Hur beräknar man procenten på en dressyrtävling?

M

Marlenè

Hoppas någon vet svar på mina dressyrfrågor,
för dessa uppgifter bör man ju ha lite koll på om man är dressyrintresserad antar jag :o

Beräknar man procent på tävlingsritten endast från nationellnivå eller även på lokal/regional :confused:

Godkänd dressyrritt är det över 60% eller är jag helt fel ute :o

Vad brukar de vinnande ekipagen i lätt respektive msv klass ligga på för procent i snitt :confused:

Hoppas att jag blir lite klokare om ni tar dig tid att svara på mina frågor :banana:
 
Procenten räknas ut genom att man tar de poäng du får och jämför det med det totala antalet poäng på det program du rider (vanlig procenträkning). Det förekommer på alla tävlingar på alla nivåer.

När det på klubbnivå brukar vara CR dressyr brukar de ställen jag har varit på räkna 50 % som clear round=dvs godkänd.

Vad vinnande ekipage brukar ligga på varierar från gång till gång, ibland kan man vinna på under 60%.
 
Tack för svaret!
Ursäkta om jag verkar dum.... men hur menar du att jag går tillväga för att räkna ut procenten,kan ni vara lite mera tydlig? :o
(mattematik är ej min starka sida :crazy:
 

Liknande trådar

Dressyr Om vi säger att jag vinner en dressyrtävling, i dom höga klasserna så får ju då vinnaren ett täcke som man lägger på hästen direkt, men...
2
Svar
20
· Visningar
2 878
Senast: Fenestra
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 582
Senast: Emelei
·
Dressyr Hur viktig är procenten på dressyrtävlingarna för er? Efter att ha läst flera inlägg om skiftande ämnen har jag förstått att 60% för...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 624
A
Fälttävlan Alla ni som älskar fältävlan ni borde älska point o point . jag lägger in lite vad det står på deras hemsida om det och hoppas det...
Svar
7
· Visningar
1 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp