Hur bär man köpkorgar?

Jag tar alltid bärkorg om det finns, jag avskyr dragkorg. Jag har ofta med egen korg till affären där jag bor, för att slippa kasse. Jag bär alltid affärens bärkorgar i handen. Jag har en korg hemma som jag bär i armvecket ibland, den har ett halvmjukt handtag.
 
Eh? Kopplingen går mig helt förbi här.
Lite skämtsamt och enbart efter observationer i min närmsta livsmedelsbutik. Tror aldrig jag sett någon där med barn och bärkorg, finns ett barn med har de alltid rullkorg. Handlar väl antagligen enbart om mängden matvaror som köps och någon djupare studie i ämnet har jag inte gjort. ;)
 
Lite skämtsamt och enbart efter observationer i min närmsta livsmedelsbutik. Tror aldrig jag sett någon där med barn och bärkorg, finns ett barn med har de alltid rullkorg. Handlar väl antagligen enbart om mängden matvaror som köps och någon djupare studie i ämnet har jag inte gjort. ;)
Plus att barn kan tycka att det är roligt att dra matkorgar på hjul.
 
Observationer från "min" butik
Barn åker gärna i rullkorgarna ofta ditsatta av föräldrarna. Barn roar sig också med att dra varandra i rullkorgarna vet inte hur gamla de kan vara men sju åtta år kanske. Och små barn roar sig med att köra på andra med rullkorgarna, lite större barn tävlar i vem som kan köra en rullkorg fortast utan att välta
Många barn älskar rullkorgar ;) övriga kunder älskar inte alltid barn som älskar rullkorgar :angel:
:D
 
Bär den alltid i handen de extremt få gånger jag tagit en korg.

Vill inte attackera någon här nu men jag funderar alltid på när jag ser någon i butiken som röd i ansiktet kånkar på en korg (i hand eller armveck) som ser ut som den ska spricka när som helst, är medveten om att kundvagnar är en grej?

Jag tar alltid vagn även om det är få saker, framförallt de nya vagnarna som är "grundare och högre" är perfekta. Man behöver inte bära något och det finns dessutom plats att sätta ner sin väska. Förstår inte varför folk föredrar korgarna som bara känns sämre på alla sätt. Kanske kan ni upplysa mig här :D
 
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?
Dras bakom barnet ;)
(fast jag bär i armvecket om jag bär, jag tittar dock inte på andra)
 
Det går inte att stoppa barnet i bärkorgen :angel: däremot i kundvagnar och rullkorgar ;)
så även utan barn med sig tar kanske föräldrar sällan en kundkorg per automatik
Stoppa i?:rofl: Man får ju ta dem kicking and screaming från småvagnarna som de puttade åt en om de kört över en farbror, och som sagt nu släpar en hjulkorg bakom sig. Mycket praktiskt btw iofs.
 
Bär den alltid i handen de extremt få gånger jag tagit en korg.

Vill inte attackera någon här nu men jag funderar alltid på när jag ser någon i butiken som röd i ansiktet kånkar på en korg (i hand eller armveck) som ser ut som den ska spricka när som helst, är medveten om att kundvagnar är en grej?

Jag tar alltid vagn även om det är få saker, framförallt de nya vagnarna som är "grundare och högre" är perfekta. Man behöver inte bära något och det finns dessutom plats att sätta ner sin väska. Förstår inte varför folk föredrar korgarna som bara känns sämre på alla sätt. Kanske kan ni upplysa mig här :D

För att det är trångt i affären. För att senast jag ägde en femkrona i plåt för att lösa ut vagnen var... ...länge sen.
 
Aldrig i armvecket, det låter obekvämt. Om jag måste ta en sådan korg.
Oftast finns ju rullkorgar och då brukar jag kolla i dem så de inte är galet skitiga och sedan tar jag tidning/reklamblad och lägger i botten och använder den.
Jag undrar lite hur ofta och hur korgar rengörs? Finns en butik här där samtliga korgar är rena mestadels, och en annan där korgarna alltid är så grisiga att jag hellre bär i händerna.
 
Stoppa i?:rofl: Man får ju ta dem kicking and screaming från småvagnarna som de puttade åt en om de kört över en farbror, och som sagt nu släpar en hjulkorg bakom sig. Mycket praktiskt btw iofs.
Istället för lådbilsrace så är det nu rullkorgsrace, styrningen funkar väl så där i många fall dock :angel:
 
Aldrig i armvecket, det låter obekvämt. Om jag måste ta en sådan korg.
Oftast finns ju rullkorgar och då brukar jag kolla i dem så de inte är galet skitiga och sedan tar jag tidning/reklamblad och lägger i botten och använder den.
Jag undrar lite hur ofta och hur korgar rengörs? Finns en butik här där samtliga korgar är rena mestadels, och en annan där korgarna alltid är så grisiga att jag hellre bär i händerna.
Om korgarna är så grisiga så ta upp det med personalen i butiken. Fsör de ska väl städas regelbundet, hoppas jag men det verkar ju fallera om de är så äckliga.
Men som sagt är det kladdigt ute och ungar åker i korgarna så blir ju korgarna skitiga rekordfort :meh: men då kanske butiken får se över sina rullkorgar bättre
 

Liknande trådar

Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 606
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp