Hur anonyma är ni på buke?

Har flera omkring mig som känner till buke för övrigt såpass att jag brukar läsa/skriva här. Och kanske ännu fler som vet "forum" men inte vilket.

Halvt OT men det händer relativt ofta att jag ramlar över folk i fb-grupper som jag kan identifiera. Tycker det hör till god ton att hålla tyst om sånt om de inte är jätteöppna.
 
Min sambo och typ bukefolk jag träffat. Min sambo kan nog dock inte tillräckligt bra svenska för att orka bry sig vad jag skriver här. :laugh: När jag hade mina ponnyer så var jag nog inte anonym alls. Random folk kunde komma fram och hälsa på mig osv.
 
Min partner vet att jag skriver på ett ”hästforum” men han har nog aldrig varit inne här själv och tror inte heller han vet mitt användarnamn. Inte för att det är hemligt, men det har aldrig funnits anledning att han ska veta mer än så.
Familjen vet nog inte alls att jag är aktiv på forum, det har aldrig kommit på tal. Bland vänner och bekanta så finns det några som jag vet är aktiva här, kanske finns fler som jag inte har koll på. Men buke är liksom inget jag pratar om, det har aldrig varit relevant. Som mest säger jag i så fall att jag har ”läst på nätet”.

Jag är inte anonym här, men inte heller helt öppen. Har faktiskt bytt användarnamn en gång just för att jag kände att det var alldeles för lätt att koppla till mig. Jag står absolut för allt jag skriver, men man vet aldrig vem som läser och jag vill helst inte att tex människor jag träffar i jobbet med lätthet ska kunna fatta vem jag är.
 
situationen i att inte ha någon egen plats där jag bara kan få vara jag och anonym.

Hur har ni andra det? Vet era närstående om buke och att nu skriver här och vilket namn?
Några närstående vet att jag har en profil här, och ett par vet under vilket namn. Några användare känner jag personligen. Det går utmärkt att hålla sig anonym för den som vill det, jag har valt att vara halvanonym. Jag är inte öppen med min identitet, men om någon verkligen vill är det rätt lätt gjort att lägga ihop några pusselbitar och lista ut den. Det viktigaste som jag ser det är att det är man själv som reglerar hur anonym eller offentlig man är här, och på andra nätforum. Hade jag valt att inte avslöja något om min geografi, sysselsättning, kön, ålder eller andra informationsbitar så hade det varit svårt eller omöjligt att identifiera mig. På andra forum, inom andra intressesfärer, är jag just så anonym. Om du känner att anonymiteten här är viktig för dig, så kanske ett alternativ kan vara att skapa en ny profil och sedan vara så restriktiv med personliga uppgifter att du helt enkelt inte går att identifiera?

(Med det sagt så är det alltid känsligt att koppla ihop nätprofiler med irl-identiteter, även direkt med den det avser som din bekant gjorde, och ofta kan det nog vara bäst att helt enkelt låta bli imho.)
 
Kanske mindre anonym än jag borde
vara :). Jag tror i och för sig inte att jag skrivit något som kan ställa till det för folk eller göra någon illa. Däremot har jag startat flera trådar som jag känt mig som generad över efteråt :o, så kanske inte så kul om någon jag känner läser men jag får ju skylla mig själv :p.

Skulle någon jag känner IRL läsa så tar det nog bara några enstaka inlägg innan de identifierar mig. Jag har en vän som jag är säker på vet om mig och det bekymrar mig inte ett dugg.
 
Jag skrev en himla dum tråd om en famljemedlem för ett tag sen, jag skäms fortfarande! Jag menade inget illa på något vis men det blev fel på alla vis. Vet inte om mitt nya nick blev bättre, men jag hoppas.
Man kan inte annat än försöka göra bättre!
 
Jag trodde att jag visste vilka av mina IRL-vänner som fanns här men fick på ett ganska otrevligt sätt veta att en bekant läst vad jag skrivit, listat ut om vem jag skrivit och gått till den personen och talat om det. Jag behövde bara ventilera och blev lite deppig av detta faktiskt. Tycker man att min text är olämplig så är det väl bättre att ta det med mig personligen i så fall.
Herregud så gränslöst! Jag hade haft väldigt svårt att hantera att någon bar sig åt så.
 
Jag är inte ett dugg anonym men håller min särbo anonym eftersom han inte vill synas i sociala medier. Han vet att jag finns här men är totalt ointresserad så jag är rätt säker på att han inte läser här.

En bekant spårade upp mig här... i sammanhanget var det väl inte så himla kul men jag orkade inte bry mig. Det jag skriver står jag för.

Jag har listat ut en del hemliga nick här... utan att aktivt försöka. Det ignorerar jag, har man skaffat ett anonymt nick är det ju av en anledning och jag skulle aldrig outa någon. Samma med någon som man inser att man vet vem det är IRL, det är liksom inte min business.

Sedan har jag träffat ett gäng härifrån IRL och då vet man ju vem det är :D
 
Jag skrev en himla dum tråd om en famljemedlem för ett tag sen, jag skäms fortfarande! Jag menade inget illa på något vis men det blev fel på alla vis. Vet inte om mitt nya nick blev bättre, men jag hoppas.
Man kan inte annat än försöka göra bättre!
Inte för att vara jobbig, men är du fullständigt säker på att just den informationen inte är god ledning för att koppla ihop ditt nya nick med det gamla? Om du nu vill vara anonym alltså?
 
Ingen aning. Jag struntar i vilket men skulle tycka det var rätt obehagligt om nån dök på mig och vrålade: jag vet vem du är! Moahahahahahaha!
Jag tycker man håller isär saker, vill man träffa nån irl frågar man artigt först.
 
Jag orkar inte vara anonym men jag tänker mig för när jag skriver om andra så att dessa inte kan identifieras. Skulle någon jag känner utanför hästvärlden snava över Buke skulle de säkert koppla vem jag är men hittills har ingen gjort det.

Däremot vet mina kompisar att jag hänger på ett diskussionsforum och ibland har jag diskuterat med dem sånt som blivit långa trådar här.
 
Är inte speciellt anonym. Gillar det med buke, att många är lite halv-anonyma. Inte helt anonyma men inte heller så att de fläker ut hela sig och familjen.

Ingen har kommenterat att jag skrivit här, men familjen vet om att jag hänger mycket på buke :) men tror knappast någon är här inne och kollar över vad jag skriver. Sambon vet nog mitt användarnamn. Vill han läsa vad aom skriva hör det inte mig något men jag tror inte det hänt. Det är skönt att få skriva lite utan att de närmsta vet allt som rör sig i huvudet på en.
 
Halvanonym, en fd kollega ställde en direkt fråga på jobbet om det var jag som skrev och det är det ju. Jag har träffat ett fåtal andra användare, ex vet om det, mamma och säkert fler.
 
Jag har träffat en del här, en handfull eller två kommer förmodligen ihåg mitt namn. Min familj har ingen koll, helt ointresserade av hästar, men aliaset är ett de skulle kunna gissa.
 
Jag är inte särskilt anonym här. Jag har träffat många IRL och flera är såna jag räknar till riktiga vänner. Jag vill inte tro att jag skulle skriva nånting här som jag inte står för IRL.
 
Tror inte jag känner någon irl som finns på buke, men skulle jag råka göra det är det inget jag bryr mig om. Jag skriver inget på nätet som jag inte kan stå för i verkligheten så har inget behov av att vara anonym eller hemlig egentligen.
 
Så vitt jag vet så är det bara en annan användare som vet vem jag är IRL. Men
jag har inget problem med om fler skulle veta. Vill hålla isär mitt hästliv och mitt yrkesliv dock.
 
Är halvanonym, känner man mig IRL så är det nog rätt lätt att lista ut vem jag är här. Har varit med om att jag fått frågan om jag är hen. Men eftersom jag samtidigt försöker vara något anonym här så är det inget jag diskuterar.
Har själv listat ut ett par stycken, men aldrig tagit upp det med de. Ibland listar jag ut vem det är genom att samma frågor eller svar dyker upp i FB grupper.
Mina närmsta vänner samt familj vet att jag hänger här.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 960
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 651
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 582
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp