Hur bli av med andras ljud i IG storys?

Bapelsin

Trådstartare
Sedan några dagar tillbaka kommer det ljud när jag kollar på andras storys, trots att ringsignalen på min mobil är avstängt. Innan har det räckt att ringsignalen varit avstängd men inte nu längre. Blir galen!!! Älskar storys men vill kolla i tystnad. Nu måste jag sänka ljudet i mobilen (alltså inte ringsignalen) och då kan jag inte lyssna på ljudbok/podd samtidigt.

VARFÖR har IG gjort såhär? Snälla säg att det är en bugg som försvinner snart?

😭😭😭
 
Sedan några dagar tillbaka kommer det ljud när jag kollar på andras storys, trots att ringsignalen på min mobil är avstängt. Innan har det räckt att ringsignalen varit avstängd men inte nu längre. Blir galen!!! Älskar storys men vill kolla i tystnad. Nu måste jag sänka ljudet i mobilen (alltså inte ringsignalen) och då kan jag inte lyssna på ljudbok/podd samtidigt.

VARFÖR har IG gjort såhär? Snälla säg att det är en bugg som försvinner snart?

😭😭😭

Kan du inte klicka på högtalarikonen, nere till höger?
 
Att stänga av medieljudet och ringsignalen hör inte ihop.
Om du trycker ner ljudet kommer det då upp så att du kan se styrkan och 3 prickar? Testa tryck på prickarna, annars får du gå in på inställningar och leta runt.
Jag kan ibland lyckas slå av ljudet om jag trycker random på bilderna på de som har ljud på storys, men det är ju en mer osäker metod.
 
Att stänga av medieljudet och ringsignalen hör inte ihop.
Om du trycker ner ljudet kommer det då upp så att du kan se styrkan och 3 prickar? Testa tryck på prickarna, annars får du gå in på inställningar och leta runt.
Jag kan ibland lyckas slå av ljudet om jag trycker random på bilderna på de som har ljud på storys, men det är ju en mer osäker metod.
Storys har alltid varit kopplat till ringsignalen. Det går inte att ändra ljudet genom att trycka på prickarna.

Om du går in på en story med ringsignalen på går det fortfarande att stänga av ljudet genom att stänga av ringsignalen. Dock är inte ljudet av per default längre, och det är det som gör mig galen.
 
Storys har alltid varit kopplat till ringsignalen. Det går inte att ändra ljudet genom att trycka på prickarna.

Om du går in på en story med ringsignalen på går det fortfarande att stänga av ljudet genom att stänga av ringsignalen. Dock är inte ljudet av per default längre, och det är det som gör mig galen.
Det stämmer att man brukar kunna sänka ljudet medan man tittar på stories, men egentligen är det medieljudet du sänker och inte ringsignalen.
Du kan testa att kolla på FBs reels (eller vad de nu kallar det) och testa sänka det där.
 
Det stämmer att man brukar kunna sänka ljudet medan man tittar på stories, men egentligen är det medieljudet du sänker och inte ringsignalen.
Du kan testa att kolla på FBs reels (eller vad de nu kallar det) och testa sänka det där.

Jag är bara intresserad av hur jag ska göra med min iPhone och fram till för några dagar sedan har ringsignal av varit detsamma som ljud av i storys. Har ringsignalen varit på när jag gått in på storys så har det räckt att skjuta ringsignalsknappen åt sidan och stänga av ringsignalen så har ljudet i storys försvunnit. Det går fortfarande, men ljudet i storys stannar inte av utan kommer tillbaka i nästa story sen. Det är nytt, och det gör mig galen, och det är det jag undrar hur sjutton jag ska bli av med.
 
Screenshot_20220908-173217_One UI Home.jpg


Nu har jag en Android, men ljudet funkar liknande på de flesta telefoner.

Systemljud, väckarklocka, bixby voice eller annan "taltjänst", ringsignal, medialjud


Edit, läste inlägger nu och såg att det var Iphonem my bad
 
Jag har typ alltid min telefon på ljudlöst och kan fortfarande se storys utan ljud med ljudbok på. Men ändrar jag volymen medans jag tittar på storys åt något håll så går ljudet på i storys. Slänger jag appen och startar upp den så är de ljudlösa igen. Typ enda lösningen jag har…
Edit: har iPhone.
 
Har samma problem och jag stör ihjäl mig på det då jag också lyssnar på ljudbok, podd eller musik under tiden så det blir ett jäkla stök i öronen 🤯
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
23 907
Senast: Amk
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 299
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
45 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp