Hur bär man köpkorgar?

Armvecket.
Dock extremt sällan jag tar en bärkorg. Jag tar de med hjul pga min ryggskada.

När jag tänker efter så bär dock min man den i näven. Aldrig tänk på att vi bär olika.
 
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?
Rakt hängande för mig om inte lasten kräver armvecket.
 
Både jag och sambon brukar variera mellan armveck och hand. Jag har långa armar så det är lättast att lägga i saker när den är i armvecken, men bekvämare att bära tung korg i handen. Aldrig tänkt att det skulle vara feminint/maskulint.
 
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?

Jag och sambo drar mest. Men jag har aldrig funderat på hur han bär faktiskt. Skulle ha svårt att tro att han valt ngt sätt för att undvika se omanlig ut. :rofl:
Jag varvar i handen med i armveck/över underarmen och jag behöver använda båda händerna till typ påsar och frukt etc.

Har aldrig reagerat på att någon man skulle se omanlig ut baserat på korghållandet.
 
Bär först i höger hand och sen i vänster hand och sen troligen höger igen. Armvecket.

Men handlar så sällan så behöver nästan alltid vagn. Får knappt plats med mjölken ens i de små korgarna.
 
Jag bär nog mest i armvecket. Jag får rysningar av att ta i handtaget. Det känns nästan jämförbart med att jag skulle slicka på någons mobil. Uäääck.

(Jag har dock - vill jag påstå :angel: - ingen grav bacillskräck utan är tämligen inkonsekvent. Men skulle never ever ta i handtaget på rulltrappor, stången i tunnelbanan, dörrhandtaget på en offentlig toalett ... Eller handtaget på en kundkorg. ;) Om jag kan undvika det.)
 
Jag bär butikskorg i handen. Överhuvudtaget tycker jag att det känns opraktiskt - inte omanligt, den aspekten har jag ärligt talat aldrig reflekterat över - att bära grejor i armvecket. Väskor, apparater, påsar... antingen bär jag i handen eller över axeln.

Smittorisken har jag en rätt pragmatisk inställning till; mina händer är att anse som kontaminerade i stort sett hela tiden utom just efter tvätt eller spritning. :grin:
 
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?

Häromdagen såg jag en man med en sån där korg man drar efter sig, den har ett vanligt handtag man kan fälla upp för att bära den som en vanlig korg. Bara det att han höll fast och bar den i kanten på korgen. Inte i handtaget. Med en hand. Såg väldigt manligt ut. 😎

Jag bär eventuell korg i armvecket. Tror jag? :D
 
Jag är kvinna och bär korgen i handen. Enda gången den får åka upp på armen en stund är när jag behöver båda händerna, t.ex om jag plockar frukt.

Aldrig reflekterat över att korgplacering skulle vara könsbundet... Däremot är jag övertygad om att folk som tar bärkorg inte har barn (hemma). :D
 
Jag har faktiskt också noterat att män och kvinnor verkar bära korgarna på olika vis. Jag bär i armvecket. Det är inte så att att jag bär den på det sättet för att upprätthålla min feminitet, utan det känns enklare att bära den så.

Att någon skulle koppla så mycket av genuskodning till korgbärandet att han på riktigt känner sig "omanlig" när jag gör det, känns helt fantastiskt för mig. Det antyder ju att han är extremt medveten om sitt eget (och kanske andras) genusuttryck hela tiden. Jag skulle ha pumpat på med frågor till honom! Hur lyfter han kaffekoppen, hur håller han sin smörgås, sina bestick, hur står han, hur sätter han fötterna när han går med mera med mera! Jättespännande person, ju!
 

Liknande trådar

Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 597
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
624
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp