Hur få en mer exakt plats?

bettysmatte

Trådstartare
Jag loggade ut från fb och behövde logga in igen. En avisering skickades där det stod att någon i Ljungskile nyligen försökte logga in, och var det jag? Ljungskile är ca 30 mil härifrån. Såklart visste jag ju att det var jag, men varför är platsen så fel?? Var kan jag ändra denna inställning? Jag surfar just nu via datorn. Men jag tror att det brukar bli rätt knasigt via telefonen också. Jag använder Chrome - är det där jag behöver ändra i inställningar?
 
Om det är mobil inloggning blir det ofta fel, inget att bry sig om då internet oftast tar till närmaste större access punkt. Hände hur ofta som helst då jag hade ICE/Net 1 att de trodde jag loggade in i Trondheim fast jag alltid befann mig i Oslo området.
 
Jag loggade ut från fb och behövde logga in igen. En avisering skickades där det stod att någon i Ljungskile nyligen försökte logga in, och var det jag? Ljungskile är ca 30 mil härifrån. Såklart visste jag ju att det var jag, men varför är platsen så fel?? Var kan jag ändra denna inställning? Jag surfar just nu via datorn. Men jag tror att det brukar bli rätt knasigt via telefonen också. Jag använder Chrome - är det där jag behöver ändra i inställningar?
Platsen är kopplad till det IP-nummer du har, det är inget du kan styra över, utan det är upp till din leverantör.
 
Platsen är kopplad till det IP-nummer du har, det är inget du kan styra över, utan det är upp till din leverantör.

Precis så. Nu när de flesta (alla?) leverantörer använder dynamiska IP-nummer så att det byts ut automatiskt ibland kan det bli vad som helst som råkar vara ledigt då, inklusive sådana som ligger jättelångt ifrån orten man befinner sig på. Jag tror inte att min har visat korrekt plats en enda gång sedan jag gick över till mobilt internet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 574
Senast: kma
·
Skola & Jobb Vad gäller? Jag skulle alltså ha jobbat i dag, 21-07. har setat och kört närmare 7 mil och hade bara ca 2 mil kvar. Stannar innan en...
2
Svar
27
· Visningar
3 779
Senast: anna_panna
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 148
Senast: vallhund
·
Äldre Ja, så visar min dator inläggen från mina slutna Facebook-grupper sedan igår kväll (möjligtvis tidigare, men det var på kvällen igår som...
2
Svar
35
· Visningar
10 538
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp