget inträffar så ringer de i morgon efter ultraljudet.

Aptit var enligt min vet ett av de absolut bästa sätten att ha koll på läget - låter jättebra att han äter :heart
 
Det är de verkligen!

Men herregud, Ville då :heart
Jag förstår verkligen om du blev orolig! Så himla skönt att han återfanns snabbt :heart Gps låter som en bra idé i framtiden. Härligt ändå att han redan är så frigjord!


Jag fick sms från veterinären nu om att Finn äter med god aptit och att han piggar på sig mer och mer :heart Om inget inträffar så ringer de i morgon efter ultraljudet.

Han är verkligen trygg i sig själv! På gott och ont. :cautious: Sen är han mattes hund, även det på gott och ont, med mig drar han inte riktigt lika långt utan har större behov av att kolla var jag är. Husse är det inte lika viktigt med. :angel: Men jag ska sätta gpsen på laddning så att den är klar att använda till nästa gång!

Skönt att det verkar gå åt rätt håll med Finn! Jag trodde du var klar med oturs hundar efter Otis? ;) :heart
 
Det är de verkligen!

Men herregud, Ville då :heart
Jag förstår verkligen om du blev orolig! Så himla skönt att han återfanns snabbt :heart Gps låter som en bra idé i framtiden. Härligt ändå att han redan är så frigjord!


Jag fick sms från veterinären nu om att Finn äter med god aptit och att han piggar på sig mer och mer :heart Om inget inträffar så ringer de i morgon efter ultraljudet.


Nej men gud! Jag förstår varför jag inte fattade varför ni hade Otis hos er.

På något vis läste jag att det var han som råkat illa ut men det var visst Finn alltså! Skönt att det verkar gå åt rätt håll. Fortsatt lycka till! :heart
 
Sitter och funderar och planerar inför nästa valpköp, tidigast 2022 är det aktuellt enligt den gällande planen.... men jag gillar att hålla koll :D ! Alltid bra när man har tid på sig så man hinner följa de avelsdjur man är intresserad av från valptid, genom utvärderingar och om allt ser bra ut hela vägen in i valplådan :up:
Vad blir det för ras denna gången?
 
Snart dags att plåga Aysu igen, dvs gå ut på promenad som är längre än till närmsta gräsplätt. Funderar lite på om det kan finnas något täcke till henne som får henne lite mer positiv till promenader... Måste försöka hitta hennes overall i enkel fleece. Den + regnoverall när det är blött borde vara lagom nu. Det är bökigt när hon måste hållas varm om ben och mage.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
24 25 26
Svar
519
· Visningar
37 367
Senast: _Zacke_
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 438
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp