Hur delar ni pizza?

Hur skall pizza delas?

  • Med pizzaskärare

    Röster: 58 21,7%
  • Med sax

    Röster: 103 38,6%
  • Med kniv och gaffel

    Röster: 74 27,7%
  • Med kökskniv

    Röster: 14 5,2%
  • Med annat verktyg

    Röster: 0 0,0%
  • Rivs i bitar

    Röster: 9 3,4%
  • Dela?

    Röster: 9 3,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    267

Nahar

Trådstartare
Efter en lång diskussion med en amerikansk kollega ställer jag nu frågan till allvetande Buke: Hur skall pizza delas?
 
Beror på, gär vi egen använder jag först pizzaskärare sen ev kniv/gaffel.
Köpe pizza alltid kniv och gaffel :)
 
Valde inget alternativ då de inte passade tyckte jag.
Köper jag färdig fryst på Ica så bryter jag den itu till halvor medan ugnen värms upp och äter sedan så. Slipper tänka på att skära i den då :D

Annars så är det bara pizzahut som har goda pizzor tycker jag (deras deg är jättegod!) och deras kommer färdig skurna :up:
 
Valde inget alternativ då de inte passade tyckte jag.
Köper jag färdig fryst på Ica så bryter jag den itu till halvor medan ugnen värms upp och äter sedan så. Slipper tänka på att skära i den då :D

Annars så är det bara pizzahut som har goda pizzor tycker jag (deras deg är jättegod!) och deras kommer färdig skurna :up:
Bryta går under alternativet "rivs i bitar" tycker jag. Färdiga bitar ingår inte i frågan (och är du nu så fisförnäm att du bara äter färdigdelad pizza så får du nog tåla att det inte finns ett alternativ för dig;)).
 
Bryta går under alternativet "rivs i bitar" tycker jag. Färdiga bitar ingår inte i frågan (och är du nu så fisförnäm att du bara äter färdigdelad pizza så får du nog tåla att det inte finns ett alternativ för dig;)).
Riva varm pizza går dock inte för sig! Helt annorlunda :rage: så det känns inte rätt heller :p
 
Äter mestadels pizza på restaurang, då blir det såklart kniv och gaffel, äts i småbitar De få gånger jag köper hem det blir det också kniv och gaffel, fast då i slices.
 
Hur kan man dela pizza med sax? Saxen blir ju fettig ända in mellan till ploppen som håller ihop den.
Jag delar med kniv och gaffel.
Har en pizzaskärare men glömmer alltid använda den. :idea:

Nu blev jag sugen på pizza … :cautious:
 
Alla medel är tillåtna i krig och pizzaätning. Muta någon att dela den, klipp, använd pizzaslicer, brödkniv, bestick, sekatör, andra verktyg eller fingrarna, beroende vad som finns tillgängligt. Det viktiga är att pizzan hamnar i munnen i lagom hanterbara bitar.
 
Du köper eller gör en rund pizza. Det vanliga är att den på något sätt delas i bitar innan den äts. Hur görs detta på bästa sätt?
Jag äter pizza på samma sätt som annan mat; med kniv och gaffel. Har dock haft med mig amerikaner ut för att äta pizza och de åt med händerna. Då kan jag förstå behovet av att dela först.
 
Vi brukar nästan bara äta egengjord pizza (fyrkantig på bakplåt). Då skär vi den i ”tallriksstora” bitar med pizzaskärare - sedan med kniv och gaffel. Om man äter köpepizza ligger den ju hel på tallriken och man äter direkt med kniv och gaffel? (Viktigt: Kanterna skärs alltid bort runt hela och äts först! :D)
 

Liknande trådar

Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
5 986
Senast: Sedna
·
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 918
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag får frågan ibland om vilka butiker som tar just kontanter av olika skäl men det är långt ifrån lätt att hitta informationen...
2
Svar
23
· Visningar
5 199
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Strejk
  • Ny laptop

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp