Hur börjar man ens rida??

MrPannkaka

Trådstartare
Tjoho!

Jag har nog bara suttit på hästryggen ett tiotal gånger i mitt liv om ens det
Nyligen, när jag åkte hem över jul så träffade jag en gammal kompis med häst och fick rida lite igen. Det var fantastiskt roligt, och skulle vilja börja med det på riktigt.

Problemet är att jag aldrig pratat med någon från stallet där jag bor nu, och inte känner någon eller vet hur man gör överhuvudtaget. Inte heller har jag några ridkläder, utrustning eller ens fundamentala hästkunskaper

Vill så gärna börja men vet inte hur man gör alls, vad det bör kosta eller hur man bär sig åt😊

Kan väll tilläggas att jag är 19 och ganska nyligen flyttat långt hemifrån så kan inte riktigt nyttja gamla stallkontakter.
 
Säger också ridskola, bästa sättet att lära sig plus det finns försäkring via medlemsavgiften som täcker om nått händer. Det finns inte om man rider privat.
Sen på ridskolan träffar man nya vänner osv.

Jag flyttade 11 mil hemifrån, började på ridskola dit jag flyttade, nu har jag flera vänner från ridskolan.
När jag började rida red jag i jeans och gummistövlar med klack första terminen. Resten fanns att låna.

Kolla upp vilka ridskolor du har i din närhet, har du några vänner runt dig kan du fråga vilken av dom de föredrar och varför osv. Gör lite research innan och sedan kontakta den ridskolan som känns bäst för dig.
 
Gå till din närmaste ridskola. Häng där. Var där, titta på lektioner. Titta på hästar i hagen, skötsel, etc. Du lär dig mycket genom att se och prova skötsel. Engagera dig. Det du ska passa dig för eftersom du inte är hästmänniska att du hamnar i typ fiket på tävlingar etc. se till att utbilda dig och vara domarsekreterare istället. Vad jag försöker säga att fokusera mot hästar och aktiviteter runt hästar. Hjälper du till på tävling se till att vara grindöppnare, banskötare typ så du säkert ser alla ritter etc.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 437
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 312
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 659
Senast: jemeni
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp