Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senaste veckorna har varit kaos... Mannen och jag har varvat jobb med barn, hundar, två hus med 20 mil mellan och inte setts alls mycket. Jag har haft Lyran medan M haft Ata & Sara, ikväll är jag hemma och har Ata med mig också. Vad jag saknat henne! Vi har spenderat kvällen med att mysa och pussas :love: Lilla loppan! Växer mest på bredden tycker jag, det är bara liiite valpmage kvar... :cry:
 
@Red_Chili Jag hade satt på henne overall. Min hund går inte ut när det duggar utan magplatta, regnar det så har hon vintertäcke + regntäcke över för att hon inte ska bli spänd och kall. Så fort det är 10 grader eller mindre så åker vintertäcket på. Hon är ju väldigt naken om magen dessutom.

Idag körde vi ett enkelt sök av "vitringskotte", vi har inte kört det sedan hon var liten, så jag gjorde det väldigt enkelt för henne. Hon var klockren! Så ska försöka varva med uppletande av leksak. Tyvärr hade jag för dålig belöning (upptäckte jag) för att det skulle vara värt att göra ett till.
 
Idag är det en sån där dag som jag ifrågasätter mitt eget beslut att skaffa hund. I och med att jag är borta hela dagen så var jag tvungen att gå en ordentlig morgonpromenad, underkylt regn, halv storm, isig väg och öppna gärden i mörkret. :meh: Men ville var glad!
Han får sällskap av lillhusse idag som har studiedag men han sträcker sig till att gå lite i hagen med Ville, inga andra promenader! ;) Så jag får gå en ny längre promenad i mörkret, underkylt regn och blåst ikväll. :arghh: ;) Tur att de där härliga promenader är lättare att komma ihåg. :)
 
Återkoppling från veterinären nu: det går på rätt håll och första ultraljudet såg jättefint ut, inget läckage och ingen böld eller liknande :heart han var mycket piggare idag och äter fortfarande med god aptit. Om allt ser lika fint ut i morgon får han komma hem!
Men vad härligt att höra!
 
Uppdatering av den andra veterinärdrabbade hunden ;)
Tassas öga såg fullständigt för djävligt ut i söndags morse, till viss del på grund av att jag blev ivägringd på en valpning lördag natt och fick ta med mig Tassa men glömde hennes ögondroppar ( :banghead: ) . Men när jag väl kom igång med att göra rent och få i dropparna så har det sakta men säkert börjat bli bättre.

Ögat verkar fortfarande bukta ut en del mer än det borde, så det ligger säkert ett hematom bakom ögat och tar upp plats, men det blir ju bättre när det försvinner. Hon rör på ögat, hornhinnan börjar klarna, slemhinnan är inte längre illröd och hon är inte smärtpåverkad över huvud taget. I skötselinstruktionen står att hon ska ta det lugnt tills stygnen tas. Hon vägrar läsa den instruktionen och jagar Qine runt i hela huset. Jag tolkar det som att hon mår bra :D
 
Morgonpromenaden med hundarna var riktigt kul. Lösspring och sen lite träning, mest för att Asni behöver träna på att vänta på sin tur även utomhus och så körde vi lite apportträning. Köpte en ny leksak på mässan, en fluffig sak med boll på änden i ett långt rep med expander. Oj vilken skillnad det blev! Hon fullkomligt älskar den och helt plötsligt gick apporteringsträningen typ hur lätt som helst. Kampen kom igång rejält också, annars har hon varit lite slapp sen tandbytet men det var som att hon plötsligt kom på att det inte var obehagligt längre :p
48220535_10212124576857734_7934376111360704512_n.jpg
48243122_10212124576977737_8858371826116460544_n.jpg

Mina fina :heart
Asni väger nu 12,9 kg och är ca 48 cm hög :D
 
Jag tror inte jag har varit aktiv på Buke sedan vi fick hem frallan. Fick ju en del skit för att jag kunde stötta sån oseriös avel (:D) så jag kan ju uppdatera lite med hur det gått.

Tingeling har gått barmarksdrak med min dotter. Först Kringeltassen i Södertälje där de var överlägset snabbast av alla på 2,5km (drygt 12 minuter :bow: ). Därefter start i barmarks SM, dottern var bara 10 år då så det var inte i officiell SM klass men ändå. De kom två i dotterns åldersgrupp och var solklara publikfavoriter.


I vardagen är hon galen, hon styr o ställer med schäfrarna och det finns ingen hejd på hennes energi. Hon är urkul att träna med och vi har gjort ett godkänt resultat i startklass.
Till våren siktar vi på viltspår och vi håller också på att träna IPO-lydnad och skydd (sa jag att hon är galen?). Vi kommer aldrig kunna tävla (inte godkänt i Sverige) men det är kul att ha som uppvisningsgrej på klubben och hon älskar träningen.
Hon är ju fortfarande ung så jag hoppas att hon får hålla sig såhär sund även när hon växer till sig. Jag gör mitt bästa för att ha henne i god kondition, idag har hon varit ute på 4km cykeltur tillsammans med schäfrarna och det hänger hon lätt med på. Visst är hon trött och nöjd nu men det är de stora också.
 

Bifogade filer

  • Lida.jpg
    Lida.jpg
    233,5 KB · Visningar: 114
Hon som äger Tinjas pappa, kullbror och halvsyster sov över för några dagar sen. Hon skulle ner till Arlanda för att hämta sin valp; en halvsysterdotter till Tinja på hennes pappas sida :love: En riktig liten crazy-eyed sak. Hon har de absolut ljusaste bärnstensögonen, men syns att hon ärvt sin morfars mörka bruna färg. Jag tror hon kommer bli en extremt läcker liver tri som vuxen, speciellt eftersom hon har så lite vitt :love: Hon verkar riktigt käck och rolig.

Blir inte alls sugen på en till aussie. Inte alls. :angel:
 
För 20 minuter sen släppte jag ut Mamma Mu i trädgården. Hon var väl ute i 5-10 min, bara för att kissa lite. Precis när jag tagit in henne hör grannen av sig.
"Jag hör av mig till alla grannar för att det stod en varg bakom mitt hus för 30 minuter sen."

Det är 70 m från vårat hus :crazy::nailbiting:
Och jag släpper ut Mamma Mu 15 minuter efter att den stod där :eek:

Usch och fy. Mamma Mu ska gå i löp när som helst och Helga om nån månad. Detta är en hane som varit synlig ett bra tag i trakten. Nu lär han väl häcka hör ett tag :(
 
För 20 minuter sen släppte jag ut Mamma Mu i trädgården. Hon var väl ute i 5-10 min, bara för att kissa lite. Precis när jag tagit in henne hör grannen av sig.
"Jag hör av mig till alla grannar för att det stod en varg bakom mitt hus för 30 minuter sen."

Det är 70 m från vårat hus :crazy::nailbiting:
Och jag släpper ut Mamma Mu 15 minuter efter att den stod där :eek:

Usch och fy. Mamma Mu ska gå i löp när som helst och Helga om nån månad. Detta är en hane som varit synlig ett bra tag i trakten. Nu lär han väl häcka hör ett tag :(
Säker på att det inte var Mamma Mu som grannen såg?
 
Säker på att det inte var Mamma Mu som grannen såg?

Japp. Dels så känner han henne väl och jag hade inte släppt ut henne ännu. Denna försvann upp i skogen från vårat hus.
Vi har haft en varghane i trakten sen september. Den har rivit två älgar. En ca 2 km härifrån och en knappa kilometern.
 
För 20 minuter sen släppte jag ut Mamma Mu i trädgården. Hon var väl ute i 5-10 min, bara för att kissa lite. Precis när jag tagit in henne hör grannen av sig.
"Jag hör av mig till alla grannar för att det stod en varg bakom mitt hus för 30 minuter sen."

Det är 70 m från vårat hus :crazy::nailbiting:
Och jag släpper ut Mamma Mu 15 minuter efter att den stod där :eek:

Usch och fy. Mamma Mu ska gå i löp när som helst och Helga om nån månad. Detta är en hane som varit synlig ett bra tag i trakten. Nu lär han väl häcka hör ett tag :(
Nu kan ni ju tjäna massa extra pengar. Äkta varghybridstjänstehundar. Ka-tching :D

Skämt åt sido. Hoppas den håller sig undan och inget händer.
 
För 20 minuter sen släppte jag ut Mamma Mu i trädgården. Hon var väl ute i 5-10 min, bara för att kissa lite. Precis när jag tagit in henne hör grannen av sig.
"Jag hör av mig till alla grannar för att det stod en varg bakom mitt hus för 30 minuter sen."

Det är 70 m från vårat hus :crazy::nailbiting:
Och jag släpper ut Mamma Mu 15 minuter efter att den stod där :eek:

Usch och fy. Mamma Mu ska gå i löp när som helst och Helga om nån månad. Detta är en hane som varit synlig ett bra tag i trakten. Nu lär han väl häcka hör ett tag :(
Usch :( den verkar trivas väldigt bra i krokarna. Är glad att vi inte släppt några jakthundar i år på Sveaskogs mark uppe vid G-vattnet. Jag hörde att den tagit 3 älgar, men att den tredje var mer söderut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
23 24 25
Svar
482
· Visningar
34 956
Senast: _Zacke_
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
6 810
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
326
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp