Bukefalos 28 år!

Hur blir jag av med iMessage?

Bapelsin

Trådstartare
Jag har en iPhone XS. I inställningarna har jag markerat att iMessage ska vara avstängt, ändå skickas mina meddelanden med iMessage till vissa personer. Varför är det så? Hur blir jag av med det? Jag vill inte använda iMessage.
DE474C8A-1B23-4981-A374-68810C60F52B.png
 
Svarar du på meddelanden skickade med imessage när det händer?

Och varför vill du inte använda imessage? Bara nyfiken.
 
jag har samma inställning som dig och skickar inte iMessage, har dock en äldre telefon. Testa att radera de konversationer som är med iMessage och se om det nollas då? Eller om det finns någon ytterligare inställning att klicka i någon annanstans. Har inte XS så vet inte om vissa menyval ser annorlunda ut. Jag vet att på messenger så är jag tvungen att dels ändra i appens egna inställningar OCH i telefonens inställningar för appen om notiser för att det ska bli som jag vill.
 
Jag har samma problem, det brukar hjälpa tillfälligt att aktivera iMessage och sen stänga av det igen direkt så borde vanliga sms-funktionen aktiveras men rätt var det är så kommer iMessage tillbaka och så får man göra om det igen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: TinyWiny
·
IT & mobiler Jag loggade ut från fb och behövde logga in igen. En avisering skickades där det stod att någon i Ljungskile nyligen försökte logga in...
Svar
4
· Visningar
522
Senast: Hellhound
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 300
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp