Bukefalos 28 år!

Hur få bort stora veck på blus

tott

Trådstartare
Har en blus dom är av nåt tunt lite genomskinligt material. Irriterande nog har den flera stora rynkor som inte försvinner vid tvätt. Jättekonstigt! Har någon här tips på hur jag får bort rynkorna/vecken?
 
Ånga!
Hade två skjortor med veck som inte försvann förrän jag fick ta över min ömma moders ångstation. De försvann direkt vid första försöket och jag var stum av chock i flera minuter :D
Trodde de var där för att stanna.
 
Ånga!
Hade två skjortor med veck som inte försvann förrän jag fick ta över min ömma moders ångstation. De försvann direkt vid första försöket och jag var stum av chock i flera minuter :D
Trodde de var där för att stanna.
Ångstation??🙄
 
Jag tänker spontant på kemtvätterier - borde inte de ha tillgång till nån sån steamer? De kanske kan hjälpa till med det, det kan ju inte ta alltför lång tid?
 
Länken funkar inte, men googlade. Har nog inte råd att köpa en sån för några veck men ska kolla om någon kompis råkar ha.

Jag hade heller aldrig köpt en om jag inte hade fått den kan jag säga, de är svindyra. Men ja, kolla om någon kompis har 😃
Nu när jag vant mig vid en så kanske det ändå blir en liknande när denna går sönder, det går så fort att stryka med den så att det nästan är lite roligt..
Tidigare hade jag ett strykjärn med någon enklare ångfunktion, men det hjälpte tyvärr inte på mina veckade skjortor.
 
Går inte att köpa en handhållen ångare? Betydligt billigare än ångstationerna, och funkade för att få ut veck ur min brudklänning.
 
Hårfön och sprayflaska kan vara värt att testa. Om det inte är alldeles för mycket material för att hålla reda på så kan det funka att ånga blusen över en stor kastrull vatten på spisen.
 
Vi har en typ sån här som funkar över förväntan!
1593162292544.png

Finns i olika prisklasser dessutom!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kan någon förklara detta? Jag åt sushi idag och hade en vit blus (förstås). Naturligtvis fick jag en liten soyaprick på den nytvättade...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 687
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 206
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 243
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 041
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp