Hur behandla ev senskada

vinkelina

Trådstartare
Voi suck. Så fort ett blir bra kommer nästa. Fick samtal i måndags att min häst är halt. Åkte ut och båda senorna i frambenen varma och svullna. Vänstra värst. Tisdag fick jag tag på veterinär (så nu står hon på metacam) och vi skall in nästa måndag och visa upp

Men hur gör jag under tiden. Veterinären sa att jag skall skritta henne och liten hage.

Dock fick hon även kolikkänning i går kväll så blev tvungen att promenera 15-20 min (då började hon fisa i alla fall så ställde på box och fick i henne 20 liter vätska) tyckte dock att hon började markera mer under vår promenad trots lindor på bena.

Läst på buke att det är boxvila som gäller? Eller. Nu har vi inte konstaterad skada. Idag boxvila och ut för att beta 30 min med kyldamasker på. Pigg häst i övrigt som drar iväg med mig allt hon kan
 

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 842
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 121
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 483
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 244
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp