Bukefalos 28 år!

Hur åker din hund i bilen?

alazzi

Trådstartare
Min hund (Bostonterrier 8 kilo) åker i en mjuk väska som sitter placerad bakom passagerarstolen. På golvet. Vet givetvis att en bur är säkrare men det har inte blivit av ännu. Vi har tittat en del på säkerhetsbälten men det verkar inte så säkert så bur på golvet känns bättre.

Gärna bilder!
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Mina åker såhär:

427812_10150919079751413_909350638_n.jpg


Har en skåpbil (Peugeot Partner) som jag tagit ur baksätena på. Buren är stor nog att rymma tre av våra Flattar eller en Flat + min blandras!
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Jag har dubbelbur bak i min volvo v70. Har varit tvungen att ta ut mellanväggen eftersom den gamle inte kan vända sig annars.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Mina åker i gemensam bur i baksätet. Den passar perfekt in emellan ryggstödet i baksätet och framsätet. Om jag behöver plats till mer än en passagerare i baksätet så åker hundarna i buren i bagaget.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Om du läser i min tråd "Hund i framsättet, sele och airbag" så tipsar vallhund om falconburarna, en hundbur för småhundar som är krocktestad
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Mina åker i dubbelbur, SAAB 9-5. Ska alla tre hundar med så åker basseten i en fastspänd bur i baksätet.
I den andra bilen har vi en halvbur och ett ordentligt lastgaller.



bild-19.jpg
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Just nu har jag en bur i baksätet fastspänd efter alla konstens regler. (Liten hund 4,7 kg). Eller en allsafesela när det inte finns plats för bur.

Då jag funderar över en hund till blev jag superglad när jag såg att Mim lanserat en ny bur för bilar med tröskel, Mim Compact. Den borde bli bra för två små hundar :)
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Mina 2 goldenkillar åker i dubbelbur utan mellanvägg. Har en V70.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Hund: Chinese Crested Powder Puff på dryga 5 kg.

Bil:
C3 i bur i baksätet (bakom passagerarsätet). Buren ordentligt fastspänd.
Chryslern: sele i framsätet. Inte optimalt då bältena är av midjemodell.
I vänners bilar: Antingen i sele eller i en fastspänd transportväska liknande denna
HVA09.jpg
.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Vi har en MIMbur (Variocage Enkel) bak i vår Volvo V50, båda hundarna åker i den. Det är två dvärgpinschrar på 3,7 och 6,8 kilo. (Ingen skiljevägg.)

Åker vi i annan bil sitter de antagligen i mitt knä.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Jag har min hund fast i sele bakom förarsätet. Helst hade jag velat ha plats med en bur, men jag har en liten ford fiesta.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Min hund (Bullterrier 20 kg) åker bur i bagaget, har en v70. Om vi åker i någon annans bil eller om man behöver utrymmet bak till annat åker han på golvet fram på passagerar sidan, men det är ytterst sällan!
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

*kl*
Lösa i caddyskåpet med galler mot förarhytten.

Bilden är ett drygt halvår gammal, lite roligare inredning numera.
328880_10150603194068666_2143001670_o.jpg
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

För närvarande åker vovve lös i bagaget med lastgaller i kombin och i baksätet med bilsele i sedanen. Vi har beställt en ny bil och skall sälja de båda vi har och då ska en bur införskaffas(om vi hittar någon som passar) eller galler+grindar och ev. mellanvägg.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Jag har svetsad bur i bagaget i kombin. Ibland fuskar jag låter chihuahuan åka inne i bilen, men det händer max ett par gånger per år.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

mina tre har selar, som man fäster i bilbältet. åker i baksätet, på passagerarsidan, dvs alla på samma bilbälte. har fortfarande inte kollat upp vilken kraft som krävs för att säkerhetsbältet ska "utlösas", men gissar att deras gemensamma 15kg borde räcka.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Tyvärr är mina 2 hundar i storlek Jack-Russel lösa över hela bilen och vill helst sitta i knä, även på föraren :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
265
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 435
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 497
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 270
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp