Hur är det egentligen...

Kexchoklad

Trådstartare
... är det tillåtet att (i de vanliga forumen) skriva ut namn på företag/affärer?
Jag har undrat över detta ett tag, då det titt som tätt förekommer inlägg där t.ex. IKEA skrivs IK*A. Jag vet att man inte får göra reklam, men om jag exempelvis vill berätta att jag handlat möbler på IKEA - är det då tillåtet att skriva ut hela namnet, eller måste det "censureras"?
 
Sv: Hur är det egentligen...

Så här står det i forumreglerna:
Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Om jag hade ett företag som hette Ragatans så hade det inte spelat någon roll om du skriver Ragatans eller Ra***ans . Bägge faller under forumreglerna. Liknande trådar tas bort om/när de upptäcks.

Däremot när det gäller stora företag som HÖÖKS, Börjes, GEKÅS, IKEA Ica, Telia, Plusenergi osv är det helt OK att skriva ut företagsnamnet, det är bara fånigt att skriva I*EA. Detta då dessa trådar mycket sällan mynnar ut i "reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa".

Så har iaf jag tolkat reglera och det är väl oxå vad som framkommit av diskussioner mellan moderatorerna och Gunnar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det något namn på att bli passiv/paralyserad av stressutlöst ångest? Jag har väldigt svårt att förklara varför jag får sådan...
Svar
11
· Visningar
1 805
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 388
Kropp & Själ Skapade mig ett anonymt namn här på buke för att kunna skriva öppet utan att någon känner igen mig. Mitt problem är att jag tycks...
2
Svar
36
· Visningar
2 672
Senast: Squie
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 315
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp