Hur betalar ni vid internetköp?

Hur betalar ni helst vid internetköp?

  • Kreditkort

    Röster: 8 11,6%
  • Bankkort utan kredit

    Röster: 22 31,9%
  • Direktbetalning via internetbank

    Röster: 17 24,6%
  • Förskottsbetalning via internetbank

    Röster: 1 1,4%
  • Faktura

    Röster: 20 29,0%
  • Konto

    Röster: 1 1,4%
  • Postförskott

    Röster: 0 0,0%
  • Annat

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    69
  • Omröstning stängd .

Rosett

Trådstartare
Jag handlar rätt mycket på nätet, mest medicin och hygienprodukter samt kläder. Antar att många gör det nuförtiden men hur betalar ni helst?

Jag använder direktbetalning om det är en känd affär med bra recensioner som erbjuder direktbetalning, annars faktura eller bankkort utan kredit. När jag handlar från utlandet, vilket är väldigt sällan, så accepterar de ju bara kort så har ett som jag använder till internetköp där jag sätter in så mycket som jag ska handla för.

Varför jag använder direktbetalning är för att det är enkelt och jag slipper få en faktura som jag glömmer bort :meh: och slipper även fylla i OCR-nummer osv. på internetbanken.

Kläder handlas oftast på faktura eftersom jag kanske vill returnera något och kan då dra av summan innan betalning.

Hur gör ni?
 
Jag tar gärna faktura på Klarna om det går. Eller kontobetalning snarare, då slås alla fakturor ihop till en enda.
Vid utlandsköp har jag använt mig av Paypal, vilket många godkänner.
 
Jag betalar helst direkt med kortet men om jag inte har kortet till hands och inte finns någon fakturaavgift så kör jag på faktura.
 
Det är svårt att rösta för det beror helt på situation.

Är det ett helt nytt företag som jag inte provat tidigare å inte vet hur seriösa de är så vill jag ha faktura, likaså när jag köper kläder för jag vill ha enkelt m eventuella byten
Är det något ställe som jag handlat ofta från ex adlibris eller ngt annat välkänt företag jag litar på så tar jag kortbetalning.
Brukar bara ta direktbetalning på några få ställen.
 
Vissa butiker drar inte pengarna förrän varorna är skickade när man betalar med kort, så jag föredrar direktbetalning när jag handlar online. Vill veta hur mycket pengar jag har på kontot.
Handlar jag utomlands eller från butiker jag inte handlat från förr betalar jag helst med PayPal.
 
Jag tar nästan alltid faktura, jag vill gärna se vad jag får innan jag betalar. Kattsakerna kan jag ta direktbetalning på, kattmaten brukar vara sig lik :D

Betalar aldrig med kort över internet. Är hårt uppfostrad med att aldrig någonsin lämna ut kortnummer
 
På kända företag betalar jag med direktbetalning om det inte är kläder, där tar jag på faktura för att enklare kunna byta. På okända företag tar jag på faktura för där vet jag ju inte ens om varan kommer fram och jag vill inte ha det krånglet med att ha betalat innan då. Köper jag något utomlands betalar jag nästan alltid med paypal.
 
Kända företag jag handlat av tidigare som jag vet levererar varan - Direktbetalning via internetbank.
Nytt företag jag inte handlat från eller varor med lång leveranstid - Faktura.
Små företag/budgivningssidor/utländska företag - Paypal.
 
Direkt m kortet om det är känt företag för mig. Annars alltid faktura, betslar när jag sett varan.
 
Antingen beror det på att jag är gammal eller på att jag handlar lite? Jag köper knappt något via nätet.
Undantagen är tågresor och någon gång annat som t.ex.böcker.
Tågresor direkt med internetbanken, annat oftast mot faktura.
 
Mestadels faktura, i vissa fall direkt med kortet. Jag försöker göra inköpen så förfallodatum på faktura sker i samband med månadsslut så man fått in lönen precis :D!
 
Kreditkort. Jag tycker att det känns säkrast och enklast.
Jag har råkat ut för att ett utländskt företag gjorde en felaktig debitering av mitt kort, men jag tyckte att det gick väldigt smidigt att få tillbaks pengarna från banken och byta kort.

Faktura tycker jag är jättejobbigt. Då måste man ju hålla på att krångla med att registrera den för betalning och hålla reda på förfallodatum. :) Dessutom tycker jag att det är ofta det tas ut fakturaavgift, och det skulle inte falla mig in att betala för att få betala...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp