Hur få tag i mäklare?

Min mamma vill köpa ett sommarhus som främst hon och jag kommer att dela på. Då hon bor långt ifrån området där vi söker är det främst jag som sköter kontakter med mäklare och åker på visningar. Vi har tittat på en del hus och även varit med i en budgivning, men ingenting som har gått till vår fördel.

Men en sak har jag märkt. Det är så otroligt svårt att få tag i vissa mäklare. De är ständigt upptagna när jag ringer, och när jag skickar sms eller mejl med information om vad jag undrar över och att de gärna får ringa upp så återkommer de i princip aldrig. Nu är det främst en mäklare vi försöker få tag i, hen förmedlade huset vi budade på och även då var hen väldigt svår att få tag i. Fick skicka flera sms för att få bud registrerade mm. Hen förmedlar nu ännu ett hus som vi är intresserade av, och vi försöker åter igen få kontakt vilket visar sig vara precis lika svårt som innan. Andra mäklare som varit svåra att få tag i har i alla fall oftast ringt upp efter en stund, men inte denna.

Hur ska jag göra? Ska jag jaga? Ringa mäklarkontoret? Ge upp? Jag blir galen på att inte få någon respons när vi är genuint intresserade av ett hus :(
Mäklare är typ direkta avkommor till djävulen själv 😆

Svåra att få tag på, omöjliga att få info från, allmänt självgoda och arroganta.

Gärna gällande sin egen fotografiska förmåga att visa objekten från sin bästa sida eftersom det ofta är uppenbart att de använt en äkta skräpkamera/telefon för att fota.

Eller min personliga favorit: de som ritar planlösningen för hand! 😱

Men förmodligen har dagens average Joe till mäklare tittat för mycket på Million Dollar Listing New York och Los Angeles och tror att de spelar i samma ekonomiska liga som de arroganta töntarna till mäklare som porträtteras där.

Bitter? Nej inte alls 😂😂😂 men börjar bli väldigt luttrad i vår jakt på nytt hus där vi vid fler än ett tillfälle fått våra visningar avblåsta när vi typ varit på väg ut genom dörren för att husen helt plötsligt som magi är sålda samma morgon fast de legat online i sex månader 🙄

Så det enda man kan göra är att ligga i som en igel och om huset är nära där man bor och man inte får tag i säljarens mäklare skulle jag inte tveka en sekund med att knacka på dörren och försöka få tag på ägaren 👉🏻 Just do it!!
 
Fortfarande inget svar från mäklaren. Försökt få tag på hen flera gånger och ringt kontoret. Inte ett knyst. Förstår ingenting :confused: nu är jag ju grymt o-pepp på huset BARA för att hen är omöjlig att få tag på.
Jag gissar att mäklaren redan har en spekulant som bedöms kommer köpa huset och därför inte vill ha in fler eftersom det bara ger mer arbete.
 
Jag gissar att mäklaren redan har en spekulant som bedöms kommer köpa huset och därför inte vill ha in fler eftersom det bara ger mer arbete.
Några av de hus vi blivit nekade visningar på för att de antingen är överbokade (vi har varit i lockdown hur länge som helst) eller blivit "sålda" har kommit ut igen. Så det stödjer din teori!
 
Kan tillägga att jag fortfarande inte hört något, och huset finns inte längre på hemnet :meh:
Jag har missat två fina objekt på samma sätt men nu har jag lärt läxan och om det händer igen att en mäklare gör sig oanträffbar och inte svarar på telefon kommer jag att skicka ett sms där jag skriver att jag önskar kontakt snarast (omedelbart) i annat fall tar jag direktkontakt med ägaren.
 
Jag har missat två fina objekt på samma sätt men nu har jag lärt läxan och om det händer igen att en mäklare gör sig oanträffbar och inte svarar på telefon kommer jag att skicka ett sms där jag skriver att jag önskar kontakt snarast (omedelbart) i annat fall tar jag direktkontakt med ägaren.
Det ska jag tänka på i framtiden! Nu var detta huset inget hus som vi kände "wow!" över, men vi var ändå genuint intresserade av att titta på det och se över potentialen.
 
Det ska jag tänka på i framtiden! Nu var detta huset inget hus som vi kände "wow!" över, men vi var ändå genuint intresserade av att titta på det och se över potentialen.
Tror det är enda sättet, ingen skillnad på vart man bor liksom. Har jagat en mäklare i två dagar om ett hus vi vill titta på utan lycka. Om vi hade bott lite närmre hade jag absolut inte tvekat att knacka på dörren hos ägaren redan imorgon.

Speciellt efter att ha kollat in mäklartöntens övriga objekt. Han/hon/den/det verkar överrepresenterad med objekt som blir sk långliggare i en överhettad marknad..

Har de tid att uppdatera sin hemsida och sociala medier är de ju uppenbarligen arbetsföra liksom :rage:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 771
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 783
Senast: startpompe
·
Juridik & Ekonomi I snart ett år så har vi försökt komma til skott med juristen och banken efetr min fars bortgång. Dethar varit ursäkt, på ursäkt, på...
2
Svar
21
· Visningar
2 855
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp