Bukefalos 28 år!

Hur få rent kaninburen?

Milene

Trådstartare
På plastbottnen i kaninburen finns det intorkad urin som är omöjligt att få bort. Läste för längesen hur man skulle göra för att få väck det, men har glömt hur...:crazy:

Nån som kan ge mig tips...?
 
Sv: Hur få rent kaninburen?

Ättika - låt verka och gör sedan rent ordentligt i duschen.

Har även hört talas om att citronsyra har samma effekt, men har aldrig provat det själv. Tycker ättikan fungerar så bra.
 
Sv: Hur få rent kaninburen?

Ättika är suveränt, jag hade den häromdan till Lovis toalettlåda. Jag kör på den 12%-iga, låter den verka lite, skrubbar med gammal diskborste så man får bort det uppluckrade översta lagret så att ättikan kommer ner djupare i nästa lager, får verka där osv. (Och nu lät det ju som jag aldrig gör rent men så illa är det inte. :D)

Tvätta ur hela buren efteråt, med typ såpa eller milt diskmedel. Och skölj, skölj, skölj... :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 087
Senast: Amha
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 046
Senast: Badger
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
531
Senast: snorp
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 406
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp