Hur binda upp i Boj släp?

whippetzilla

Trådstartare
Har äntligen köpt en transport. En Boj från 04. Nu funderar jag över hur vi bäst binder fast hästen. Finns inga uppbindningsringar som jag är van vid från släpet vi tidigare hyrde.
Det finns 2 "handtag" i olika höjd framtill på vardera sida om fönstret. Är det de man ska använda? Eller är de till för något annat? 😊
 
Har äntligen köpt en transport. En Boj från 04. Nu funderar jag över hur vi bäst binder fast hästen. Finns inga uppbindningsringar som jag är van vid från släpet vi tidigare hyrde.
Det finns 2 "handtag" i olika höjd framtill på vardera sida om fönstret. Är det de man ska använda? Eller är de till för något annat? 😊
Mitt boj (och mitt nuvarande forzab) har metallöglor fram som jag binder i.
 
Har äntligen köpt en transport. En Boj från 04. Nu funderar jag över hur vi bäst binder fast hästen. Finns inga uppbindningsringar som jag är van vid från släpet vi tidigare hyrde.
Det finns 2 "handtag" i olika höjd framtill på vardera sida om fönstret. Är det de man ska använda? Eller är de till för något annat? 😊

Ja, jag både binder hästen och fäster hönnätet i dem. Gillar att det ger mycket frihet för huvud o hals så att de bara hindras att vända huvudet helt om.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 985
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Behöver tips och ideér då jag har en häst som hoppar över bommen i transporten. använder halsrem som jag binder längre ner men sist slet...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Mia_R
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 740
Senast: Blyger
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp