Hur få movicol att smaka bättre?

Rosett

Trådstartare
Hej Bullen!
Jag har ett problem.
Köpte movicol men den smakar toalettrengöring. :yuck: (Citron/lime).
Nån som har nåt knep att få den att smaka mindre äckligt?
 
Hej Bullen!
Jag har ett problem.
Köpte movicol men den smakar toalettrengöring. :yuck: (Citron/lime).
Nån som har nåt knep att få den att smaka mindre äckligt?
Och här fick jag min motivering till varför jag inte ska köpa Movicol... 🤪 😂
Har alltid sagt att lime smakar diskmedel (Yes har limedoft) och tycker det är "inteallsgott"....
 
På jobbet så brukar vi blanda i saft, yoghurt, eller i lite kräm till dom som verkligen inte klarar av smaken. Till dom andra så är det lite olika, vissa vill ha väldigt lite vatten så det går att få ner allt fort, och andra vill späda ut så mycket det går. Vi har apelsinsmak. Vissa har moxalole istället, jag har aldrig smakat något av dom, men moxalole tycker då jag luktar betydligt godare.
 
Blanda med så lite vatten som möjligt och hälla i sig fort och sedan skölja ner med vatten och kanske något gott på det som tar bort smaken.
Det går inte att göra gott, det är liksom bara göra pinan så kort som möjligt.
Jag gör likadant. Går inte att få det att bli gott. Drar jag ut på det är risken att det kommer upp igen.
 
Och här fick jag min motivering till varför jag inte ska köpa Movicol... 🤪 😂
Har alltid sagt att lime smakar diskmedel (Yes har limedoft) och tycker det är "inteallsgott"....
Jag läste att movicol junior har neutral smak, lite salt, och att man kan blanda den i saft/juice. Då är en vuxendos två barndoser.
 
Jag läste att movicol junior har neutral smak, lite salt, och att man kan blanda den i saft/juice. Då är en vuxendos två barndoser.
Den neutrala barnvarianten är rätt ok i smak som den är. Barnet här hemma föredrar att inte blanda med något annat än vanligt vatten. Men jag tror att det är en vanesak, det tog ett par månader innan hon tyckte att det var ok varje dag.
Finns inte vuxendosen med neutral smak?
 
Jag får kväljningar och är nära att kräkas av alla modeller av Movicol och andra märken. Mår så dåligt att jag blir kräkfärdig bara av att tänka på det, är känslig för smaker. Jag tycker inte det hjälper med bara lite vatten och jag behöver inte mer tid att vänja mig, har haft den i över fyra år.

Men jag ska prova med ännu mindre vatten och att hålla för näsan.

Men det är den absolut bästa magmedicinen jag haft så står ut. Det är värt det.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
602
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ För ett år sedan ca slutade jag äta gluten. Jag har inga uttalade problem när jag äter det förutom allmänt känslig mage och tendenser...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 707
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp