Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bodelning kan bli extremt segdragen om motparten inte vill samarbeta.
Min tog 2 år!

Mitt råd till TS är att säga upp exakt ALLA abonnemang och kostnader som hon står på i det "gemensamma" hushållet nu på direkten. För i slutändan kanske han inte betalar ett skit för tv, bredband, el, bensinkort, vatten och allt vad de har. Vill han ha detta i huset så får han skaffa nya abonnemang och avtal med endast sitt namn på.

Mitt ex tyckte jag skulle stå på hälften av kostnaderna på huset och ansåg det helt rimligt att jag under 2 år skulle betala för 1,5 hushåll och han bara för ett halvt :banghead:

Tack vare att mitt namn inte stod på de avtalen så kom jag undan de utgifterna iaf.
 
Vi är så många som håller på dig! Och vi är nog lika många som skulle vilja följa med dig och gjuta mod och styrka i dig i den här skiten.

Min egen skilsmässa framstår som en förmiddagsfika i jämförelse. På morgonen släppte jag bomben att jag ville göra slag i saken och separera. Innan lunch hade vi gjort upp om vem som tog vilken bil, han skulle ta huset, och vi hade skrivit ett papper oss sinsemellan om summor som skulle överföras och sen var det klart. Sen tog det tre månader innan jag fick mitt hus, då betalade jag ”hyra” och vi delade på hushållskostnaderna.

Du måste sätta ner foten och lösa det ekonomiska. Har du ingen i din närhet som kan hjälpa dig? Förstår att det känns övermäktigt.
 
Känner samma sak som runt långfredagen. Att det var så surrealistiskt. Jag vill gå åka från jobbet och krypa ner under täcket och gömma mig. Det är svårt att orka med ansvaret på jobbet när jag försöker ta in det ni skriver och det andra berättar. Jag liksom orkar inte ta in för det känns som jag kommer bryta ihop då.

Mina föräldrar vill att jag ska stoppa överföring till vårt servicekonto. Men gör jag det och ska konfrontera honom med sanningen... Tanken på den är för stor. Jag får panikångest
Kom ihåg att han VET att du vill skiljas. Du har varit tydlig och konsekvent med det. Din man är inte begåvningshandikappad, han är manipulativ.
 
@Framtiden, hur har det gått med allt nu i helgen och hur mår du?

Jag tog ett break från mobilen i helgen. Barnen och jag har firat med släkten och hade en midsommar,som jag såg något annan hade skrivit, som från en reklamannons. Bad, dans,kusinbus, med långa sommarkvällar och mycket jordgubbar och släktmys. Det var fantastiskt.

Han var hos gemensamma bekanta och vi hördes av kort.

Jag lämnade de igår och var ensam i lägenheten igårkväll. Helt utpumpad, men med ekande tomhet. Jag låg och grät på golvet en stund nör jag skulle hämta tvätten. Hur ska nästa midsommar bli? Utan barnen. Det är det som återkommer. Jag KAN INTE leva med honom. Men jag går sönder helt totalt av att missa tid med dom.

Sen tänker jag på samtalet imorgon. Vad ska jag säga? "Hej! Jag vill skilja mig,men det är svårt. Om jag har sagt det än? Eh .. nej... Han vet inget för jag är feg... "
 
Jag tog ett break från mobilen i helgen. Barnen och jag har firat med släkten och hade en midsommar,som jag såg något annan hade skrivit, som från en reklamannons. Bad, dans,kusinbus, med långa sommarkvällar och mycket jordgubbar och släktmys. Det var fantastiskt.

Han var hos gemensamma bekanta och vi hördes av kort.

Jag lämnade de igår och var ensam i lägenheten igårkväll. Helt utpumpad, men med ekande tomhet. Jag låg och grät på golvet en stund nör jag skulle hämta tvätten. Hur ska nästa midsommar bli? Utan barnen. Det är det som återkommer. Jag KAN INTE leva med honom. Men jag går sönder helt totalt av att missa tid med dom.

Sen tänker jag på samtalet imorgon. Vad ska jag säga? "Hej! Jag vill skilja mig,men det är svårt. Om jag har sagt det än? Eh .. nej... Han vet inget för jag är feg... "
Varför måste nästa midsommar bli utan barnen? Har de sagt att de nästa år hellre firar med honom? Om inte, tänk inte mer på det nu och ta inte det för givet.


Och du HAR sagt till honom att du vill skiljas ju? Jag vill bestämt minnas att du skrev om det tidigare i tråden...
 
Jag tog ett break från mobilen i helgen. Barnen och jag har firat med släkten och hade en midsommar,som jag såg något annan hade skrivit, som från en reklamannons. Bad, dans,kusinbus, med långa sommarkvällar och mycket jordgubbar och släktmys. Det var fantastiskt.

Han var hos gemensamma bekanta och vi hördes av kort.

Jag lämnade de igår och var ensam i lägenheten igårkväll. Helt utpumpad, men med ekande tomhet. Jag låg och grät på golvet en stund nör jag skulle hämta tvätten. Hur ska nästa midsommar bli? Utan barnen. Det är det som återkommer. Jag KAN INTE leva med honom. Men jag går sönder helt totalt av att missa tid med dom.

Sen tänker jag på samtalet imorgon. Vad ska jag säga? "Hej! Jag vill skilja mig,men det är svårt. Om jag har sagt det än? Eh .. nej... Han vet inget för jag är feg... "
Ta inte ut sorger i förskott. De kanske aldrig inträffar.

Du kommer att få massor av helt fantastiska stunder.
Att lycka blandas med sorg är som livet är. Men har man barn så är de fina stunderna fler.
Och du kommer att få fina midsomrar med barnen. Jag är helt säker på det.
 
Jag tog ett break från mobilen i helgen. Barnen och jag har firat med släkten och hade en midsommar,som jag såg något annan hade skrivit, som från en reklamannons. Bad, dans,kusinbus, med långa sommarkvällar och mycket jordgubbar och släktmys. Det var fantastiskt.

Han var hos gemensamma bekanta och vi hördes av kort.

Jag lämnade de igår och var ensam i lägenheten igårkväll. Helt utpumpad, men med ekande tomhet. Jag låg och grät på golvet en stund nör jag skulle hämta tvätten. Hur ska nästa midsommar bli? Utan barnen. Det är det som återkommer. Jag KAN INTE leva med honom. Men jag går sönder helt totalt av att missa tid med dom.

Sen tänker jag på samtalet imorgon. Vad ska jag säga? "Hej! Jag vill skilja mig,men det är svårt. Om jag har sagt det än? Eh .. nej... Han vet inget för jag är feg... "
Tänk att få möjlighet att ha sådana dagar varannan vecka året om.

Dagar då du och barnen är fria att göra vad ni vill ♥️
 
Hur ska nästa midsommar bli? Utan barnen. Det är det som återkommer. Jag KAN INTE leva med honom. Men jag går sönder helt totalt av att missa tid med dom.

Hur svårt det än är för dig att föreställa sig det just nu, du vänjer dig, man inser att man går inte sönder av att inte ha barnen 24/7 året om och att livet går vidare samtidigt som man växer och utvecklas på egen hand.
 
Är det så där han har bollat med din hjärna och tankar i 20 år förstår jag verkligen hur svårt du har haft det och hur svårt det kan vara att ta sig ur det och se klart på allt du blivit utsatt för.

Han använder huset som vapen mot dig eftersom det är en av de få saker han fortfarande kan kontrollera dig genom. Om det är så lätt för honom att skaffa jobb så att han har råd med det undrar man varför han inte tagit sig i kragen tidigare.

Toppen med juristen så att du får tydliga besked om dina rättigheter och möjligheter!
Tack Görel för dina svar :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 043
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 384
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 052
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp