Hur fäster man svanskappan...

a1agnlju

Trådstartare
Jag har köpt en svanskappa till tömkörningsgjorden, men fattar inte hur jag ska fästa den. Jag gissar att ni, som har koll på det mesta när det gäller gjordar och sånt kanske kan förklara för mig hur jag fäster den. Det är en sån här svanskappa jag köpt. Gjorden har D-ringar bakåt och även ståndare. Please, help :)

1584433747513.png
 
Jag har köpt en svanskappa till tömkörningsgjorden, men fattar inte hur jag ska fästa den. Jag gissar att ni, som har koll på det mesta när det gäller gjordar och sånt kanske kan förklara för mig hur jag fäster den. Det är en sån här svanskappa jag köpt. Gjorden har D-ringar bakåt och även ståndare. Please, help :)

Visa bifogad fil 47090
Det ser ju ut som en sån man monterar permanent på sele? De svanskappor för tömkörningsgjord som jag sett är inte delad fram utan har flärp med spänne som man fäster i ringen på gjorden.
 
Du kan nog fästa dem under de stående ringarna (man skruvar ur dem, sätter på svanskappan (hålen i ändarna) och skruvar fast dem igen.
Tack snälla! Fattade ingenting när jag fick hem svanskappan. Hade ju köpt den just för tömkörningsgjorden liksom... O_o:laugh::confused:
 
Det ser ju ut som en sån man monterar permanent på sele? De svanskappor för tömkörningsgjord som jag sett är inte delad fram utan har flärp med spänne som man fäster i ringen på gjorden.
Ja, jag trodde det med, men det är nog så som Elo beskriver, så jag testar det :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 065
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
757
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 627
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp