Hundutställning i Malmö!

S

soffeloffan

Någon som ska till malmö Mässhallar i helgen och ställa ut/vara åskådare ? ;)

Jag ska dit, dock inte ställa ut!



{visste inte om det fanns en liknande tråd om utställningen, så gjorde en :d}
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Ställer en av mina hundar på Söndag -Siberian husky!
Får väl se hur de går!
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Jag ställer ut min chihuahua på söndag nr 4117 i ringen, så skönt att vara i början!
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Opus, så långt tänkte inte jag :angel:

Flo-Jo, Ainon, Då kanske vi ses! Tänkte åka och kolla på dvärgschnauzrarna som är under hela söndagen! Ska heja på er! :D
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Leia och Igor och (Mira) :p
Kissmeth's Donna Deleia
La Leia's Attractive Adonis
(La Leia's Amazing Amira)
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Kul! Ska hålla utkik efter er! :)

Tänkte ta med mig kameran och se om det kunde bli några bilder i år. :D
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

kl
var där idag o tittade på alla underbara vovvar o kolla lite agility, så sugen på en vovve jag kan börja träna/tävla med igen!!! blev inte bättre efter dagens utflykt om man säjjer så;) kruxet är bara vilken ras man ska välja..inte riktigt överens med sambo än:D
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

kl

Hoppas det gick bra för alla som var där idag och Lycka till alla som ska dit imorgon!
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Ja, jag hoppas också på det!! =)

Jag passar upp på alla jag känner som ska dit via hemsidor, men ingen som uppdaterat.. Jag är sååå nyfiken på vilka beaglar som blev SV idag! :D

Lycka till alla!!
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Hur gick det för alla?

Uno åkte tyvärr ut med en 2:a, kritiken var jättebra tycker jag är mest nöjd över "utmärkt kropp". Men dommaren tyckte tyvärr att han flaxade för mycket när vi sprang runt, han brukar inte flaxa när han springer men han fokuserade ömnsom på hundarna på sidan, hunden bakom och framför och på mig, ville åt alla håll :p

Åkte snabbt hem, ganska skönt. Efter Unos bedömning satt vi vid lydnadsringen och kollade. vi vill nog hellre hålla till där nästa år!. Missade tyvärr LK 1 och buke pinchern. Hur gick det för er?
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Efter Unos bedömning satt vi vid lydnadsringen och kollade. [/B]

Vänta nu här!! :D Var det du som satt framför oss med en hund i knä och 2 väskor ?

Iallafall så tyckte jag att det var mycket rörigare där i år än vad det har varit de andra åren! Tänkte kolla på dv.schnauzrarna men hann bara med att hälsa på uppfödare innan det blev smockfullt med människor överallt ..
Jag flydde istället runt till alla montrarna och kollade .. Köpte bajspåsar och tuggben till vovven .. :grin:
Dessutom så fastnade jag och pappa vid montern med informationen om skyddshundarna.. just nu går vi och funderar på om vi ska ta hem en liten schäfer på foder .. :love: Vi blev sugna på det .. men det krävs mycket tid med en till valp ..
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Hur gick det för alla?

Uno åkte tyvärr ut med en 2:a, kritiken var jättebra tycker jag är mest nöjd över "utmärkt kropp". Men dommaren tyckte tyvärr att han flaxade för mycket när vi sprang runt, han brukar inte flaxa när han springer men han fokuserade ömnsom på hundarna på sidan, hunden bakom och framför och på mig, ville åt alla håll :p

Åkte snabbt hem, ganska skönt. Efter Unos bedömning satt vi vid lydnadsringen och kollade. vi vill nog hellre hålla till där nästa år!. Missade tyvärr LK 1 och buke pinchern. Hur gick det för er?

Då såg jag dig när du satt vid lydnadsringen :D Men jag var alldeles för nervös för tävlingen för att kunna prata med någon så jag sa inget ;)

Usch vilken dag... Kom dit precis efter halv 9 pga köer och det var samling 8.30 så redan där var jag lite stressad. Ettan skulle ju vara första klassen men tji fick vi, de började med 3:an och sen 2:an och sen var jag näst sist i ettan....

Hur gick det då? 7:a på platsliggningen pga dk och sent läggande men HON LÅG KVAR utan att röra sig alls :banana: Det är jag supernöjd med, bara att träna mer på farten i just själva läggandet.

Tandvisning, 8 domaren ville ha hunden sittande hela tiden för en 10:a.

Linförighet 8,

läggande: jag vänder mig om och ser en glatt sittande hund så betyg 0.

Inkallning 10 (med guldstjärna sa domaren), ställandet vet jag inte vad som hände det började bra hon stod när jag vände mig om sen kom det pang ljud ur högtalaren och min hund är skotträdd så hon blev skrämd och det blev en 5:a.

Apporteringen avstod jag för hon var rädd efter ljuden och hon tycker apporteringen är jobbigt redan innan så det finns ingen anledning att mecka med det med en rädd hund, så vi gick vidare till hoppet direkt och hon gjorde ju inte det hopp hon kan göra men fick 10 ändå och sen 9 på helhetsintrycket.

Totalt 135 och 3:e pris, nytt rekord på officiell tävling och det går framåt och platsliggningen verkar mognat in så nu ska jag knacka in anmälan till Burlöv anndag påsk.
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Vänta nu här!! :D Var det du som satt framför oss med en hund i knä och 2 väskor ?

Iallafall så tyckte jag att det var mycket rörigare där i år än vad det har varit de andra åren! Tänkte kolla på dv.schnauzrarna men hann bara med att hälsa på uppfödare innan det blev smockfullt med människor överallt ..
Jag flydde istället runt till alla montrarna och kollade .. Köpte bajspåsar och tuggben till vovven .. :grin:
Dessutom så fastnade jag och pappa vid montern med informationen om skyddshundarna.. just nu går vi och funderar på om vi ska ta hem en liten schäfer på foder .. :love: Vi blev sugna på det .. men det krävs mycket tid med en till valp ..

Var det en liten B&T chihuahua i knät så var det jag :D

Håller med om att det blev smockfullt. Åkte hem när LK2:an var slut. Orkade inte med att tränga mig runt bland alla folk.
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Roligt att ni fick nytt rekord. Grattis!!! Himla otur med ett pang-ljud mitt i allt :(

Nej men var 1:an efter 2:an :O Då hade jag ju hunnit se det. Var helt säker på att den var först så jag åkte när 2:an var slut *typiskt*
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Min uppfödda jämte som var där gick det bra för tycker jag:

Bra storlek, välformat maskulint huvud, mörka ögon. Vackert uttryck, bra hals och rygg. Bar svansen bra. Bra bröstdjup. Kompakt kropp, tillräckligt vinklad. Går bra, utmärkt päls, välvisad. Lugn och sansad 64 cm.

Nyss fyllda 1 år är han och resultatet blev junkl, kv 1, kk 1 HP = Jag är nöjd och även husse och matte är nöjda med den premiären :)

Jag vet inte riktigt varför det blev kompakt kropp på både honom och andra hundar, som bevisligen är skapligt långlinjerade, men misstänker att det är en ren språkmiss helt enkelt :D
 
Sv: Hundutställning i Malmö!

Var där igår med 4 hundar och :eek: vad trångt det var i år. Har aldrig varit med om något liknade. 18 ringar plus stora ringen i samma hall :crazy:

Vår ring lång vid agility banan så jag kunde i lugn och ro kolla på detta undertiden som dommaren dömde rasen innan oss.
 

Liknande trådar

Mat Ska till Malmöfestivalen och även om det finns gott om festivalmat så kan det vara skönt att gå till något ställe där man får sitta ner...
Svar
4
· Visningar
366
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 493
Senast: Enya
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 832
Senast: MiniLi
·
Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 675
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp