Hur bli av med efterhängsen man?

Röd

Trådstartare
Träffade en mycket trevlig man genom ett intresse och vi började träna en del ihop. I början var det väldigt roligt och han lärde mig mycket nytt och vi hade så kul ihop! Men efter ett tag började jag märka sidor hos denne man som jag inte riktigt gillade, alla saker stämde inte, vissa saker var rena lögner, han kunde bli hemskt sur för ingenting, kontrollerande, manipulerande mm
Samtidigt extremt charmig och alla tycker om honom och att han är fantastisk.

Jag är gift och har inte varit intresserad av honom mer än som en kompis, men nu hör han av sig nästan varje dag och frågar om vi ska träna ihop, kan ringa flera gånger på en dag mm

Jag börjar tycka att han är lite obehaglig och struntar ofta i att svara eller svarar kort undvikande. Det känns som att det sporrar honom att höra av sig mer?

Jag vill fortsätta med mitt fritidsintresse och vi kommer stöta på varandra en hel del och umgås med samma folk, hur får jag honom att sluta? Jag vill inte göra mig ovän med honom och retar jag upp honom kommer han vända alla mot mig och det blir världens grej. Han har gjort det tidigare, blivit sur på mig för en struntsak, och snackat skit om mig och fått med sig folk då han kan vara extremt charmig och övertygande.

Hur får jag honom att sluta höra av sig på ett bra sätt? Jag vill inte ha massa drama...
 
Träffade en mycket trevlig man genom ett intresse och vi började träna en del ihop. I början var det väldigt roligt och han lärde mig mycket nytt och vi hade så kul ihop! Men efter ett tag började jag märka sidor hos denne man som jag inte riktigt gillade, alla saker stämde inte, vissa saker var rena lögner, han kunde bli hemskt sur för ingenting, kontrollerande, manipulerande mm
Samtidigt extremt charmig och alla tycker om honom och att han är fantastisk.

Jag är gift och har inte varit intresserad av honom mer än som en kompis, men nu hör han av sig nästan varje dag och frågar om vi ska träna ihop, kan ringa flera gånger på en dag mm

Jag börjar tycka att han är lite obehaglig och struntar ofta i att svara eller svarar kort undvikande. Det känns som att det sporrar honom att höra av sig mer?

Jag vill fortsätta med mitt fritidsintresse och vi kommer stöta på varandra en hel del och umgås med samma folk, hur får jag honom att sluta? Jag vill inte göra mig ovän med honom och retar jag upp honom kommer han vända alla mot mig och det blir världens grej. Han har gjort det tidigare, blivit sur på mig för en struntsak, och snackat skit om mig och fått med sig folk då han kan vara extremt charmig och övertygande.

Hur får jag honom att sluta höra av sig på ett bra sätt? Jag vill inte ha massa drama...
Det är väl bara att sägs som det är??
Jag är gift, har ett liv sluta tjata.
 
Det enda du kan göra är att vara mycket tydlig med att du inte vill ha någon kontakt. Gärna skriftligt. Kan du skicka sms eller mail? Du behöver inte motivera varför du inte vill att han ska kontakta dig. Om han fortsätter kontakta dig trots det så kan det nog ses som ofredande(?)
Han kommer väl att bli sur hur du än gör så det bästa är att sätta ner foten.
 
@Röd det är väl inte svårare än att helt enkelt säga att nej, du vill inte ha det umgänget ni haft ett tag. Han vet väl dessutom att du är gift. Om han misstolkat det eller om du på något sätt signalerat att du velat ha en närmre kompis relation som du nu iinte vill ha så får du ju helt enkelt förklara det för honom.

Dessutom är det väl logiskt att du berättar för din make att det blivit såhär, så slipper det bli något drama om som du skriver, den mannen ”kan ställa till det” .
 
Senast ändrad:
Du måste vara tydlig. Inga leenden, inget trams. Då tror han att han fortfarande har en chans, att du rentav flirtar eller försöker verka svår. Killar tänker så tyvärr. Du måste vara tveklöst tydlig, kanske rentav ta i från tårna.
 
Träffade en mycket trevlig man genom ett intresse och vi började träna en del ihop. I början var det väldigt roligt och han lärde mig mycket nytt och vi hade så kul ihop! Men efter ett tag började jag märka sidor hos denne man som jag inte riktigt gillade, alla saker stämde inte, vissa saker var rena lögner, han kunde bli hemskt sur för ingenting, kontrollerande, manipulerande mm
Samtidigt extremt charmig och alla tycker om honom och att han är fantastisk.

Jag är gift och har inte varit intresserad av honom mer än som en kompis, men nu hör han av sig nästan varje dag och frågar om vi ska träna ihop, kan ringa flera gånger på en dag mm

Jag börjar tycka att han är lite obehaglig och struntar ofta i att svara eller svarar kort undvikande. Det känns som att det sporrar honom att höra av sig mer?

Jag vill fortsätta med mitt fritidsintresse och vi kommer stöta på varandra en hel del och umgås med samma folk, hur får jag honom att sluta? Jag vill inte göra mig ovän med honom och retar jag upp honom kommer han vända alla mot mig och det blir världens grej. Han har gjort det tidigare, blivit sur på mig för en struntsak, och snackat skit om mig och fått med sig folk då han kan vara extremt charmig och övertygande.

Hur får jag honom att sluta höra av sig på ett bra sätt? Jag vill inte ha massa drama...
Jag har varit med om liknande genom dans några gånger, jag har dock varit singel.
Att inte svara fungerar tyvärr inte alltid.

Det som fungerat bäst har varit att tydligt förklara att jag är inte intresserad av dig på det viset och jag känner heller inte att vi kommer kunna vara vänner på annat vis än att vi ses då vi gör aktivitet x.
Jag har känt mig taskig när jag skrivit sånt men samtidigt så måste de ju förstå.

En slutade dansa, den andra fortsatte gå ett tag och frågade någon mer gång om vi inte skulle äta middag osv. Nu har nog han också slutat dansa där jag går. Men innan dess låtsades jag som ingenting orkade inte göra det konstigt, vi gick danskurs tillsammans så oundvikligt att komma i kontakt med varandra.
 
Träffade en mycket trevlig man genom ett intresse och vi började träna en del ihop. I början var det väldigt roligt och han lärde mig mycket nytt och vi hade så kul ihop! Men efter ett tag började jag märka sidor hos denne man som jag inte riktigt gillade, alla saker stämde inte, vissa saker var rena lögner, han kunde bli hemskt sur för ingenting, kontrollerande, manipulerande mm
Samtidigt extremt charmig och alla tycker om honom och att han är fantastisk.

Jag är gift och har inte varit intresserad av honom mer än som en kompis, men nu hör han av sig nästan varje dag och frågar om vi ska träna ihop, kan ringa flera gånger på en dag mm

Jag börjar tycka att han är lite obehaglig och struntar ofta i att svara eller svarar kort undvikande. Det känns som att det sporrar honom att höra av sig mer?

Jag vill fortsätta med mitt fritidsintresse och vi kommer stöta på varandra en hel del och umgås med samma folk, hur får jag honom att sluta? Jag vill inte göra mig ovän med honom och retar jag upp honom kommer han vända alla mot mig och det blir världens grej. Han har gjort det tidigare, blivit sur på mig för en struntsak, och snackat skit om mig och fått med sig folk då han kan vara extremt charmig och övertygande.

Hur får jag honom att sluta höra av sig på ett bra sätt? Jag vill inte ha massa drama...

Fattar han inte att du är gift? Be din man svara i telefonen när du ser att det är mannen som ringer. Vill mannen att ni ska träna ihop - ta med maken också etc.

Använda maken som förkläde alltså, för jag tror inte att budskapet kommer gå hem annars!

/Lizzie
 
Om du inte kan säga rakt ut att du vill ha honom på större avstånd, så kan du nog inte göra mer än att fortsätta ignorera eller vara väldigt kort
 

Liknande trådar

Kropp & Själ TW om övervikt och känslor kring det. Jag ska på spa om två veckor med en möhippa och jag har sån ångest över det att jag vill gråta...
2
Svar
39
· Visningar
4 291
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 791
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 625
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Löss
  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp