Hur anonyma är ni på buke?

Jag är rätt anonym och känner mig trygg här på Buke. Tror det är typ två medlemmar som vet vem jag är och dem är jag inte orolig över. :)
Klart folk skulle kunna bildgoogla och hålla på och hitta mig på annan social media, men är de så gränslösa känner jag mig fri att blocka dem. När jag refererar till Buke i samatal med andra människor brukar det aningen bli "I've heard" eller " An acquaintance of mine said...! (för många av er räknas lite lätt som bekantskaper vid det här laget ;) )

Ingen familjemedlem är bekant med forumet.
 
Inte för att vara jobbig, men är du fullständigt säker på att just den informationen inte är god ledning för att koppla ihop ditt nya nick med det gamla? Om du nu vill vara anonym alltså?
Alltså, jag är inte det minsta osäker på det, jag hoppas att hen inte kommer att googla. Jag försöker att inte skriva minsta dumt nu som hen kan ta illa upp av. Vad mer kan jag göra liksom?
 
Jag är inte anonym, det är nog lätt att lista ut vem jag är för den som vill. Det fick jag veta den gången min man dog att någon gjorde (vilket var helt rätt gjort med tanke på den situation jag var i då). Det får mig att tänka att det är rätt tryggt att vara så här anonym där man liksom bara glider förbi i ett nick men när det verkligen krävs så är det inte så svårt att ta reda på vem jag är.

Familjen vet inget om buke, ingen bryr sig. Jag har några vänner härifrån och har hört talas om några härifrån också. Jag skulle dock inte avslöja någon. Dock berättar jag inte allt på buke....
Jag står för vad jag skriver. Jag har varit med så länge att jag har gått genom min ungdomliga dumhet här och ändå kan jag känna att jag står för vad jag skriver och har skrivit under åren. Jag kan tycka det är genant och pinsamt att man är ung och dum och knappt vet vad livet har att erbjuda samtidigt som man tror man vet, men jag tröstar mig med att det är så det är för i stort sett alla människor. Så jag står för det. Jag har utvecklats, precis som sig bör under åren, mycket också med bukes hjälp. Jag ser fram emot att fortsätta utvecklas för det antar jag man gr även efter 39 års ålder, och det tycker jag att jag behöver göra!
 
Med detta nick är jag inte hemlig, har jag velat skriva något hemligt någon gång har jag gjort anonymt nick.
 
IRL vet få att jag är aktiv här, av den enkla anledningen att folk inte är intresserade :angel: Ingen annan i familjen är hästintresserad och tror ingen hänger på forum öht. Sen här på buke är jag inte särskilt anonym. Lägger upp bilder på mig själv och tror jag nämnt var jag bor. Likaså har jag nämnt mitt namn, men det var länge sedan. Tänker att när det kommer till namn kan jag gärna vara Fazeem här :) Sen är jag bekant med någon enstaka användare utanför buke, från tiden då jag gick på ett hästgymnasium.
 
Mitt användarnamn är mitt riktiga namn av flera anledningar. För mig är det en självtillverkad gräns som gör att jag inte säger/skriver sådant jag inte skulle säga/skriva öga mot öga.
Att man är klantig ibland är ju en sak och då får jag ta det.

Några känner mig även privat men mest genom tråden "Fjordingtråd". Jag gillar att veta vilka de är för att jag är ganska insnärjd i rasföreningslivet sedan måååånga år tillbaka.

Så anonym i den bemärkelsen är jag inte. De som känner mig känner mig isåfall även här. Däremot är jag ganska ointresserad av att veta vilka folk är när de skriver. Jag sitter inte och klickar på profiler för att lista ut vilka de är eller vad de gör. Det är tämligen ointressant och jag gillar att folk ska få vara anonyma.

Däremot har jag verkligen inte något som helst problem med att träffa IRL och få en person bakom nicket. Det är bara trevligt.

De flesta i min kompiskrets vet att jag är här inne då jag ofta refererar hit men de är mer FB:are och hänger nog inte här. Gör de det så är det ingen fara, jag skriver inte om dem så att ni kan lista ut vilka de är och jag är inte ens säker på att de skulle fatta att jag skrev om dem.

Att jag sedan är ganska onyfiken av mig och sällan avslöjar saker på nätet jag annars inte skulle avslöja hjälper ju en del. Det finns inte en enda person i mitt liv som vet ALLT om mig.
 
Inte särskilt anonym alls med tanke på den info jag delat. Min man får stå ut med att jag refererar till trådar här och ibland har jag skickat länkar.

De första åren ansträngde jag mig för att vara anonym men det blev för tråkigt. Om någon verkligen vill går det i princip alltid att ta reda på ens identitet ändå när man huserat på samma forum i flera år.
 
Vad jag vet finns det en person som känner till kopplingen mellan mitt användarnamn här och min identitet IRL. En ganska avlägsen bekant, faktiskt, och hon vet om mig för att jag tog kontakt när jag kände igen hennes användarnamn här.

I övrigt har jag aldrig pratat om eller nämnt Buke eller ens "internetforum" i något som helst sammanhang, så tror inte att mina vänner o min familj vet om att jag är här. Skulle man däremot råka snubbla över mina trådar o inlägg så kan man nog lista ut att det sannolikt är jag.

Skriver aldrig något som jag inte kan stå för även "öga mot öga".
 
Herregud så gränslöst! Jag hade haft väldigt svårt att hantera att någon bar sig åt så.
Ja det var ingen nära vän precis, men jag kommer undvika personen helt i framtiden. Tycker att det blir lite spionage av det hela när man tar del av infon utan att ge sig tillkänna och bara rätt kasst när man sprider den vidare. I vilket syfte liksom? Ett försök att försöka splittra vänskap eller?

Jag vet också vilka en del personer är irl, men slutar i så fall läsa när det blir för personligt. Kollar ALDRIG upp folk på Facebook eller så om de inte uttryckligen har sagt okej till det.
 
Jag har hållit mig halvt om halv anonym. Jag har inte aktivt försökt dölja vem jag är och känner man mig AFK så går det säkert att lista ut att jag är jag. Samtidigt har jag nog varit ganska sparsam med personliga detaljer. Tror jag. Det har inte varit något genomtänkt åt varken ena eller andra hållet.

Jag har börjat fundera på hur öppen jag vill vara då jag köpt mig en häst med ganska ovanligt namn (och stam). Bestämmer jag mig för att nämna honom vid namn så blir det extremt lätt att hitta och identifiera mig och frågan är då om jag vill det eller ej.
 
Jag tänker också att det är några som vet vem jag är men jag har ingen aning om vilka de är. Så jag kanske är jättekända men känner ingen själv.

Alla känner apan liksom. Vem vet egentligen?
 
Jag är inte speciellt anonym alls, och det gör mig ingenting heller. Har figurerat på nätet som "mig själv" i många herrans år och bloggat sedan 1999 (fast då hette det inte blogg ;)) och alltid haft med en och annan bild och namn och bostadsort också. Jag har förvisso ett väldigt vanligt namn, men det skulle nog inte vara särskilt svårt att leta rätt på mig.

Tror inte att någon som känner mig IRL (förutom folk som jag lärt känna härifrån :love:) läser det jag skriver här faktiskt. Min partner vet att jag finns här och häromdagen hamnade han lustigt nog här när han försökte meka med dammsugaren, dock fanns jag nog inte med i den tråden :D
 
Jag är inte ett dugg anonym här. OM jag inte missminner mig så finns det en länk till min hemsida i min profil och jag länkar ofta till bilder eller filmer som ligger på min facebook, där mitt konto där "avslöjas".
Då behöver ingen smyga med att de lyckats lista ut vem jag är...

(men jag har också ett anonymt konto, till de gånger jag vill diskutera något känsligare, eller kanske få svar som inte är färgade av att man vet vem det är som startat tråden....)
 
Tror inte jag är anonym. Vill follk kan de nog ganska lätt spåra mig här och få reda på vem jag är.

Lite störande dock när jag följer vissa bukefalister på Instagram och när jag går in på facebook så föreslår facebook att jag ska lägga till dem som vän. Så jag antar att det blir likadant åt andra hållet.
 
Är nog hyfsat anonym här iom att jag sällan skriver i trådar och försöker hålla personlig information ganska kort så jag tror inte någon vet vem jag är.
Har inte så mycket folk omkring mig så tror det bara är en som ens vet att jag är på forumet. Har slutat säga att jag " läst det på forum" och istället använder mig av "en bekant sa" som några tidigare skrev, problemet är att jag inte har så många bekanta. :angel:
Har ibland förstått vilka som är bakom nicken här när man sett bilder, kommentarer osv på socialamedier men börjar absolut inte snoka eller söka kontakt för det. Även sett ekipage ute på tävling som jag kopplat ihop med buke men skulle som sagt aldrig outa någon.
 
Alltså, nu när folk börjar prata om att de går att spåra och så vidare, så givetvis är det svinlätt att hitta mig via hundarna och liknande men det krävs ju ändå att folk av någon anledning ska söka upp mig här och sedan gräva vidare. Jag bedömer risken (eller chansen) som mycket liten.
Har folk så mycket fritid tycker jag att de ska skaffa sig ett jobb istället. :)
Om Bukefolk av någon anledning vill hitta mig är det bara att skicka PM. Det tycker jag inte är det minsta läskigt. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Happimess
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 575
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 624
Senast: Klara
·
Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 595
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp