H
humlanotrocadero
jag är på väg att sälja en sadel till en kvinna långt bort, ni som har skickar, hur gick ni till väga? vart ifrån o va det krångligt?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
VA? bussgods är ALLTID varsamma med sina paket, jag har fått porslinshästar som är dåligt inslagna skickade till mig med bussgods utan en skråma, medans pappa har fått tavlor med posten där ramarna är trasiga på 3-4 ställen!QuickStar skrev:Jag brukar också skicka med bussgods, billig frakt och det brukar vara framme 1-3 dgr senare beroende på hur ofta bussarna passerar.
Kostar 70kr för efterkravs avgift, perfekt för alla oss som inte har postgiro-konto.
Lägg sadeln i en kartong och tejpa ordentligt, lägg gärna nåt stötdämpande runt sadlen då de oftast inte är så varsamma med paketen.
Skriv fraktsedel (finns på terminalen) med mottagaren adress och telenr (de ringer när det är framme) du betalar frakten när du lämnar in paketet så då lägger du bara på vad du får betala på köpesumman så får mottagaren ersätta dig för frakten när hon hämtar ut sadlen. Om det är så ni bestämt dvs...
Jätte enkelt och funkar kanon. Bussgods skickar sedan ut en avi som du kan lösa in på banken/posten eller sätter in det direkt på ditt konto.
ojdå, du har alltså inte en enda bekant eller familjemedlem som klarar av att åka dit med paketet då? det är juh enklaste lösningen..humlanotrocadero skrev:Alltså ska man skicka med bussgods så måste man ta sig (för sthlm) till Farsta mellan 09.00-16.00 vardagar, annars går det inte.
Jag som har ett 9-5 jobb kan aldrig i livet ta en taxi på lunchen (som de på bussgods föreslog) från stan för att lämna in den, sen får jag inte med den på morgonen heller på tunnelbanan för den måste ju ligga i kartongen hela tiden.
o jag kan ju inte heller ta ledigt en dag för att lämna in en sadel..
Jag skickar nog med posten!
Tack alla söta för alla svar!