Hur få bort pop-up fönster?

Görel

Trådstartare
Moderator
Härom veckan skulle jag in och läsa på någon sida, och fick upp ett fönster där jag tillfrågades om jag tillät pop-upreklam. Jag trodde förstås att jag klickat i nej men måste ha klickat i ja (hade inte läsglasögonen :() för nu poppar skiten upp hela tiden.

Jag har redan pop-upblockerare och adblocker, jag har gått tillbaka till sidan jag var inne på men inte hittat någonstans där jag kan blockera skiten. Någon som har tips på hur jag kan bli av med det?
 
Saxat från annan sida:
  1. Click the Chrome menu on the browser toolbar.
  2. Select Settings.
  3. Click Show advanced settings.
  4. in the "Privacy" section, click the Content settings button.
  5. In the "Pop-ups" section, select "Allow all sites to show pop-ups." Customize permissions for specific websites by clicking Manage exceptions.
Men det kanske är det du gjort innan?
 
Saxat från annan sida:
  1. Click the Chrome menu on the browser toolbar.
  2. Select Settings.
  3. Click Show advanced settings.
  4. in the "Privacy" section, click the Content settings button.
  5. In the "Pop-ups" section, select "Allow all sites to show pop-ups." Customize permissions for specific websites by clicking Manage exceptions.
Men det kanske är det du gjort innan?

Tror inte det, testar när jag kommer hem :)
 
Trodde först att jag blivit av med skiten men det var fel. Eller så har jag översatt dåligt eftersom jag har chrome på svenska.
 
Jag har haft ett liknande problem för att jag var för snabb på en sida; det var inte pop-ups som var problemet utan att den fick tillgång till Windows egna notifieringar och därför kunde poppa upp saker även när jag inte var inne på sidan eller ens hade webbläsaren öppen. Det var en specifik del av Chrome-inställningarna jag behövde ändra för att få bort skiten.
Här är en direktlänk till den delen av inställningarna, för enkelhetens skull (kopiera och klistra in i adressfältet i Chrome): chrome://settings/content/notifications
Är det en sida som älskar att spamma så är det absolut bästa att blockera meddelanden från den helt.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
2 932
Senast: Martenix
·
IT & mobiler Både jobbdatorn och min egen hemma är det samma problem med. Har gått in i "verktyg" och klickat "inaktivera blockering av pop-up...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: bigganl
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 648
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp