Hunter Pace

sillysinta

Trådstartare
Finns det hunter pace i sverige?
"A hunter pace is a low-key competitive event derived from foxhunting. Teams of two or three riders follow an outdoor course laid out over terrain which is meant to simulate the riding conditions encountered during a foxhunt - that is, a mixture of gaits that a foxhunter typically uses as a fox's scent is found and followed by hounds through open country and along wooded trails. (...) Although jumps are found along the course, taking them is always optional for both divisions. Even though there is a competitive aspect to a hunter pace, most riders simply regard it as an enjoyable way to spend a day in the countryside with their mounts and congenial company. "
fence.org

Ser tydligen ut sahar nagonting:
Och jag tycker det ser sa jaklarns roligt ut. Men vart kan man hitta det tro?
 
Jag tolkar tystnaden som att det inte finns, vilket ocksa ar uppfattningen jag fatt av att soka runt.
Varfor man tro? Inget intresse? Brist pa anlaggningar?
 
Jag har ju ingen koll på sånt i allmänhet men en personlig gissning till varför det kanske inte finns är väl bristen på sådan (läs: beriden) jaktkultur i Sverige...
 
Finns det hunter pace i sverige?
"A hunter pace is a low-key competitive event derived from foxhunting. Teams of two or three riders follow an outdoor course laid out over terrain which is meant to simulate the riding conditions encountered during a foxhunt - that is, a mixture of gaits that a foxhunter typically uses as a fox's scent is found and followed by hounds through open country and along wooded trails. (...) Although jumps are found along the course, taking them is always optional for both divisions. Even though there is a competitive aspect to a hunter pace, most riders simply regard it as an enjoyable way to spend a day in the countryside with their mounts and congenial company. "
fence.org

Ser tydligen ut sahar nagonting:
Och jag tycker det ser sa jaklarns roligt ut. Men vart kan man hitta det tro?

Det låter som en vanlig svensk jakt? Brukar ju anordnas lite varstans nu på hösten, bara att det kallas jakt och inte hunter pace.
 
Hubertusjakt är nog det närmsta i sverige, dock så det fler ryttare. Här nere så är det oftast en 20+ ekipage på jakterna.
Vill man ha högt tempo och mer tävling så finns det ju team chasing t ex.
 
Nej det ar inte hubertusjakt jag ar ute efter. Och jakt oht tycker jag innebar en hel grupp ryttare och det ar inte vad jag ar ute efter heller.
Team chasing, ja det finns ju. Men inte riktigt samma sak tycker jag heller. Fast om det ar det narmsta jag kan komma.. tack!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: 95johsv
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
623
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 732
Senast: tara
·
Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 370
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp