Hunter stövlar

karamelldrottningen

Trådstartare
Förklara gärna för mig varför Hunteratövlarna är så populära. Är de extra tåliga i gummit? Väldigt sköna? Eller vad är grejen?
Jag tycker inte de ser speciellt tåliga ut men skenet kanske bedrar.
 
Förklara gärna för mig varför Hunteratövlarna är så populära. Är de extra tåliga i gummit? Väldigt sköna? Eller vad är grejen?
Jag tycker inte de ser speciellt tåliga ut men skenet kanske bedrar.

Jag tror mer det är designen man betalat för. När de kom fanns ju inte så mkt gummistövlar som var lite estetiskt tilltalande med.
Det är ju ingen dålig kvalitet. Men tror inte den är extremt bra. Jag har såna som jag använt mkt i stallet under många år. De ser fortf fräscha ut.
 
Jag köpte Hunterstövlar en gång, det har jag inte gjort om. Kostade runt 600:- och höll cirka ett år, lika länge som de gummistövlar för 100-150:- från t.ex. Ö&B eller Jula som jag haft.
 
Design och märke som sagt. Det finns ganska få gummistövlar i liknande stil och de som finns kostar lika mkt som Hunter.
Jag har velat köpa ett par i flera år men drar mig pga prislappen. Vill ha ett par höga och smala stövlar att gå omkring i när det regnar :)
 
Ta dig till centrum. ;) Där har jag sett väldigt mycket Hunter de senaste åren. Mest på folk som inte ser ut att ens ha tänkt tanken ”gummistövlar” innan, och gummistövlar är ju något som vuxna sällan behöver på stadsgator. Jag betraktar dem som en ren modegrej.
Jag jobbar i centrum!

Slår mig just att jag sett dem mycket just i Brunnsparken. Där är ju klientelet rätt blandat i rusningstid. Inga Hunter på arbetsplatsen. Ej heller i de hyggligt centrala hemmakvarteren. Men jag känner igen grejen med fingummistövlar när de inte behövs. Själv bär jag Tretorn när de behövs. :D Fast mina nuvarande heter Scout och är för nätta. Gödselränna vore nog en modell som skulle passa min livsstil bättre. :p
 
Jag tror mer det är designen man betalat för. När de kom fanns ju inte så mkt gummistövlar som var lite estetiskt tilltalande med.
Det är ju ingen dålig kvalitet. Men tror inte den är extremt bra. Jag har såna som jag använt mkt i stallet under många år. De ser fortf fräscha ut.

Va?? Ett par gummistövlar som klarar mer än en säsong i stallet? jag har testat "alla" traditionella märken, även de som kallar sig kemikaliebeständiga, men likväl så fräts de sönder, och går sönder på alla ställen där det böjs när man går. Jag får även hål undertill i sulan om jag använder "vanliga" gummistövlar, och jag släpar inte fötterna i backen och går inte flera mil i dem heller. Istället för att köpa stövlar för minst 1000kr om året så är det hunter man ska satsa på??
 
Förklara gärna för mig varför Hunteratövlarna är så populära. Är de extra tåliga i gummit? Väldigt sköna? Eller vad är grejen?
Jag tycker inte de ser speciellt tåliga ut men skenet kanske bedrar.

Ingen aning. Märket antagligen. Jag kastade bort mina när jag flyttade :o De hade stått och samlat damm i typ 15 år. Köpte av ngn outgrundlig anledning ett par när de var trendiga back in the days. Blir ganska fula i gummit också.. I know naturgummi kan bli lite dassigt, men detta var ändå extremt .
 
Va?? Ett par gummistövlar som klarar mer än en säsong i stallet? jag har testat "alla" traditionella märken, även de som kallar sig kemikaliebeständiga, men likväl så fräts de sönder, och går sönder på alla ställen där det böjs när man går. Jag får även hål undertill i sulan om jag använder "vanliga" gummistövlar, och jag släpar inte fötterna i backen och går inte flera mil i dem heller. Istället för att köpa stövlar för minst 1000kr om året så är det hunter man ska satsa på??

Vad gör du med dina stövlar?
Jag har ett par tretorn som jag haft i minst 10 år i stallet.
Har dem på mig när jag går för det är lerigt. Sen byter jag till stallkängor, mycket mer bekvämt.
 
Ta dig till centrum. ;) Där har jag sett väldigt mycket Hunter de senaste åren. Mest på folk som inte ser ut att ens ha tänkt tanken ”gummistövlar” innan, och gummistövlar är ju något som vuxna sällan behöver på stadsgator. Jag betraktar dem som en ren modegrej.

Lite ot, men tycker det där med stövlar och stad verkar höra ihop.
Har konstaterat att jag ser mera stövlar på folks fötter i hufvudstaden när det ens bara småregnar, än vad jag ser i stallet vilken given höstdag som helst, procentuellt då alltså :D
Men här i landet är det inte bara hunter som gäller, även nokian hai är populära, ju färgrannare desto bättre.
 
Lite ot, men tycker det där med stövlar och stad verkar höra ihop.
Har konstaterat att jag ser mera stövlar på folks fötter i hufvudstaden när det ens bara småregnar, än vad jag ser i stallet vilken given höstdag som helst, procentuellt då alltså :D
Men här i landet är det inte bara hunter som gäller, även nokian hai är populära, ju färgrannare desto bättre.
I stallet har man ju ofta redan skor och kläder som tål lite väder. Det är bara om jag ska ut i leriga hagar som behov av stövlar uppstår, annars funkar mina vanliga jodphurs utmärkt.
Däremot om jag ska ta mig till jobbet i regn så vill jag gärna hålla mig så torr som möjligt och typ converse är halvbra på att hålla mig torr om fötterna = behov av gummistövlar uppstår direkt!
 
Förklara gärna för mig varför Hunteratövlarna är så populära. Är de extra tåliga i gummit? Väldigt sköna? Eller vad är grejen?
Jag tycker inte de ser speciellt tåliga ut men skenet kanske bedrar.
De var moderna och ansågs snygga.
Men det var några år sedan väl?

Det hade ingenting med att ha bra stövlar i skogen att göra, utan att ha ngt fint istället för remsandaler när man gick till NK för att shoppa i regn.

Sedan kan de ju vara bra också, från början, men det var inte därför fjortisar hade dem såvitt jag förstått. Utan de är i samma kategori som fina grejor i håret.

Då säger jag definitivt inte att de är dåliga! jag har ingen aning. Jag menar bara att de inte var populära för att de var bra, utan för att de var populära och syns och alla vet/visste vad de kostade.
 
Senast ändrad:
Va?? Ett par gummistövlar som klarar mer än en säsong i stallet? jag har testat "alla" traditionella märken, även de som kallar sig kemikaliebeständiga, men likväl så fräts de sönder, och går sönder på alla ställen där det böjs när man går. Jag får även hål undertill i sulan om jag använder "vanliga" gummistövlar, och jag släpar inte fötterna i backen och går inte flera mil i dem heller. Istället för att köpa stövlar för minst 1000kr om året så är det hunter man ska satsa på??

Mina Hunters har överlevt ett antal år av bla. mockning (har sällan orkat byta om mellan att trampa runt i leran vid hagarna och mocka) och har inte gått sönder på något sätt alls...
 
Jag köpte mina Hunter för 5 år sedan. De har stått i stallet sedan dess och använts utomhus. Vid t.ex. hagfix, regniga promenader eller då jag haft lektioner på blöt ridbana. Har också haft dem i kombination med en stövelstrumpa när jag suttit i kalla ridhus eller groomat under slasksäsongen.

Jag är supernöjd :). Har ett par "ÖB stövlar" hemma som inte alls går att promenera i på samma sätt.
 
Har mina Hunter i stallet, i mockning och haglera. Gör sitt jobb, jag är torr om fötterna och de är relativt sköna att gå i. Det som dödade förra paret var nog (:angel:) min hantering av dem, förvarade dem i minusgrader osv. Gummit gillade inte riktigt det utan fick till slut småsprickor i de mest utsatta vecken vid vristen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 705
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp