Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde en snuffelmatta idag, Minn och Vincent har invigt och godkänt den.
Visa bifogad fil 22532

Edit: @_Taggis_ det är en schipperke på bilden :love:
Doris hälsar att den funkar bra som hundbädd också :D:love:.
A53C9DD4-B6C4-4090-9759-BB5C495D97CA.jpeg
 
I måndags natt vid 00:30 kom vi fram till Lecce i Italien. Det var en bit att köra men alla djuren har skött sig väldigt bra!

Gården är mitt ute på landsbygden och det är små byar runtomkring. Lite fattiga områden. Vilket märks på vissa vis. Otroligt fint dock! Havet har vi inte ens 1 mil från gården :love:

Baksidan (typ) av gården
IMG_9524.JPG
 
Jag tror inte jag har varit aktiv på Buke sedan vi fick hem frallan. Fick ju en del skit för att jag kunde stötta sån oseriös avel (:D) så jag kan ju uppdatera lite med hur det gått.

Tingeling har gått barmarksdrak med min dotter. Först Kringeltassen i Södertälje där de var överlägset snabbast av alla på 2,5km (drygt 12 minuter :bow: ). Därefter start i barmarks SM, dottern var bara 10 år då så det var inte i officiell SM klass men ändå. De kom två i dotterns åldersgrupp och var solklara publikfavoriter.


I vardagen är hon galen, hon styr o ställer med schäfrarna och det finns ingen hejd på hennes energi. Hon är urkul att träna med och vi har gjort ett godkänt resultat i startklass.
Till våren siktar vi på viltspår och vi håller också på att träna IPO-lydnad och skydd (sa jag att hon är galen?). Vi kommer aldrig kunna tävla (inte godkänt i Sverige) men det är kul att ha som uppvisningsgrej på klubben och hon älskar träningen.
Hon är ju fortfarande ung så jag hoppas att hon får hålla sig såhär sund även när hon växer till sig. Jag gör mitt bästa för att ha henne i god kondition, idag har hon varit ute på 4km cykeltur tillsammans med schäfrarna och det hänger hon lätt med på. Visst är hon trött och nöjd nu men det är de stora också.

Din video verkar inte fungera tyvärr :down:
 
Uppdatering av den andra veterinärdrabbade hunden ;)
Tassas öga såg fullständigt för djävligt ut i söndags morse, till viss del på grund av att jag blev ivägringd på en valpning lördag natt och fick ta med mig Tassa men glömde hennes ögondroppar ( :banghead: ) . Men när jag väl kom igång med att göra rent och få i dropparna så har det sakta men säkert börjat bli bättre.

Ögat verkar fortfarande bukta ut en del mer än det borde, så det ligger säkert ett hematom bakom ögat och tar upp plats, men det blir ju bättre när det försvinner. Hon rör på ögat, hornhinnan börjar klarna, slemhinnan är inte längre illröd och hon är inte smärtpåverkad över huvud taget. I skötselinstruktionen står att hon ska ta det lugnt tills stygnen tas. Hon vägrar läsa den instruktionen och jagar Qine runt i hela huset. Jag tolkar det som att hon mår bra :D

Vad är det som har gjort att ögonen ploppar? Och vad är det veterinärerna har sytt? Ser framför mig hur dom syr fast ögat :o
 
Blöh. På fredag ska jag inte jobba pga ett fysioterapeutbesök (för egen del). Tänkte att jag då kommer hinna gå promenad med hundarna när det är ljust ute och var jätteglad åt det. Meeen pga resväg osv så kommer det bli skitsvårt att hinna med ändå :( Så nu funderar jag på om jag ska gå promenad före eller efter... Ska hålla lite koll imorgon på vilken tid som det faktiskt blir ljust och mörkt. Det är ju inte exakt samma tider som soluppgång och solnedgång...
 
Jag fick kompremissa lite gällande prommenaden idag. Jag brukar gå minst en mil om dagen på nån prommenadslinga vid ett av våra närliggande samhällen. Antingen med Skägget eller med Helga om inte hon och maken har träning. Mamma Mu blir stel av så långa rundor så henne brukar jag gå med på kortisar här hemma i skogen plus att hon är mycket lös på tomten.
Men efter vargbesöket i går så håller vi oss från skogen ett tag och inga hundar lösa på tomten. Så Mamma Mu fick haka på mig och Skägget i dag. Och då fick vi korta ner rundan till 8 km.

Helga gjorde en grymmeträning idag. Jäklar vilka angrepp hon har!! :eek: Hon växer hela tiden och maken är lyrisk. Härliga hund. Hela hon bara pyser av glädje och energi både på och utanför planen :love:
 
Vaknade en liten stund innan väckarklockan idag och var hyfsat pigg :cautious: Så istället för att ligga kvar i sängen passade jag på att ta en tidig morgonrastning förbi hundrastgården. Nu har Ebrah fått skutta av sig lite och verkar mycket nöjd. Kommer kännas bra att åka till jobbet om en stund :)
 
Fortsätter bomba med Tingeling :angel:

Hon debuterade lydnad i början av november (drygt 15 månader gammal), godkänt resultat men det blir inga höjdarpoäng när man har så bråttom att man missar att stanna.


Jag tycker det är viktigt att vara ute med henne och visa att ALLA frallor inte är flåsande stackars klumpar som inte klarara att göra något.
Jag har en låååång lista med valpintressenter för framtiden, de flesta är mina IPO kompisar som tycker att hon är så härlig att de gärna skulle ha en likadan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
23 24 25
Svar
491
· Visningar
35 550
Senast: _Zacke_
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 030
Senast: Bexzor
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
335
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp