Hur är det nu då?

DeCloe

Trådstartare
I ponnydressyr... Måste sporrarna vara av kulmodell eller får man ha vilken typ av sporrar som helst så länge de är 15 mm? :confused:
 
Jag tror att man får ha vilken modell man vill..men ja e inte säker..ja tävlar iaf med "vanliga" hehe..men kolla upp i TR eller nått för ja e inte säker.. :smirk:
 
Så här står det i TR....
"Sporrar av metall. På Lokaltävling behöver man inte ha sporrar. På ponnytävling skall sporrarna vara trubbiga och rättvända och max 15 mm långa. "
:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Smedstad ridcenter har infört en ny regel för att värna lektionshästarnas välfärd. De mer rutinerade eleverna, som får rida med sporrar...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Gunnar
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 719
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag behöver köpa nya sporrar då det blivit ngn liten kant på mina rundade, är rädd att de ska bli vassa. Vill ha ett par rundade...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 644
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp