Hur få in fler pdf:er på samma sida för utskrift?

tuaphua

Trådstartare
Jag har redigerat en pdf-etikett som har använts på stora förpackningar. Vi ska nu börja med mindre förpackningar. Och jag måste då krympa etiketterna rejält och får gärna in så många som får plats på ett A 4.

Jag vet dock inte hur man gör. Och om jag sparar pdf:en till en bildfil så verkar skärpan gå förlorad.

Någon som vet hur man gör?
 
Jag har redigerat en pdf-etikett som har använts på stora förpackningar. Vi ska nu börja med mindre förpackningar. Och jag måste då krympa etiketterna rejält och får gärna in så många som får plats på ett A 4.

Jag vet dock inte hur man gör. Och om jag sparar pdf:en till en bildfil så verkar skärpan gå förlorad.

Någon som vet hur man gör?
Vet ju inte hur det ser ut men....

Kan du inte kopiera texten och redigera den i typ Word, och sedan klistra in lämpligt antal på lämpligt ark?
 
Vet ju inte hur det ser ut men....

Kan du inte kopiera texten och redigera den i typ Word, och sedan klistra in lämpligt antal på lämpligt ark?

Det är en rätt avancerad etikett med bakgrundsfärger, bilder etc i många lager. Jag hade ju kunnat sitta och krympa allt för hand. Men det skulle ta många timmar och ev raptus.
 
Jag har redigerat en pdf-etikett som har använts på stora förpackningar. Vi ska nu börja med mindre förpackningar. Och jag måste då krympa etiketterna rejält och får gärna in så många som får plats på ett A 4.

Jag vet dock inte hur man gör. Och om jag sparar pdf:en till en bildfil så verkar skärpan gå förlorad.

Någon som vet hur man gör?
Skapa en pdf-fil med säg 20 lika sidor av din pdf-etikett och skriv sen ut med multipla sidor (4 x 5) på varje utskriftssida.
 
Skapa en pdf-fil med säg 20 lika sidor av din pdf-etikett och skriv sen ut med multipla sidor (4 x 5) på varje utskriftssida.

Funkade fint! Tyvärr blev texten för liten för att vara tydlig. Men det fanns utrymmer för att förstora den och göra det fet. Så nu har vi fina etiketter tack vare Buke!

Adobe själva sa att det var omöjligt. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 563
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 967
Senast: Pinus
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 892
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 306
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Orolig
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp