Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar inte som det är någon idé att prata något mer med honom @Framtiden . Så stolt och glad att du hållit kurs trots hans manipulationsförsök!!

Och angående att göra andra besvikna: Människor som älskar dig vill se dig lycklig. Gör val som gör dig själv lycklig (och ta hjälp att bli lycklig!) så kommer de aldrig någonsin bli besvikna på dina val :heart
 
Kämpa på, det kommer en ljusning så småningom när detta blivit klart 🌤.

Hade jag inte dumpat exet hade jag aldrig träffat mitt livs kärlek som behandlar både mig och dottern som guld. Min dotter hade inte fått se hur ett förhållande ska vara utan växt upp med en frånvarande far och en missnöjd, bitter mamma. Jag känner mig sedd och uppskattad varje dag, jag blir glad i hjärtat då maken behandlar dottern som sin egen och är bra mycket generösare mot henne både i ting och uppskattning än hennes egen far (tyvärr).
Förhoppningsvis kommer min dotter aldrig nöja sig med ett kasst förhållande/rövhattar när hon sett hur bra man faktiskt kan ha det tillsammans.
 
Fan så arg och less jag blir på mig själv!! :cry: :banghead:

Vi pratade, eller han pratade... Och så tog han upp jättekänsliga ämnen från låååångt bak i vår historia, hur han borde gå i terapi för det. För att det orsakade hans kontrollbehov menade han. Saker jag velat förtränga, så jag helt tappar tråden och tra la la ...

Vi kom typ nada....

Jag nämnde bodelning, att jag tyckt att vi pratade förr, men utav de diskussioner vi hade i vårt förhållande kunde vi lika gärna lossa sand i handen, för det blev inget av det

Jag nämnde att jag ville värdera huset, men han vill inte, och han ska söka jobb till hösten för att han vill ha huset. Och då måste han ha jobb .. (Nä Hä!?)

Men att vårt problem, enligt honom, när vi skaffade barn osv var ju att vi inte Hade Något Mål Gemensamt
Medans jag sa att "mjo, fast jag tänkte ju att vi skulle göra saker Ihop och det skulle vara Vår resa Gemensamt, barn hus osv... Men du var ju vid dator " ... Han "ja, men vi Pratade ju inte om Hur vi skulle ha det" nej precis. Det har väll alla ni andra gjort va? Satt upp En Plan när ni började med livet .... :banghead:

Jag är manglad i huvudet igen... (Jepp, jag minns nu.... Såhär var ju varenda jävla dag)

Men! Jurist på tisdag. Lägenheten har sista dag sista augusti. Två månader är tidslinjen.... Jag är ändå ute ur huset. Jag bara måste hoppa innan. Men huset kommer bli en tuff punkt. Vi får se vad som händer. Come what may
Är det så där han har bollat med din hjärna och tankar i 20 år förstår jag verkligen hur svårt du har haft det och hur svårt det kan vara att ta sig ur det och se klart på allt du blivit utsatt för.

Han använder huset som vapen mot dig eftersom det är en av de få saker han fortfarande kan kontrollera dig genom. Om det är så lätt för honom att skaffa jobb så att han har råd med det undrar man varför han inte tagit sig i kragen tidigare.

Toppen med juristen så att du får tydliga besked om dina rättigheter och möjligheter!
 
Jag fattar inte heller varför jag blir ledsen för att jag ör rädd att göra alla besvikna....


Er, vänner till mig som vet, min släkt... Det känns som jag gjort fel.. jag förstår inte varför

Alla andra har ju sina liv. Men det känns så iaf


Hoppas den här tråden kan avskräcka någon som lever och känner oro i magen. Stanna inte! Gå! Innan man förlorar hela sig själv :heart Just go... ( Det har jag skrivit på duschväggen i flera år nu) just go...
För att du har blivit manipulerad under årtionden att det är din skyldighet att följa andras vilja och inte din egen.

Du har gjort helt rätt som slitit dig loss från en person som på det du skrivit om honom framstår som både manipulativ och parasit som haft en väldigt bekväm tillvaro tack vare att du möjliggjort den åt honom. Du är fantastisk som kommit så långt som du har!
 
Är det så där han har bollat med din hjärna och tankar i 20 år förstår jag verkligen hur svårt du har haft det och hur svårt det kan vara att ta sig ur det och se klart på allt du blivit utsatt för.

Han använder huset som vapen mot dig eftersom det är en av de få saker han fortfarande kan kontrollera dig genom. Om det är så lätt för honom att skaffa jobb så att han har råd med det undrar man varför han inte tagit sig i kragen tidigare.

Toppen med juristen så att du får tydliga besked om dina rättigheter och möjligheter!
Glöm inte att han även använder barnen för att manipulera henne. Det är så lågt som man kan vara att bete sig på det sättet.
 
Jag fattar inte heller varför jag blir ledsen för att jag ör rädd att göra alla besvikna....


Er, vänner till mig som vet, min släkt... Det känns som jag gjort fel.. jag förstår inte varför

Alla andra har ju sina liv. Men det känns så iaf


Hoppas den här tråden kan avskräcka någon som lever och känner oro i magen. Stanna inte! Gå! Innan man förlorar hela sig själv :heart Just go... ( Det har jag skrivit på duschväggen i flera år nu) just go...
Det där hänger också ihop med normaliseringsprocessen. Man tror tillslut själv att man är helt oviktig. Jag stannade t ex några extra månader för att jag inte flytta i december och göra andra ledsna vid jul. Spela roll liksom! Jag for ju illa! Det borde ha varit mycket viktigare både för mig och för övriga men det var inte så.
 
Jag fattar inte heller varför jag blir ledsen för att jag ör rädd att göra alla besvikna....


Er, vänner till mig som vet, min släkt... Det känns som jag gjort fel.. jag förstår inte varför

Alla andra har ju sina liv. Men det känns så iaf


Hoppas den här tråden kan avskräcka någon som lever och känner oro i magen. Stanna inte! Gå! Innan man förlorar hela sig själv :heart Just go... ( Det har jag skrivit på duschväggen i flera år nu) just go...
Jag vill bara påminna dig om att de känslor du känner nu (att du gör folk besvikna, att du överdriver osv) är JÄTTEVANLIGA och riktigt typiska i din situation. Jag känner igen mig precis!
Men de är bara känslor. Inte sanning.

Nej, du har inte överdrivit, och nej du behöver inte känna att du gör folk besvikna.

Men snälla snälla du träffa inte honom mer utan familjerådgivare
 
Fan så arg och less jag blir på mig själv!! :cry: :banghead:

Vi pratade, eller han pratade... Och så tog han upp jättekänsliga ämnen från låååångt bak i vår historia, hur han borde gå i terapi för det. För att det orsakade hans kontrollbehov menade han. Saker jag velat förtränga, så jag helt tappar tråden och tra la la ...

Vi kom typ nada....

Jag nämnde bodelning, att jag tyckt att vi pratade förr, men utav de diskussioner vi hade i vårt förhållande kunde vi lika gärna lossa sand i handen, för det blev inget av det

Jag nämnde att jag ville värdera huset, men han vill inte, och han ska söka jobb till hösten för att han vill ha huset. Och då måste han ha jobb .. (Nä Hä!?)

Men att vårt problem, enligt honom, när vi skaffade barn osv var ju att vi inte Hade Något Mål Gemensamt
Medans jag sa att "mjo, fast jag tänkte ju att vi skulle göra saker Ihop och det skulle vara Vår resa Gemensamt, barn hus osv... Men du var ju vid dator " ... Han "ja, men vi Pratade ju inte om Hur vi skulle ha det" nej precis. Det har väll alla ni andra gjort va? Satt upp En Plan när ni började med livet .... :banghead:

Jag är manglad i huvudet igen... (Jepp, jag minns nu.... Såhär var ju varenda jävla dag)

Men! Jurist på tisdag. Lägenheten har sista dag sista augusti. Två månader är tidslinjen.... Jag är ändå ute ur huset. Jag bara måste hoppa innan. Men huset kommer bli en tuff punkt. Vi får se vad som händer. Come what may
Jag hoppas du inte kommer träffa honom på tu man hand mer.
Det leder inte nån annanstans än att du mår dåligt. Inget konstruktivt. Hans ego är för grandiost för konstruktiva möten.
Du är så starkt och bra som ser igenom honom nu.

Heja dig!
framåt, framåt!
 
Fan så arg och less jag blir på mig själv!! :cry: :banghead:

Vi pratade, eller han pratade... Och så tog han upp jättekänsliga ämnen från låååångt bak i vår historia, hur han borde gå i terapi för det. För att det orsakade hans kontrollbehov menade han. Saker jag velat förtränga, så jag helt tappar tråden och tra la la ...

Vi kom typ nada....

Jag nämnde bodelning, att jag tyckt att vi pratade förr, men utav de diskussioner vi hade i vårt förhållande kunde vi lika gärna lossa sand i handen, för det blev inget av det

Jag nämnde att jag ville värdera huset, men han vill inte, och han ska söka jobb till hösten för att han vill ha huset. Och då måste han ha jobb .. (Nä Hä!?)

Men att vårt problem, enligt honom, när vi skaffade barn osv var ju att vi inte Hade Något Mål Gemensamt
Medans jag sa att "mjo, fast jag tänkte ju att vi skulle göra saker Ihop och det skulle vara Vår resa Gemensamt, barn hus osv... Men du var ju vid dator " ... Han "ja, men vi Pratade ju inte om Hur vi skulle ha det" nej precis. Det har väll alla ni andra gjort va? Satt upp En Plan när ni började med livet .... :banghead:

Jag är manglad i huvudet igen... (Jepp, jag minns nu.... Såhär var ju varenda jävla dag)

Men! Jurist på tisdag. Lägenheten har sista dag sista augusti. Två månader är tidslinjen.... Jag är ändå ute ur huset. Jag bara måste hoppa innan. Men huset kommer bli en tuff punkt. Vi får se vad som händer. Come what may
Var inte arg på dig själv, nu har du ju verkligen fått se att han bryr sig inte om erat förhållande utan bara tänker på sig själv och vill att du ska ta hand om honom.
Det enda som var bra med hans monolog(det var inget samtal) är att du ändrade mindset på en gång, att du ser igenom honom.

Skitbra att du tog upp både bodelning och värdering (även om han inte lyssnat men då får han skylla sig själv)! Och ännu bättre att du ska till juristen på tisdag. Du tar sjumilakliv på sjumilakliv, även om det inte känns så. :bow:
 
Fan så arg och less jag blir på mig själv!! :cry: :banghead:

Vi pratade, eller han pratade... Och så tog han upp jättekänsliga ämnen från låååångt bak i vår historia, hur han borde gå i terapi för det. För att det orsakade hans kontrollbehov menade han. Saker jag velat förtränga, så jag helt tappar tråden och tra la la ...

Vi kom typ nada....

Jag nämnde bodelning, att jag tyckt att vi pratade förr, men utav de diskussioner vi hade i vårt förhållande kunde vi lika gärna lossa sand i handen, för det blev inget av det

Jag nämnde att jag ville värdera huset, men han vill inte, och han ska söka jobb till hösten för att han vill ha huset. Och då måste han ha jobb .. (Nä Hä!?)

Men att vårt problem, enligt honom, när vi skaffade barn osv var ju att vi inte Hade Något Mål Gemensamt
Medans jag sa att "mjo, fast jag tänkte ju att vi skulle göra saker Ihop och det skulle vara Vår resa Gemensamt, barn hus osv... Men du var ju vid dator " ... Han "ja, men vi Pratade ju inte om Hur vi skulle ha det" nej precis. Det har väll alla ni andra gjort va? Satt upp En Plan när ni började med livet .... :banghead:

Jag är manglad i huvudet igen... (Jepp, jag minns nu.... Såhär var ju varenda jävla dag)

Men! Jurist på tisdag. Lägenheten har sista dag sista augusti. Två månader är tidslinjen.... Jag är ändå ute ur huset. Jag bara måste hoppa innan. Men huset kommer bli en tuff punkt. Vi får se vad som händer. Come what may
Lämna in för bodelning och värdering av huset.
Hans problem att lösa om han vill behålla huset.
Du behöver bli fri från den bördan.
Du är stark, du fixar det.
 
Lämna in för bodelning och värdering av huset.
Hans problem att lösa om han vill behålla huset.
Du behöver bli fri från den bördan.
Du är stark, du fixar det.
Håller med, vem vet hur lätt det är att få fast jobb i höst och med stor sannolikhet så får man ändå en provanställning på ett halvår i början. Låter knepigt att få ett huslån som ensam låntagare under en provanställning om det inte är ett enormt billigt hus och då är det år vi pratar om innan det går att köpa loss något hus.
 
Är det så där han har bollat med din hjärna och tankar i 20 år förstår jag verkligen hur svårt du har haft det och hur svårt det kan vara att ta sig ur det och se klart på allt du blivit utsatt för.

Han använder huset som vapen mot dig eftersom det är en av de få saker han fortfarande kan kontrollera dig genom. Om det är så lätt för honom att skaffa jobb så att han har råd med det undrar man varför han inte tagit sig i kragen tidigare.

Toppen med juristen så att du får tydliga besked om dina rättigheter och möjligheter!
Men det är ju för att Jag sa att jag tyckte det var så långa dagar för barnen på förskola och fritids... Han gjorde hela familjen en tjänst genom att vara hemma med barnen och ha markservice. Det var ju för Min skull
 
Men det är ju för att Jag sa att jag tyckte det var så långa dagar för barnen på förskola och fritids... Han gjorde hela familjen en tjänst genom att vara hemma med barnen och ha markservice. Det var ju för Min skull
Nej han gjorde det inte för din skull. Om han hade velat jobba så hade han gjort det nu. Inte väntat till i höst.
Han vränger på argumenten för att underminera dig. Han manipulerar dig.
 
Men det är ju för att Jag sa att jag tyckte det var så långa dagar för barnen på förskola och fritids... Han gjorde hela familjen en tjänst genom att vara hemma med barnen och ha markservice. Det var ju för Min skull
Nej, för han vill vara hemma och spela medan någon annan försörjer honom. Inget är för din eller barnens skull, då hade han aldrig använt era barn som spelbrickor när du ville separera.
 
Men det är ju för att Jag sa att jag tyckte det var så långa dagar för barnen på förskola och fritids... Han gjorde hela familjen en tjänst genom att vara hemma med barnen och ha markservice. Det var ju för Min skull
Nej, han gjorde det inte för din skull. Han gjorde det för sin skull att få sitta hemma å spela. Barnen var hans ursäkt.
Hade det varit för din och barnens skull så hade huset varit väll omhändertaget, tvätten gjord och inga smulor på något bord eller diskbänk. Du och barnen hade dessutom fått hemlagad mat från scratch varje dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 043
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 349
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 043
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp