Hur agerar ni hemma hos andra?

Alltså - fälla toalocket? Sitter här och gapar....

Seriöst så vet jag ingen som gör det mer än jag själv.
Eftersom jag äter vätskedrivande så besöker jag toaletter hos de flesta av mina vänner, på arbetsplatser och går på offentliga inrättningar. De gånger toalocket är nedfäll går väl att räkna på ena handens fingrar under ett år.....

Jag har aldrig ens hört ämnet diskuteras.
 
Alltså - fälla toalocket? Sitter här och gapar....

Seriöst så vet jag ingen som gör det mer än jag själv.
Eftersom jag äter vätskedrivande så besöker jag toaletter hos de flesta av mina vänner, på arbetsplatser och går på offentliga inrättningar. De gånger toalocket är nedfäll går väl att räkna på ena handens fingrar under ett år.....

Jag har aldrig ens hört ämnet diskuteras.

Men spolar du med toalocket öppet? Inte så fresh..
 
Har precis haft midsommarfirande hemma hos mig med drygt 20 gäster och återigen slås jag över hur folk struntar i att plocka undan efter sig.
Jag vet inte hur många gånger jag har fällt ner toalocket, fällt ner locket över toalettrullen, plockat upp skräp från golvet, torkat av handfatet från vattenspill, släckt taklampan och stängt toadörren denna midsommarafton. För mig är detta helt självklara saker men uppenbarligen inte för andra.
Hur fungerar det hemma hos er när ni har gäster?
Jag har helst toalocket nedfällt både med tanke på bakterierna som sprider sig vid spolning men är det öppet när jag kommer in är det ju redan försent men också för att jag helst inte vill ha en toabadad katt och därför skulle jag stänga locket. Locket över toarullen är jag fundersam på vad du menar? Menar du att folk öppnar ett lock för att kunna ta toapapper och sedan inte stänger eller att de fäller upp det som ligger över rullen på vissa hållare? Jag skulle visserligen stänga men inte bry mig om ifall det görs av gäster eller inte utan mer fundera på varför de gjorde så. Skräp på golvet förutsätter jag är sådant gäster har tappat och då inte märkt eller vad är det för skräp? Torka handfatet från vattenspill hade jag verkligen inte brytt mig om och det är inte heller något jag skulle göra själv som gäst. Det är ju ett handfat!
Om någon inte hade släckt lampan hade jag inte brytt mig om utan bara släckt och inte heller om de inte stängde toadörren. Enda gången jag är noga med att stänga toadörren är om tvättmaskinen är igång för den vill jag inte lyssna på.

Jag hade vid ett tillfälle en långväga övernattningsgäst på en fest som hade maginfluensa som ingen talade om att hen hade innan de kom. Då var jag arg. Gästen som var sjuk var ett barn i åttaårsåldern och jag bad föräldern att sanera toaletten efter hen hade varit där vilket inte gjordes. Det ser jag som vidrigt illa däremot för man åker inte iväg med ett magsjukt barn och man låter inte de man gästar städa efter diarré och spyor.

Något jag har lärt mig är att man stör sig mer på människor man innerst inne inte tycker om. Kanske är det fel personer du bjuder hem?
 
Har aldrig hört talas om nån som fäller locket för att spola.
Aldrig? Det förutsätter jag är det vanligaste :). På jobbet är toalocket alltid nedfällt och dörren i stort sett alltid stängd, därför förutsätter jag att det är så folk gör hemma med.

Hemma är locket alltid nedfällt dörr stängd eller inte beror nog lite på, vattenspil PÅ handfatet hade jag inte brytt mig om. Irriterar mig lite på att sambon och bonusbarnet stänker vatten på hela golvet och väggen dock när de tvättar händerna. Vet inte hur de gör... Lock till toarullen har vi inte ens. Skräp på golvet är en typisk barn och tonårsgrej, det är som om de inte KAN plocka upp om man inte uttryckligen säger åt dom att det ska göras.
 
Alltså - fälla toalocket? Sitter här och gapar....

Seriöst så vet jag ingen som gör det mer än jag själv.
Eftersom jag äter vätskedrivande så besöker jag toaletter hos de flesta av mina vänner, på arbetsplatser och går på offentliga inrättningar. De gånger toalocket är nedfäll går väl att räkna på ena handens fingrar under ett år.....

Jag har aldrig ens hört ämnet diskuteras.
Jag lärde mig detta för typ ett år sen på buke. Folk var helt förskräckta och påstod att det var allmänbildning. Vi har aldrig någonsin gjort det i min familj, men jag har börjat med det nu. :rofl:
 
Har precis haft midsommarfirande hemma hos mig med drygt 20 gäster och återigen slås jag över hur folk struntar i att plocka undan efter sig.
Jag vet inte hur många gånger jag har fällt ner toalocket, fällt ner locket över toalettrullen, plockat upp skräp från golvet, torkat av handfatet från vattenspill, släckt taklampan och stängt toadörren denna midsommarafton. För mig är detta helt självklara saker men uppenbarligen inte för andra.
Hur fungerar det hemma hos er när ni har gäster?
Det låter helt normalt, det enda vi håller hårt på här hemma är att stänga dörren ordentligt, annars går hunden och plockar toarullarna. 🙄 Men jag skulle inte reflektera över vattenspill eller tappat skräp. Toalocket är oftast stängt men jag skulle inte reflektera över om det var öppet. Lampan lyser oftast på ena toaletten hos oss eftersom lampknappen sitter på utsidan och det är krångligt för gäster.
 
Jag frågar alltid om jag ska hjälpa till att duka av och fram, lämnar toaletten i fint skick.

Jag är pedant och det finns en anledning att jag inte bjuder hem folk.
Skulle börja gråta om folk gjorde som du beskriver.
Har jag någon kompis här ber jag dem tänka på att lämna dörren till toan lite öppen så katten kommer åt sin låda, även fälla ner locket, annars ramlar samma katt ner i toastolen 😂
 
Beträffande att stänga dörren till toaletten är det nog lite olika hur folk gör, en del har djur som ska kunna komma in till låda eller vattenskål, som hos @Bison och vi har alltid dörren till vår lilla toalett öppen för ventilationens skull. I badrum sitter frånluftsdon och vi får bättre luft i resten av lägenheten med öppen dörr, eftersom luftflödet blir större då. Normalt ska det räcka med den luft som kommer in ovan dörr, men hos oss blir det bäst om dörren är helt öppen, så jag går och öppnar dörren efter mina noggranna gäster:)
 
Och apropå att stänga dörren för att låta toalettens ventilation ta hand om dålig lukt så bygger ventilationen i ett normal system på att luft dras från resten av bostaden till toaletten (och till köket, där finns också frånluft) där den sugs ut. Det ska alltså finnas ett undertryck som gör att frisk luft dras till toalettrummet från resten av lägenheten, vilket alltså borde ske även med en öppen dörr och kanske, beroende på hur stort undertrycket är, tom snabbare med en öppen dörr.
 
Alltså - fälla toalocket? Sitter här och gapar....

Seriöst så vet jag ingen som gör det mer än jag själv.
Eftersom jag äter vätskedrivande så besöker jag toaletter hos de flesta av mina vänner, på arbetsplatser och går på offentliga inrättningar. De gånger toalocket är nedfäll går väl att räkna på ena handens fingrar under ett år.....

Jag har aldrig ens hört ämnet diskuteras.
Jo precis, jag fäller ju toalocket men jag tycker nog det är hugget som stucket på arbetsplatser och hos folk.

I ärlighetens namn är jag mer stressad över folk som stänger toalocket, spolar och sedan inte kollar "hur det gick".
 
Angående lock till toarullen så har vi ett sådant där som är nerfällt över rullen. Tanken är att man ska kunna ta papper ändå men locket sitter så tight så det är helt enkelt lättare att lyfta på locket och ta papper.
 
Jag är pedant, det vet jag. Men jag skulle aldrig drömma om att be gästerna storstäda efter en fest. Det gör jag gärna själv. Just denna midsommar så satt vi utomhus så egentligen inte mycket att städa heller. Bara folks toavanor som stör mig 😈😁
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp