Hur få bort silikon från funktionströja?

Jag har mängder med funktionströjor, en har restfläckar från silikonfogmassa som jag försökt med alla sätt att ta bort. Allt utom starka lösningsmedel, som rimligen löser upp hela tröjan. Fläckarna är kvar efter kanske 30 tvättar, så mitt råd är att pensionera tröjan till målartjänst.
 
Jag har mängder med funktionströjor, en har restfläckar från silikonfogmassa som jag försökt med alla sätt att ta bort. Allt utom starka lösningsmedel, som rimligen löser upp hela tröjan. Fläckarna är kvar efter kanske 30 tvättar, så mitt råd är att pensionera tröjan till målartjänst.
Tack för svaret.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har fått en stor fläck på golvet som är snorhal! Gissar att det är från antistatsprayen jag använder på djuren för det är silikoner...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Badtz Maru
·
Fritid Behöver hålla liv i en barfotaboot med gummisula. Den har fått ett ca 5 cm långt hål i framkant pga sliten. För övrigt är den i bra...
Svar
19
· Visningar
996
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Använder sedan ganska länge en fuktmask från Dermalogica men den innehåller dimetikon (en silikon) så hyn känns fettig efteråt. Behöver...
Svar
1
· Visningar
289
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp