Hur bär man köpkorgar?

Bär den alltid i handen de extremt få gånger jag tagit en korg.

Vill inte attackera någon här nu men jag funderar alltid på när jag ser någon i butiken som röd i ansiktet kånkar på en korg (i hand eller armveck) som ser ut som den ska spricka när som helst, är medveten om att kundvagnar är en grej?

Jag tar alltid vagn även om det är få saker, framförallt de nya vagnarna som är "grundare och högre" är perfekta. Man behöver inte bära något och det finns dessutom plats att sätta ner sin väska. Förstår inte varför folk föredrar korgarna som bara känns sämre på alla sätt. Kanske kan ni upplysa mig här :D
Ah! Det är mig du ser, jag skulle bara ha ett paket mjölk :D
 
Bär den alltid i handen de extremt få gånger jag tagit en korg.

Vill inte attackera någon här nu men jag funderar alltid på när jag ser någon i butiken som röd i ansiktet kånkar på en korg (i hand eller armveck) som ser ut som den ska spricka när som helst, är medveten om att kundvagnar är en grej?

Jag tar alltid vagn även om det är få saker, framförallt de nya vagnarna som är "grundare och högre" är perfekta. Man behöver inte bära något och det finns dessutom plats att sätta ner sin väska. Förstår inte varför folk föredrar korgarna som bara känns sämre på alla sätt. Kanske kan ni upplysa mig här :D
Åh jag avskyr kundvagn, de är stora tunga och utympliga och ivägen för alla. Jag envisas med korg eller påse, hur mycket det än blir :P.
 
De få gånger det blir handhållen korg så har jag den i armvecket eftersom jag inte tänker mig ett så stort inköp, när det ändå börjar bli tungt, någonstans vid glassfrysen, så håller jag den i handen.

Handlas det på maxi och barnet är med så är det kundvagn som gäller, herregud att behöva hålla ordning på en 2,5-åring som endast i ett fåtal fall lyssnar till "STANNAR DU FÅR DU GLAA..JAGMENAR BLÅÅBÄÄÄR" samtidigt som en försöker komma ihåg vadfan en skrev på listjäveln som ligger i appen i mobilen en inte orkar plocka upp ur fickan för miljonte gången. Blåbärstricket funkar dessutom bara i ungefär en minut innan barnet inser att en måste betala först.
 
Det där är jag varje gång i en affär :rofl:

Den ursprungliga planen är "nått att äta". Redan här inser man att en lista hade varit att föredra :cautious: Sen börjar man plocka ner nått och till slut har man kanske en middag, tre stycken ofullständiga middagar och sen en massa jag inte skulle ha....

Sen brukar det se ännu värre ut när jag är hemma och allt ska bäras in på en gång (man går inte två gånger, de är sen gammalt)
Matkassar, träningsväskan, nån påse med matlådor i, hunden och en gång spontant två blommor!
 
Spännande fråga! Jag bär nog korgen i handen när den är tom, skiftar sedan till armvecket när jag börjar plocka i varor. När det sen börjar bli tungt återgår jag till att bära i handen. :)
 
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?
Jag bär den i armvecket men tanken har slagit mig att det kanske ser feminint ut. Det kan jag ha överseende med! Däremot har jag svårt för de stora korgar jag måste släpa på golvet eller blir otympliga att bära. Så mycket handlar inte jag så det inte räcker med en liten korg att bära.
 
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?
Jag bär den som känns bäst just då, beroende på hur tung den är. Typ.
Har aldrig reflekterat över hur andra bär faktiskt 😁
 
Jag bär den i armvecket men tanken har slagit mig att det kanske ser feminint ut. Det kan jag ha överseende med! Däremot har jag svårt för de stora korgar jag måste släpa på golvet eller blir otympliga att bära. Så mycket handlar inte jag så det inte räcker med en liten korg att bära.
Ah - min kollega kommer att glädjas stort över att åtminstone EN person kopplar det till feminint :D
 
Bägge nävarna tio i två typ ;) och armbågarna utåt :D
Kundvagnar är för övrigt hopplösa att styra :cautious: så man behöver två armar oavsett kön tror jag
Sen får man alltid den som har fel på ett hjul så att den konstant drar åt ena hållet :meh:

Ni som är lite dåliga på att planera är för övrigt helt förlåtna, finns ju värre saker man kan vara dålig på helt klart. Plus att det ger mig en chans att känna mig lite smart där som går runt med min vagn bland alla sas förlegade korgbärare! Ges inte många tillfällen så får ta de jag får :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 592
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
624
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Dejtingtråden del 37
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp