Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Det basta ar nar gubben jobbar borta och jag kan slapa upp alla fem (den 6:e diar sina sma fortfarande) i sangen! :love:Det tar ett litet tag innan alla kommit tillratta och sagt godnatt meeeen vad mysigt det ar! :D
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Min har inga problem att sklija på var man få vara och inte, och när man inte får vara någonstans. Köksbänken är förbjuden plats (pga alla farliga saker där), där är han möjligtvis om man är dum och stället fram något frestande gott och lämnar lägenheten (aldrig om man bara är i rummet bredvid). Borden får han vara på, men inte när jag ska göra något där, då får han sitta i knät istället. Tycker inte det är speciellt konstigt, han har ju lärt sig att gå undan för den ranghögre, vlket på ett sätt är mer naturligt och lättbegripligt än att han aldrig får vara där.
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

hahhahah...försök lära en aby att inte vara där man är.... :smirk:

jag sa att de inte får vara där när vi äter ,men det betyder inte att de inte försöker.... :smirk:
Det gör inte så mkt ,o om de får vara där alla timmar på dygnet utom just en halvtimme vid middag så kvittar det .
jag kan inte springa dit varje gång nå´n hoppar upp på bordet så det är lönlöst att försöka. :p

De förstår ett nej.....ibland om de vill.nej ,ärligt så fattar de när jag säger nej åt dem då sitter de o tigger istället. :D
Abyssarna alltså o siamesen....de andra skiter i det ,de försöker inte ens hoppa upp o sno mat.

Aby´s är ju kända för att vara mkt intelligenta! :smirk:
Till skillnad från lata långhårskissar... ;)
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Lata långhårskissar??!!! Det var väl det värsta!!! :eek:

Du får göra ett studiebesök hos mig så får du se hur pass extremt lata mina långhåriga kissar är... ;)

Nä, det jag tänkte på var att det kan bli svårt att, för vissa katter då, att förstå. Om man får vara bordet ibland och blir klappad, men ibland får skäll om man hoppar upp.

Mina katter är oxå smarta. Dom vet precis vilken tangent de ska trycka på när matte skrivit en jättelångt mejl... :crazy:
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

ta inte illa upp men skogisar är inte speciellt smarta..... :smirk:
Det är inte ofta jag skäller på mina...men när en vrålhungrig aby drar iväg med en kotlett så slår det gnistor om mig.
Det är konstigt att de är så hungriga trots fri tillgång på mat,naturliga kleptomaner kanske.... :smirk:

Om de trampar på tangenterna så är de inte smarta ,de är korkade!!! :devil:
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Du får väl tycka att min katter är osmarta då, det är din åsikt.
Jag tycker dina katter är fula, det är min åsikt.
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Pröva med sån där "fyspray" som finns att köpa i vanliga djuraffärer...har aldrig testat det men jag antar att det funkar super! :D
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Men jag pratar ju iaf från egen erfarenhet...jag har faktiskt två skogisar oxå!!! :p
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Men det kan ju faktiskt vara så att det är dina skogisar som är osmarta... Såvida du inte gjort någon slags undersökning med tusentals katter och kommit fram till det resultatet.

Mina katter är iaf tillräckligt LYDIGA för att inte hoppa på bord och bänkar efter tillsägelse en gång.
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

mina skogisar är för lata för att göra sånt ,leker o äter mestadels av sin vakna tid....
det är ju allmänt känt att långhårskissar är latare än korthår...lat=seg o mindre "gå-påig",även mindre envisa.
skogisar är generellt mindre engagerade i vad som händer runt om ,det är faktiskt så !

oouups,trampade jag på en öm tå.... :angel:
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Ja men man måste ju försvara sina kära skogisar! ;)

Att dom är mindre engaerade i vad som händer runt omkring betyder ju INTE att de är lata och osmarta!

Du kan ju inte dra alla katter över samma kam, det finns ju olika personligheter! Mina två skogisar är tex varandras motsatser.
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

alla mina abyssar är exakt likadana TICKADE TERRORISTER!!!!

o döm om min förvåning när mina (då) fem veckorsungar försökte sno mat från våra talltikar .....numera tigger de bara... :crazy:

men de är ju lata....de sover mest tycker jag....

o du fattar väl att jag oxå tycker om skogisar då jag har två stcken ,haft tre!
men de är lata iaf.
du behöver ju inte försvara nåt mot någon som faktiskt tycker om dem oxå,fast de är latare o absolut inte lika mkt "go" i som en aby ,siames eller liknande.

för att inte tala om perser ...latare än de får man leta efter... :smirk:

nä,det kan man inte men det finns ju en viss standard för alla raser....o om man råkar få et exemplar av en hyperaktiv perser tex så skulle nå´t vara allvarligt fel. :crazy:
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

det är skogisarna som är lata o sover mest ...om det inte framgick tydligt... ;)
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Mina två 6 månadersmissar får vara på både köksbänkar och bord. Dock inte när vi äter eller lagar mat, vilket dom accepterar.

I vårat sovrum har vi gjort små "gluggar" i fönstren, så katterna får plats. Samma sak i köket. Vardagsrumsfönsterna är fullt av blomkrukor så där får de inte sitta, å andra sidan finns det inte en blomma i datorrummet, vars fönster vätter åt samma håll som i vardagsrummet.

Sedan har vi mitt i lägenheten, i "genomfarten", satt upp ett högt klätterträd där de kan sitta och dels titta ut genom fönserna, men också ha uppsikt över husse och matte. De får alltid vara ifred i trädet, och det vet dom om.

Katter vill ju av naturen sitta högt och/eller kika ut, klart att de ska få det. Man får anpassa så att det funkar.
 
Re: Hur få kattf*n att inte vara på bord & bänkar?

Tabasco... :D gillar de inte att få på fötterna :angel:

Koncentrerad citron :devil: gillas inte heller något vidare...

Smeta på och vänta på attacken, lär bli en förvånad kattbebis :devil:

Lycka till!

*skuggi har ännu inte själv lyckats uppfostra sig kattbebis(2år)* :o

Vår katt bryr sig inte om citron eller någon annan citrusfrukt. Hon har tillochmed smakat på det.
Men ett knep hatar hon: en tom konservburk med mynt i, som man skramlar då hon gör något förbjudet. Det har gjort susen, men ingen annan i familjen gillar skramlet heller, så det blir lite påfrestande att hålla på med det.
Vår katt har börjat protestera nu i treårsåldern. Hon vet var hon inte får vara (köksbänkar och matbord och sängen) men ändå smyger hon sig dit då man är hemma, och slickar på osthyvlar, stekpannor, fat och ligger på dynorna. Sovrummet är ju enkelt, för man kan stänga dörren dit, men köket är öppet och det är lite jobbigt att inte kunna ha framme något och tvingas skura ytorna hela tiden då katten har gått där.
Det värsta är att hon är värsta sortens matvrak. Hon skulle kunna äta konstant. Är alltid hungrig, fastän hon får mat tre gånger om dagen. Hon gnäller och tjatar om mat direkt man ens rör sig i närheten av matskålen. Och varje gång hon kommer in utifrån, så ska hon ha mat, anser hon. Vi håller på att få i nerverna av detta tjat. Tips på detta?
 
Vår katt bryr sig inte om citron eller någon annan citrusfrukt. Hon har tillochmed smakat på det.
Men ett knep hatar hon: en tom konservburk med mynt i, som man skramlar då hon gör något förbjudet. Det har gjort susen, men ingen annan i familjen gillar skramlet heller, så det blir lite påfrestande att hålla på med det.
Vår katt har börjat protestera nu i treårsåldern. Hon vet var hon inte får vara (köksbänkar och matbord och sängen) men ändå smyger hon sig dit då man är hemma, och slickar på osthyvlar, stekpannor, fat och ligger på dynorna. Sovrummet är ju enkelt, för man kan stänga dörren dit, men köket är öppet och det är lite jobbigt att inte kunna ha framme något och tvingas skura ytorna hela tiden då katten har gått där.
Det värsta är att hon är värsta sortens matvrak. Hon skulle kunna äta konstant. Är alltid hungrig, fastän hon får mat tre gånger om dagen. Hon gnäller och tjatar om mat direkt man ens rör sig i närheten av matskålen. Och varje gång hon kommer in utifrån, så ska hon ha mat, anser hon. Vi håller på att få i nerverna av detta tjat. Tips på detta?
Tråden är 18 år gammal :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp